annehlie

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Jag tror att HÖST är min favoritårstid. Allt är i sin ordning igen och nya semesterplaner smids till den kalla vinterkylan har oss i sitt grepp igen.

Av Annehlie Eriksson - 2 augusti 2011 18:38

Hejsan svejsan!

Varför jag börjar med den här bilden för i blogginlägget. Jo för att det var en av våra semesterdagar i Ronneby brunn. Regn, regn, regn. Fick nån sån där "déja vu" idag när jag åkte hem från jobbet. När jag åkte så kom det små fina regnstänk men jag hann inte mer än ut på vägen förrän det minst sagt vräkte ner regn. Regnet hoppade på vägen och massor med bilar stannade efter vägen för det gick knappt att se vägen framför sig. Själv sniglade jag mig fram i typ 50 på 100 väg.


Hela min semester nästan så var det varmt men ack så mulet eller regn. När jag var hemma så var det varmt men mulet och när vi åkte bort så var det strålande sol hemma men regn dit vi kom...oavsett om vi åkte uppåt eller neråt i landet. Är det undra på att vi ångrar nu att vi i sista stund drog i nödbromsen och avstod från Cypern resan för att fira en sommar i sverige. Min man kom faktiskt med förslaget veckan innan vi åkte till Ronneby om vi skulle hoppa den vistelsen och boka en sista minuten istället men dels var sista minuten resorna så dyra och dels skulle vi då mista 1000 kr som vi skulle få betala ronneby brunn iallafall.

Med facit i hand så skulle det vara värt det. Men, men.


Annars var väl Ronneby brunn ok. Lite övereklamerat kan jag tycka dock. Badlandet för de som hade barn med sig var väl ok, rummen var fina också. Det fanns en terass med underhållning varje kväll men de flesta kvällar var det för kallt att sitta där. Men de två sista kvällarna blev lyckade iallafall.


Spabehandlingarna var 100 % toppen och 100% dyrt också : ). Bara de var värda en halv utlandsresa tillsammans känns det som. Själva relaxen däremot var väl sisådär.


De hade en liten bowlinghall också alldeles där vid hotellet. Där var vi och fördrev tiden ett par kvällar men det var typ stuk B på den hallen. Inte som strike direkt med andra ord men den fick duga när man valde mellan den, rummet eller baren i lobbyn.


Ronneby brunns lilla city gick vi igenom på en kvart. Söt stad men inget speciellt men jag gjordee bra klipp på kicks där iallafall.

 

Den här styling gelén till håret köpte jag och den är banne mig den bästa jag haft. Den kostade 20 spänn på rean och 40 kr i normalpris. Tidigare använde jag en från Redken som kostade över 200 spänn. Never again! Jag är såld på denna nu.

 

Den går att använda i fuktigt eller torrt hår.

Jag använder en annan gel först i mitt handukstorkade hår

 

Jag kramar in den i håret och då lockar mitt självfall upp sig perfekt.

Sen blåser jag håret torrt och sen kör jag proffs sleek look i mitt torra hår.

Voila! Redo för en ny dag på jobbet!


För övrigt så har jag börjat med att köra hårinpackningar två gånger i veckan vilket har gjort underverk med mitt hår. Eller så är det den här lilla flaskan som har gjort att jag helt plötsligt känner mig supernöjd med mitt hår

 

Jag använder den i handukstorkat hår tre gånger i veckan  och håret blir som silke efteråt. Hittade den också på kicks i Ronneby. Blev skitglad för jag använde den för flera år sen men sen bara försvann den från hyllorna och i en blogg läste jag sen att den utgått ur sortimentet. Tror ni att jag jag blev nå glad då jag upptäckte den på reahyllan på kicks. Jag köpte två flaskor men ångrar redan att jag inte köpte fler. Men nu såg jag att det kommit någon liknande iallafall så jag får väl köpa den när de här flaskorna tar slut.


Nu undrar ni förstås också hur det går med mitt nästa projekt. Det vill säga ansiktet och youthful essence.

 

Ja, ytterligare ett lyckat projekt. Kan bara säga tack till min snälla dotter som gav mig en sån fin present och ledde mig in på rätt väg till en mjuk, skön hy. Goodbye till torr och stram hy säger jag bara. Den är värd alla pengar jag ger. Det lovar jag. Rengörings cremen som värmer upp huden använder jag varje dag och serum krämen efteråt likaså. Sen använder jag skrubb apparaten(som en vibrator apparat) med peelingkrämen på två gånger i veckan. Jag är skitnöjd.


Jag har nämligen kommit på att man måste vårda sin hy och sitt hår när man kommit upp i de här magiska åren om man inte vill se ut som 70 år innan man ens fyllt 50 : )


Nog om skönhetsprodukter.

Som sagt var så har jag ju börjat att jobba igen efter semestern. Inne på tredje veckan nu och hör och häpna (ni tror att jag ljuger) men jag njuter i fulla drag. På något sätt så måste jag väl ändå ha vilat upp mig under semestern för jag skuttade iväg till jobbet med glädje min första dag och ja...glädjen håller liksom i sig. Jag vet inte men jag tror att det beror på att jobbet efter semestern blev nån sorts nystart och när rutinerna föll på plats igen så föll även rutinerna med kost och träning  på plats igen. Jag var ner på gymet både i Lördags och i går och i fredags körde jag ett tufft zumba pass och sen två timmars bowling på kvällen.

På lördagen var jag även hem till min thai vän och fick "ont-skön" massage. Det behövde min nacke och rygg kan jag lova men benen kunde hon ha låtit bli   

Nästa vecka kommer Lina med matkassen igen också så då slipper man tänka på vilken mat man ska äta. Som sagt var, allt börjar falla på plats.


Vi går mot höst nu.


 

För många kan det vara depremerande men jag älskar hösten. Har mer och mer börjat att fundera över om inte hösten faktiskt är min favorit årstid. Finns det något härligare än att promenera i ett vackert höstväder.

Jag har nästan två veckor sparade semesterdagar kvar men känner inget som helst behov av att ta ut de nu i höst. Nej nu ska jag jobba på här i höst och sen mitt i smällkalla vintern efter jul där nån gång, då packar vi vårt pick och pack och drar utomlands till värmen. Troligen blir det Teneriffa. Det hade suttit fint med en Thailandsresa men den får vänta ett år till. Även om vi skulle få ihop pengar till en sån pass dyr resa så har inte min man semester att ta ut så det räcker så det är bara att sukta efter den tropiska hettan ett tag till. Men varje gång jag är på gymet och de spelar thailändsk musik i radion så LÄNGTAR jag tillbaka. Suck. Varför är man inte miljonär för. Då skulle man bara kunna resa runt jordens alla hörn och bara njuta av atmosfären.


Nej nu blir det att brygga sig en kopp kaffe och njuta av ensamheten och lugnet när gubben är på jobbet. Jag tillhör den skaran som behöver lite ensamtid ibland och därför tycker jag att det är rätt skönt att vi jobbar mot varandra varannan vecka. Men mot slutet av veckan brukar jag längta igen efter lite sällskap   


Kram på er allihop. Hoppas att ni mår lika gott som jag!


Vickan






 
 
Gilla

Gilla

2 augusti 2011 23:18

Oj, det blev ett långt inlägg hos dej. Men du har ju varit flitig och läst flera hos mej och kommenterat.

Tråkigt att ni hade sån otur med vädret, när ni nu stannade hemma. Jag har aldrig varit på en sån SPAanläggning och kan inte jämföra. Då är det nog helt och hållet överreklamerat.

Det var väldans också så många skänhetssprodukter du har hittat nya. Ingen av dom använder jag.

Det låter härligt att du trivs så med jobbet att du fullkomligt skuttar dit. Då måste du vara avundsvärd, för hur många gör det?

Det var en vacker bild på hösten, men jag kan inte hålla med dej, för hösten och vintern är inte mina favoriter. Det ska vara vår och försommar!

När ni reser till Tenerife, reser ni då till Puerto de la Cruz? Vi har varit där åtskilliga gånger, men nu är det redan 5 år sen sist. Det lutar dock åt det hållet igen, vad gubben säger.

Svar:

1: Kul att du GILLAde mina historier och inte hade hört dom förut

2: Vi orkar inte alltför mycket med festivalen, så det blev även den här gången bara en dag. Linedance ser kul ut, men jag har bara provat det en gång och det gick inte så bra, för jag kunde inte stegen.

3: Då läste du nog inte anledningen till att vi hade det jobbigt med mobilerna. Gubbens badade i kaffet. Det kan du också läsa om. Klänningen hade jag på mej idag, men glömde bort att bli fotad i den.

Så var det slut för denna gången.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Sita

Sita

3 augusti 2011 07:10

God morgon. Ja mycket regn, men även mycket sol här hem. Särskilt nu sista veckan har varit toppen. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
anneh

anneh

3 augusti 2011 21:56

Jag tillhör oxå den skaran som behöver egen tid! Det
Är så skönt att bara vara.. Synd att Ronneby bara var sisådär, men du får se fram mot vinterresan istället. Ha en skön onsdag kväll gumman! Kram

http://anneh.bloggplatsen.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

4 augusti 2011 09:29

Hej =) Jo visst är hösten mysig, älskar ju att få tända ljus och inreda mysigt hemma, men värmen och sommaren får mig att sprudla av energi =)
Hoppas du mår fint. Stor kram

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
anniepiie

anniepiie

4 augusti 2011 11:41

Hösten är ganska mysig, kommer nya fina kläder, kan dricka varm choklad och te igen och många bra program på tv:n börjar igen! ;) hihi Jag gillar nog igentligen alla årstider utom vintern!!! SV: Jaa, tantcyklarna är mkt bättre och snyggare. haha jaa, det blri ju att man äter mat ute varje dag då och det är inte helt fel! :) Men tur att man inte gör det jämt, då skulle alla se ut som bollar tillslut. haha Ha de bra! :D Kramis

http://anniepiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards