annehlie

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Annehlie Eriksson - 16 augusti 2011 20:46

 

Visst är det lite HÖST i luften nu? Jag tycker det känns härligt   

Just nu känner jag mig väldigt lycklig. Inte över något speciellt egentligen utan bara nöjd med livet just nu helt enkelt. Men så brukar jag alltid känna på hösten. Det är liksom den årstiden som jag lever upp samtidigt som jag gärna boar in mig i soffhörnet och myser. Jag ser redan fram emot sånt som min före detta arbetskamrat avskyr "fredagsmys" (du måste lära dig att fredagsmysa Åsa !).

Tänk att få krypa upp i soffhörnet under en varm filt och titta på Idol, Robinson, let´s dance och alla andra tidsfördrivar program som kommer tillbaka nu. Nån helg då och då kan det vara kul att träffa vännerna och gå ut och röra på sina lurviga också och av någon underlig anledning så blir det mer av den varan under hösten också.


I helgen ska jag förresten ut med två av mina bästa vänner och slå runt och det ska bli så kul för det var verkligen längesen vi hade en riktig tjejdate nu. Vi ska först träffas bara vi tre och snacka lite skit, dricka lite vin och bada i min väninnas utomhus jacozi. Lite senare sen kommer det fler folk som ska parta med oss och sen blir det utgång.

 Jag känner mig själv och mina vänner väl så jag vet redan nu att vi kommer att BO på dansgolvet 80% av kvällen. Nån tur till baren blir det väl också. Måste ju släcka törsten emellanåt. Ha ha.

   Here we come. Girlpower!!   

 

Ska försöka hinna upp till min dotter och ta en fika på vägen dit också. Hade tänkt att ta det på vägen hem på söndagen men då skulle hon jobba.


Min dotter har haft ett jäkla flyt sen hon tog studenten för två månader sen. Flytten till pojkvännen gjorde henne glad och lycklig på många sätt och säga vad man vill om henne men det har alltid varit tåga i henne. Redan innan hon ens tagit studenten så hade hon fixat jobb i vikariepolen där hon bor och till och med hann hon med några skift innan studenten. Sen hon flyttat dit så har hon jobbat, jobbat och jobbat och tackat ja till i princip alla pass hon erbjudits. Ibland har de ringt ut henne så tidigt på morgonen att det i princip kunde kallas natt och hon har satt sig på cykeln och åkt.

Nu har hon fått ett långtidsvikariat på sin favoritförskola redan då hon snabbt blev omtyckt av både personal, barn och föräldrar.

Behöver jag säga att jag är stolt över henne   


På torsdag ska jag till frissan också. Det behövs kan jag säga! Det är 11 veckor sen nu. Jag vet, det låter helt sjukt men jag hade tänkt att gå dit för några veckor sen men då när jag ringde hade hon semester. Jag tänkte att jag försöker stå ut så under tiden har jag verkligen skött om håret exemplariskt med inpackningar och dagliga live in behandlingar och det har gjort underverk med håret. Det är faktiskt knappt slitet alls i topparna men det är långt och ser ut som en vildvuxen skog typ. Ha ha. Så det ska bli skönt att bli nyklippt till helgen.

Mitt dilemma nu är LUGG eller LÅNG LUGG.

Vi får se hur det blir men längden ska jag spara i allafall har jag bestämt. Jag trivs med att kunna sätta upp håret när jag tränar också.


Träningen förresten....

 

Shit vad bra det går nu alltså. När semestern var slut och vardagen var tillbaks igen för fem veckor sen så bara bestämde jag mig och sen dess så har det bara flytit på exemplariskt.

Bort med godsaker (men jag är inte nitiskt. Jag kan äta lite popcorn till helgen när jag ändå tar något glas vin och dyligt .)

Rutiner när det gäller mat till vardags tror jag på så en vardags meny för mig är fukost hemma med gröt, fil eller välling. Frukosten på jobbet sen är mer ett mellismål med en kopp kaffe och en frukt. Jag hoppar över det färska brödet som kommer från bageriet varje morgon. Istället unnar jag mig en midja där centimetrarna krymper för varje dag och byxor som passar i midjan.

Lunch består av Linamat från dagen innan.

Mellis på em. är kaffe och en frukt. Kaffe och en smothie på träningspulver om jag ska träna och då spar jag frukten till efter träningen istället. Sen blir det middag med Lina igen på kvällen när jag kommit hem.

Detta upplägg fungerar klockrent.


Träningen är upplagd så att jag tränar tre dagar i veckan. Veckans första pass är ett rent motionspass. 45 minuter på springbandet då jag intervallspringer + att jag kör mage och simmar efteråt.

Veckans andra pass är ett zumbapass 70 minuter långt och veckans avslutande pass består av uppvärming på crosstrainern, ett styrketräningspass på gymet samt 30 minuter på springbandet och simning istället för stretching efteråt. Det är helt underbart att stretcha i badet efter ett tufft pass.

 

Inget kan få mig att avstå från träningen. Den går i första hand för det är den som får mig att må bra.

 

Belöningen kommer efteråt när man får duscha, sitta i bastun och filosifera och fixa sig i håret och bara må bra och känna sig nöjd.


Sen ringer mat och sovklockan   . Kroppen skriker efter mat och bananen efter passet mättar precis så man hinner hem att kasta sig över ingredienserna och laga ihop en god middag. Sen kommer john Blund.

 


På tal om John blund. Det är nog dax att tänka på refrängen nu snart. En ny arbetsdag står inför dörren i morgon och en ny träningsdag.


Kram på er allihop


Vickan



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards