annehlie

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Fortfarande ont iörat. Aj Aj Aj!

Av Annehlie Eriksson - 28 september 2011 23:02

Aj Aj Aj! Tror ni inte att jag gått och fått en extern otit, alltså en inflammation i hörselgången och det gör så förbaskat ont så jag vet knappt vart jag ska ta vägen och ändå är det bättre nu än det var tidigare. Suck!

Det började egentligen redan i Lördags och då jag hade lite terracortrildroppar hemma så började jag att droppa i de men på söndagen när jag vaknade var örat sju gånger värre. Ömt, svullet och lock för örat. Det kliade i örat som synden och gjorde dessutom väldigt ont. Jag åkte till jobbet och hämtade en flaska alsolsprit och sen doppade jag en kompress i alsolspriten och försökte lirka in i hörselgången och det lindrade faktiskt lite. Natten sen blev inte kul. Så fort jag somnade och råkade lägga mig på det onda örat i sömnen så skar det som knivar i örat.


På måndag morgon fanns ingen annan råd än att ringa och sjukanmäla mig. Jag tänkte att jag får väl ringa och boka en läkartid eller nåt men som tur är så har jag en super duper kollega "räddaren i nöden" skulle jag vilja kalla henne. Jessica sa "kom hit så ska jag stoppa in en tamponad i örat på dig". Okey då tänkte jag. Jag chansar på det då, hon har ju jobbat på öron en gång i tiden så hon vet väl vad hon pratar om tänkte jag.

Det gjorde lite ont att stoppa in tamponaden men sen när den dränktes i alsolsprit. Wow vilken omedelbar smärtlindringseffekt det blev. Den fick sitta kvar i ett dygn men på natten sen fick jag skitont igen men då var det nog mer att den där jäkla tamponaden satt och tryckte. När den plockades ur dagen efter med hjälp av syster Jessica så var örat som ett nytt öra. Inte bra men mycket bättre.


Nu har jag tyvärr ont i örat igen men det är inte svullet och jag har inget lock. Det bara gör ont och skär i örat men jag har fått riktigt bra grejer utskrivet att droppa i nu så nu ska det förhoppningsvis bli bra i örat igen.

    Diproderm heter dunderkuren med kortison. Har använt den en gång tidigare för länge sen och den är skitbra verkligen men den är stark och gör riktigt ont att droppa i till en början. Men man får väl härda ut. Vad som helst är bättre än det här kan jag säga.

Typiskt, vi som ska till Gustavsvik och bada i helgen men jag får väl relaxa vid bordet med någon god plockmat och en kall cider när de andra badar. Lite ska jag iallafall bubbla. Får väl ta med mig fetvadd och stoppa i örat.


Trots sjukdomar som härjar så blev jag iallafall med till Stockholm igår på kursen ICDP som vi håller på att utbilda oss i. En mycket spännande men också en mycket krävande kurs. Vi har fått mastodanta uppgifter med oss hem till nästa tillfälle som är redan i November månad. Ja ja bara att ta ett djupt andetag och sätta igång. Det brukar bli bra i slutänden.

Hur som helst så var det en riktigt fin dag i huvudstaden. Vi gick i gamla stan och myste i några timmar efter utbildningsdagens slut.

Konferanslokalen låg jättefint till uppe på höjden med denna utsikt...

Här ser man hela gröna lund.

Här är också en vacker vy. Rena vårdagen i Stockholm igår.   


Vad har mer hänt. Jo!

Äntligen är VIP platserna till ladies night i Örebro den 5 November bokad. Jag ska gå dit med min dotter och det ska bara bli så sjukt kul. Det var länge sen vi var ut på tu man hand nu bara hon och jag och vi har alltid så kul ihop så det blir alldeles säkert en riktig höjdarkväll.


Nej nu ska jag gå och natta och påbörja den här hiskeliga kuren för öronen.


Hörs snart igen.

Ha det så gott allesammans.


Vickan. 



 
 
Sita

Sita

29 september 2011 05:33

God morgon. Tråkigt att öronvärken inte gått över. Hoppas du blir bra snart. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
browneyedgirl

browneyedgirl

29 september 2011 09:53

Men fy, stackars dig, krya på dig nu...stor kram

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
anneh

anneh

1 oktober 2011 08:38

Hoppas örat gett med sig! Öronvärk är lika vidrigt som tandvärk, man vet inte riktigt var man ska ta vägen för det gör så jäkla ont!! Hoppas du kan bada lite grann på spat iallafall fall.. Ha en skön helg! Kram

http://anneh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Magne

31 mars 2012 19:12

"Hämtade en flaska alsolsprit"
Su stjäl från dirt arbete med andra ord?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards