annehlie

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Sänder en varm hälsning till Norges befolkning!

Av Annehlie Eriksson - 26 juli 2011 19:18

 

Flera veckors semester från bloggen har jag haft nu men nu är jag tillbaka. Har egentligen massor att berätta men hinner inte med att berätta om allt i just det här blogginlägget. Men det känns iallafall helt rätt att starta detta blogginlägg med den norska flaggan. Man kan fortfarande inte fatta att det är sant att en ensam galning med sjuka ideér som han smidit under nio års tid har massakerat en sån stor del av det norska folket. Oskyldiga barn och ungdomar de flesta av offren. Nej det är verkligen så sjukt att man måste nypa sig i armen för att fatta att det faktiskt är sant.

Nu efteråt så sitter han i en bil på väg mot sin dom och ler och undrar hur många han dödade med ett leende på läpparna. Den psykiatriska undersökningen kommer säkert att visa att han inte är en förvirrad galning utan snarare en tyvärr sjukt smart och beräknande galning som inte hastar på. Han planerade i detalj hur allt skulle gå tillväga och lät inga fall luckor hindra hans framfart. Frågan är nu bara. HUR FAN GICK DET TILL?????????

Det enda jag vet just nu är att denna "fyr" hursomhelst inte bara har släckt en massa liv. Han ler in i kameran nu men han kommer snart att bli förvissad om att han även har släckt sitt eget liv i sinom tid. OM han ens överlever fängelsetiden så kommer han aldrig att överleva därute sen, det är alltför många människor som hatar honom men ska jag gissa så kommer han att vara ett hatobjekt även där inne i fängelset. Så jag säger bara "good luck! Du har förstört ditt liv. Mördare!


Nog om detta. Vad har hänt annars. Jo jag har börjat att jobba igen efter fyra veckors semester. Upptäckte när jag kom till jobbet att jag faktiskt saknat er alla goa föräldrar och barn och det kändes väldigt skönt att komma in i rutiner igen och slippa vakna varje morgon med en hiskelig önskan om att solen MÅSTE skina och besvikelsen när man tittade ut och såg en molnig himmel. Men nu ser jag faktiskt fram emot en långledig helg efter snart två veckors jobb.


I helgen var vi hembjudna till våra goa vänner som vi inte träffat på flera månader nu. Det blev några kortvändor också och den här gången åkte vi faktiskt hem med en riktigt fin vinst  : )


Björn hade skaffat sig en liten vän.

 Hulda hette hon och hon var sjukt söt alltså. Hon betedde sig verkligen som en hund. Hon sprallade runt och blev helt tossig när man kom och när Björn busade med henne så sprang hon runt och gjorde små glädjeskutt och piruetter med bakdelen. Jag skrattade så jag höll på att dö.


 Jag blev kär i henne på en sekund kan jag säga!!!


Nej nu ska jag kika runt lite på mina vänners bloggar för där har jag inte heller varit ut på 100 år känns det nu.

För övrigt så blir det att ta tag i livet igen, inte bara fundera över kostvanorna utan ta tag i de också. Börja träna igen (en kort paus blev en halvlång paus. Inte bra). Till helgen sen så blir det att ratta iväg till goa vännen Pon också tänkte jag och njuta lite av hennes härliga massage.


Ses snart!


Vickan 

    

 
 
Sita

Sita

26 juli 2011 20:32

Hejsan Annelie. Jag har halkat omkull under min sem. Så jag är sjkskriven, tills 7/8. Två flickor ska flytta så jag får flyta ovanpå. Gubben får jobba mer. Första dagen idag jag körde bil. Kram på dej

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

26 juli 2011 21:40

Nej vad trist! Vilken semester. Hoppas du känner dig bättre nu. kram kram

 
aurora

aurora

26 juli 2011 21:07

Välkommen tillbaka. Sicken söt gris. Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

Annehlie Eriksson

26 juli 2011 21:41

ja visst är hon! det är den sötaste gris jag sett nån gång.

 
Gilla

Gilla

26 juli 2011 23:48

Akta dej för thailändsk massage. Vi fick det för ett tag sen och jag fick ett revben knäckt. Kanske inte helt av, men det ömmar fortfarande.

Svar:
1. Tack förkomplimangen om min son. Jag är jättestolt över honom, att han har kunnat få ihop det så bra. Veiken skrev att jag borde låta ännu fler att läsa det, med hans medgivande och det har jag fått. Så jag skickade in hans text som insändare i Helsingborgs Dagblad. Men det kom inte in idag i alla fall.

2.Du såg väl att det är "fådda" böcker jag har läst. Det verkar som om deckare är mest populära. Men jag brukar kalla mej för alläsare. Det är inte mycket jag låter bli att läsa.

3. Näringsriktigt sa du? Vem tänker på det ibland? Visst är ungarna söta. Men tänk på att jag inte visar dem helt. Jag brukar inte lägga in bilder på folk, som inte har givit mej tillåtelse.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Fenixmona

Fenixmona

27 juli 2011 02:42

Så fruktansvärt detta i Norge. Finns inte ord som räcker till...
Hulda var en riktig gosegris! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
sus

sus

27 juli 2011 16:14

Du har gjort dagens goda gärning ;) Din komentar värme, tack snälla !! Guu så söta grisar !!

http://dusisus.bloggplatsen.se

 
Veiken

Veiken

27 juli 2011 22:22

Det är väl konstigt att man längtar tillbaka till det jobb som man med så glatt hjärta lämnade några veckor tidigare... Kram

http://veiken.wordpress.com

 
Charly

Charly

29 juli 2011 10:33

Önskar dej en fin helg min vän! Stor kram LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
anneh

anneh

29 juli 2011 20:48

Visst är det fruktansvärt det som hände i Norge! Vilken människa!! Vilken söt liten kompis Björn har skaffat sig/Kram

http://anneh.bloggplatsen.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

30 juli 2011 12:20

Hej =)
Sicken söt liten nasse på bilden =)
Och visst är det för hemskt det som hänt i Norgem lite overkligt känns det när det är så nära liksom. Men man kan hoppas dom kommer starka ur detta. Stor kram fina du

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
anniepiie

anniepiie

30 juli 2011 17:51

Gullig gris! :) hihi SV: jaa det är sant, hoppas oxå på det, han är inte värd något bra alls efter det han har ställt till med.... Hoppas att du har en bra helg annars! :) Kramis

http://anniepiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards