annehlie

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Förkylninen kom lite olägligt nu mitt i marknad och finbesök men det ska nog gå bra ändå. man är väl inte kvinna för inte ; )

Av Annehlie Eriksson - 26 augusti 2011 14:29

 

Japp så ser läget ut just nu för fru Eriksson. Värsta förkylningen har jag åkt på och den kom som ett brev på posten efter utgången med brudarna. Suck. Det är tydligen inte ok att ha roligt! Ha ha.

Vi hade iallafall verkligen jättekul i helgen som var. Det var så kul att träffa mina vänner som det var år och dagar sen jag träffade nu känns det som (iallafall utan karlar). Vi badade i Annas jacozi i två timmar. Det var inte speciellt varmt ute med jacozin var super het. Det ångade ur den så emellanåt fick man sätta sig upp på kanten. Det var väl det som gjorde att jag blev förkyld misstänker jag. I det heta och upp i det kalla. Hur som helst. Kul hade vi och "saften" var också god ; )

Sen blev det utgång på kingen. Det var tyvärr inte så mycket folk ute så här helgen innan löning men vi hade kul ändå.


Just nu ligger bägge mina vänner på en varsin playa med respektive, den ena i Grekland och den andra i Spanien så jag är måttligt avundsjuk nu kan jag säga.

Men i mars när det är vår tur att lämna vinterrusket och ta planet iväg då är det deras tur att bli avundsjuka. Så jag får se fram emot det, playan i Puerto rico. Det solsäkraste alternativet föll vårt val på när det inte blev Thailand detta år heller.


Jag har varit där en gång tidigare men det var för typ 25 år sen och det jag minns är att det var väldigt vackert och det var verkligen så att när det regnade och var molnigt och blåsigt typ 2 mil bort i playa de ingles så sken solen högt på himlen i puerto rico och nu åker vi absolut mest för att få sol så då var egentligen valet ganska självklart fast vi velade till en början.


Men först kommer en härlig höst. Fast i helgen så verkar det ju faktiskt som att vi får högsommar istället så hösten kanske får vänta lite trots allt. Typikst att man skulle bli förkyld nu men jag känner mig dock lite piggare idag än tidigare i veckan och i går verkade det som att förkylningen nådde nån slags kulm. Idag mår jag som sagt var bättre men näsan rinner som en kran.

Vi får iallafall besök i helgen och så är det marknad här i Nora så jag ska försöka att vara en bra värdinna trots förkylningen tänkte jag. Det är inte så ofta vi kan få till en helg som passar både oss och våra goda vänner där borta i Borlänge så vi vill inte omboka helgen heller. Får väl stoppa några varma innaför västen så mår jag nog bättre sen. Ha ha.


Träningen har fått en......

PAUS!

Visserligen en ofrivillig paus för det har jag iallafall lärt mig under åren som gått att man inte ska träna med en rejäl förkylning i kroppen. Jag har dock kört ett youga pass tidigare i veckan och tänkte nog ta en kortare promenad idag. Om förkylningen fortfarande hänger kvar nästa vecka så blir det gång på springbandet och styrkepasset får vänta och bytas ut mot youga istället. Likaså zumban får stå över. Inget ansträngande pass men dock träning. Tror att det är ett rätt så bra tänk. Vi får se.

Sen när jag blir frisk igen så blir det som det står på skylten "then go lika hell". Ha ha.


  Sen har jag varit ut och bokat present till min mamma och hennes sambo också. Hennes sambo fyllde ju 75 år i januari och då fick han teaterbiljetter för två i present av oss. Men då fick han cancerbesked och fick börja med strålningar och operationer och kunde ej gå så då fick jag och min man gå istället. Nu är han dock friskförklarad och allt är bra och nu när min mamma fyllde år så har vi bokat  ett nytt revy paket till hjalmars revy här i Örebro till de bägge på en eftermiddag om några veckor och sen ska de bo och äta och umgås med oss på kvällen sen. Det ska bli trevligt.


Förresten ni har väl inte missat att hösten kommit trots det vackra sommarvädret idag. Alla bra program som börjat rulla på tv:n

  True talent är ett av de som startat nu på tv 3. Jag fastnade för programmet direkt och jämte idol sen när det börjar nästa vecka så kommer jag absolut att följa true talent också.

   Sen börjar ju Robinson nästa vecka också. Jag har fullt upp med att planera in tv tittandet nu jämte träningspassen så utgång på helgerna det får vackert stå över nu för det har jag varken tid eller lust med just nu.


Nej nu ska jag ta ett litet krafttag här. Tvättmaskinen pep just färdig och sen finns det tyvärr massor att göra här hemma idag och med den här förkylningen i kroppen så går allt i snigelfart kan jag säga.


Kram på er allihop

Hoppas ni får en fin helg!


Vickan  

 
 
Sita

Sita

26 augusti 2011 16:59

Hejsan. Har inte prata med Ellinor sedan flytten i måndags. Dom har inget internet än. Sen vet hag inte hu hon jobbar. Du skrev att hemköp har öppet, men inte halv 7. Dom öppnar förs kl 7 o då börjar jag jobba. Kram o krya på dej.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
aurora

aurora

26 augusti 2011 19:40

Slarva inte med träningen. Puerto Rico kräver bra kondition. Speciellt om hotellet ligger en bit upp i backarna. Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

26 augusti 2011 23:32

Så synd det är om dej att du blev förkyld lagom till helgen. Var försiktig nu med kyla och värme om vartannat.

Skönt att ni hade så roligt tillsammans. Bada jacuzzi skulle nog vara skönt tror jag. Det har jag bara gjort en gång, på en kryssning.

Det verkar vara en trevlig present till din Mamma och hennes sambo. Vi brukar se på dem ibland på TVn.

Svar: Klänningen var fin, men jag tyckte inte heller att den var värd 4 000:-. Och när skulle jag ha användning av den? Jag bara frågar.

Det är svårt ibland att hinna med att både blogga, besvara kommentarerna och dessutom läsa och kommentera andra. Men roligt är det i alla fall.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
browneyedgirl

browneyedgirl

27 augusti 2011 07:46

Fy för att vara förkyld, hoppas du kryar på dig =) Nu börjar alla härliga program på tv igen efter sommaren, kvälls mys är ett faktum. Kram på dig

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
browneyedgirl

browneyedgirl

28 augusti 2011 07:24

Hoppas du mår bättre =) Kram

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
anniepiie

anniepiie

28 augusti 2011 18:22

Hej! :) Robinson kommer jag nog oxå börja kolla lite på, himla mkt bra som börjar nu på hösten som sagt! :) SV: äsch, jag har typ alltid haft strl 24 så det betyder ju att jag inte växer! :P haha Ha en härlig kväll nu. :) Kram

http://anniepiie.blogg.se

 
Fenixmona

Fenixmona

29 augusti 2011 07:27

Nej, ingen träning nu din kropp har fullt upp mred att ta hand om det elaka förkylningsvirutet och se till att inga baselusker sen försöker att bryta sig in!
Vi fick en underbart gfin helg och åkte trots allt tåg! Krya på dig!!Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards