annehlie

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Den här helgen har varit jättekul : )

Av Annehlie Eriksson - 25 september 2011 19:30


Hej alla trogna bloggvänner. Jag vet att det nu var VÄLDIGT längesen jag skrev något i bloggen och till största delen så beror det på att jag inte haft tillgång till något internet på ett par veckor. Men nu är det äntligen fixat igen.

För övrigt så har veckorna varit rätt hektiska och jag hinner inte med så mycket bloggande heller om jag ska vara ärlig.


Träningen går i första hand. Där är jag stenhård. Fyra träningsdagar i veckan, det är det som gäller och nu har jag lyckats hållt det schemat ett längre tag också så nu känns det riktigt bra. Två dagar på gymet då jag både styrketränar, löptränar och simmar. De andra två passen är ett zumbapass och ett cykelpass. Ja det är väl ungefär så det ser ut. Jag mår fruktansvärt bra nu. Träningen får må bra hormonerna att flöda av glädje. Så strax dax för cykelpasset nu och i morgon är det gymet som gäller igen.

 

Var hos min vän Pon idag som gav mig lite massage. Har inte varit hos henne på över en månad nu så jag tänkte att det här blir inte kul. Det kommer att göra skitont i alla muskler när hon tar i men snacka om att jag blev förvånad när det inte alls gjorde så ont som jag förväntat mig och Pon frågade vad jag gjort eftersom jag var så mjuk och följsam i musklerna. När jag sa att det enda jag gjort var att träna hårt fyra dagar i veckan så sa hon att det verkligen gett resultat med mina muskler och knutorna i rygg och nacke som hon känt tidigare var nu som bortblåsta. Det kändes v'äldigt bra att få höra. Så nu tyckte både hon och jag att det räckte med lite stödmassage en gång i månaden bara.


Vad har hänt mer. Jo jag har varit på konferans också....x 2 kan man säga. Eller första gången var egentligen en planeringsdag med BVC och barnmorskor. Vi jobbade hårt och fick bra resultat men på kvällen sen så  blev det även lite mys.

Här är de alla fina arbetskamraterna. 

Det var en riktig trevlig kväll på en otroligt vacker herrgår som heter Hults säteri och det här var våran värdinna

supertrevlig kvinna och supergod mat lagade hon också. Jag glömde ta kort på maten men här kommer en bild på efterätten iallafall

 Frukt i champange. Mmmm.


Sen i veckan var vi på höstens konferansdagar med vårdcentralen. Bodde på hotell i Örebro vilket kändes lite konstigt eftersom man nästan bor där. Ha ha men det var iallafall trevligt och även där var det god mat på kvällen (även om det inte går att jämföra med Hults mat) men på kvällen hade trivselgruppen ordnat med en trollkarl som var helt outstanding. Ja han var riktigt kul och duktig på att trolla.


Få se vad har man mer hunnit med. Jo vi hade en hälsa på helg i hemtrakterna också och då fick vi ÄNTLIGEN träffa hon med stort H. Emma. Min mans brorson träffade ju en ny flickvän för ett bra tag sen och det sa uppenbarligen bara klick för nu är de oskiljaktiga och bor dessutom under samma tak. Men som sagt var, för ett par helger sen så fick vi då äntligen träffa henne som Mickes närmaste öst beröm över och jag kan bara instämma. Emma verkar vara en mycket trevlig tjej så det är bara att gratulera Micke. Var rädd om henne nu!

I helgen som kommer så kommer Micke och Emma dessutom hit och med sig har de dessutom med sig min son och min svärdotter så då ska vi galeja lite. Vi ska relaxa på Gustavsvik, vi ska bowla på strike och sen får vi se vart vindarna bär oss vidare. Kul ska det bli iallafall att få hem er alltihop.


Förra helgen var min mamma och hennes sambo här och övernattade också. Vi hade gett de revybiljetter till Hjalmars i present så på eftermiddagen skjutsade vi dit de. Under tiden gick vi på marieberg en stund och jag passade på att shoppa lite nya träningskläder och ny mascara och en ny microvågsugn blev det också eftersom den gamla pajjade.

På kvällen sen så bara myste vi framför tv:n till ett på natten. Ja det var faktiskt en jätte trevlig helg som avslutades med garderobsrensning och lite zumba moves på kvällen.


Nu i helgen har min bonusdotter varit här och hälsat på och vi har verkligen haft en jättetrevlig helg. I fredags när hon kom så var vi på bio.

 

Jägarna två. Den var ruskigt lång med också ruskigt bra. Och då menar jag RUSKIGT! Vi var alla tre nöjda med biovalet efteråt och sen åkte vi hem och kollade på idol som vi spelat in.


I går lämnade vi David hemma med älskarinnorna, det vill säga travhästarna på tv:n. Emelie och jag åkte in på shopping i Marieberg. Säga vad man vill men det är banne mig semester att gå omkring endast tjejer i ett köpcentra sådär. Vi gick runt i fem timmar och visst fick vi med oss en hel del saker med ut från affärerna men stor del av tiden var också fönstershopping och visst är det väl så att det så gott som bara vi kvinns som gillar fönstershopping. När karlarna ska handla så går de rakt in i affären och tar det de ska ha och sen bär det av hemåt igen.

Nej halva nöjet med shopping är ju att titta runt och drömma vidare.


Men som sagt var, vi kom hem med en hel del grejer också.

 

En ny skinnjacka blev det med två olika scarfar till. Emelie hittade också en skinnjacka så vi kom hem med en varsin.

Ett par nya mocca kängor blev det också.

och ett par nya stövlar. De syns tyvärr inte så bra på bilden men de är verkligen skitsnygga på och sen är de fodrade och varma inuti. Ja jag är jättenöjd med de verkligen.


Jag hittade lite annat också. lite jumprar och en kofta och en träningsficka till min nya Ipod som jag får nästa vecka. Ja jag är helt enkelt skitnöjd med inköpen. Men jag är inte riktigt färdig än. Är ute efter ett par BRA springskor. Känner att jag behöver det nu när jag springer så pass mycket och intensivt. Så om ett par veckor får det bli en tur till ut till marieberg få se om jag kan få några bra råd om ett par bra springskor. De jag har nu är egentligen ett par step up skor och ibland blir jag öm i benhinnorna när jag springer så nu ska jag lägga ut lite pengar på skorna den här gången har jag tänkt. Har kanske ni några bra tips på bra springskor?


Har egentligen massor att berätta men jag hinner inte just nu men jag lovar att försöka få lite tid mellan passen i veckan att uppdatera bloggen.

Nu blir det ett cykelpass och en dusch innan tv:n.


Kram Vickan.   


    

    
 
Sita

Sita

25 september 2011 21:00

Vad trevligt att du skriver igen. Jag har saknat dej här. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

26 september 2011 17:27

Det var ingen dålig uppdatering på det som har hänt sen sist.

Jag har ju också haft bloggpaus, men det berodde på att vi var på Rhodos i 14 dar. Det kan du läsa om på min Reseblogg.

Svar 1: Det var härligt med matmarknaden och härliga färger.

Baloo är Barnbarnets nya hund efter Noack som fick en tumör i lungan och fick flytta till de sälla jaktmarkerna. Vi fortsätter alltså att passa honom nu istället för Noack.

Svar 2: Det blev pizza för oss i går, eftersom maken inte gitte laga mat. Vi festade till i lördags. Mest han. ;-D. Annars kanske det blir en pizza ungefär varannan månad. Det är ju enkelt, när man är trött.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
anniepiie

anniepiie

26 september 2011 17:42

Trist när inte nätet funkra, kul att du är tillbaka nu iaf! :D moccaskorna var jättesnygga, köpt var?? SV: visst är det så, jag håller med dig om det! :D jag går ju varje dag eller cyklar, och sen går det en massa bra på tv:n nu! :)nää, det var inte riktigt i min smak som jag oxå tänkte innan, men starke man var precis lika bra som förut! :) ha de bra...kramis

http://anniepiie.blogg.se

Annehlie Eriksson

28 september 2011 23:56

skorna är inköpta på skopunkten.

 
Fenixmona

Fenixmona

27 september 2011 05:56

Oj, vad du är duktig på att träna...Jag hinner inte med så mycket! Bara löpbandet ibland...och skogen där i mellan. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Fenixmona

Fenixmona

27 september 2011 05:59

Ja, Uddevalla är en fin plats att bo på! Även vi klarar vintern genom en treveckors tur till Gran Canaria...det ser jag fram emot! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
browneyedgirl

browneyedgirl

27 september 2011 06:32

Hej vännen =) Vad duktig du är som håller i träningen så bra, hejja hejja. Jag började bra men sen vart jag förkyld, bara att börja om, men just nu tar så mycket annat tid...*skrattar* Kram kram fina du

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards