annehlie

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Annehlie Eriksson - 5 augusti 2011 17:52

 

Nu hände det som inte fick hända. Jag läste nyss att en 5 årig liten pojke dog på gustavsviksbadet idag på eftermiddagen. Äventyrsbadet i Örebro är ganska stort och flera häftiga rutchibanor finns där men häftiga attraktioner utgör också en större skaderisk. Det var inte längesen vi läste i tidgningen att ambulansen var där och hämtade upp en 17 årig kille som slagit i huvudet i en rutchikana och tappat medvetandet för en stund. Som tur var så gick det bra denna gång då hans kompisar var där och fiskade upp honom när han låg kvar på botten.


Nu var det alltså en liten 5 årig kille. Man undrar ju vart föräldrarna fanns? En 5 åring släpper man ju inte vind för våg direkt. Men i allt folkvimmel som är där så kan en 5 åring lätt försvinna och det är inte precis lätt att veta vart man ska leta sen. Usch då, stackars föräldrar säger jag. Nej ha det som vana att alrig släppa era barn ur sikte en sekund när ni är nära vatten. De är så snabba de små liven.

Fruktansvärt hemskt är det ialllafall. Det känns som ett slag i magen fast jag inte ens kände den lilla killen.


 

Någonting annat som känns som ett slag i magen är ju det här. Skärp er SJ säger jag bara och sluta skyll på olika omständigheter. En liten flicka från samma stad som jag bor i, 11 år gammal, har befunnit sig i Sverige i två år och så går en jäkla kärring rent ut sagt och slänger av henne från tåget ensam ute i kvällen bara för att hon inte kan visa upp en biljett. Hur kan man göra så!!!! Har ni ingen utbildning i empati och etik på SJ??? Hur har man ens hjärta att gå med flickan ut till dörren, ställa av henne där utan att ta reda på vart hon bor, vart hon ska, om hon har mobil mm. Man kan väl åtminstone fråga om telefonnummer hem till föräldrarna. Om hon varit lite vänlig den där människan och frågat lite snällt om omständigheterna runt omkring så hade hon säkert också fått svar. Nu skyller SJ på att hon såg äldre ut. Vilket skitsnack! Även om hon varit 14 år så hade det varit skam på torra land. Jag skulle inte vilja haft min 14 åring (och defenetivt inte min 11 åring) avslängd på en okänd ort utan mobil.

Nej jag känner mig så arg att jag kan spricka!!! Nu får ni skärpa er SJ. Mängder av människor skriver om olika liknande händelser som skett. 


Min dotter blev avslängd på stationen innan den hon skulle till en gång när hon skulle till sin pappa. SJ hade höjt priserna och det fattades 20 kr. Då fick hon kliva av sent en kväll på en obemannad station där hon aldrig varit. Hon hade väldigt lite batteri kvar på telefonen men hann ringa sin pappa som fick kasta sig i bilen och åka dit. Då var hon 14 år.


Min bonusdotter och hennes kompis fick stiga av tåget en kall vinterkväll 4 mil hemmifrån då ett träd fallit över rälsen. De hade som tur var mobil men fick stå ute i kylan och vänta och ingen personal på SJ frågade de vart de skulle, hur de skulle komma hem, om de hade mobil mm. Ska inte SJ ordna med taxi en sån gång kan man tycka.


Nej jag blir bara så arg och var bara tvungen att skriva av mig lite ilska.


Nu ska vi strax bege oss till våra vänner på grillkväll. Det vackra vädret försvann visst men skit samma. Det ska bli kul att träffas ändå.

En härlig avslutning på en arbetsvecka och en kul start på helgen och i morgon skulle solen komma åter om man ska tro klart.se    

Törs man hoppas på solstolen måntro.

För övrigt så har jag också just genomfört veckans sista gympass. Nu blir det HELG!


Kram kram


Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards