annehlie

Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Ljusdal i backspegeln. Nu laddar vi för Noradagarna : ))

Av Annehlie Eriksson - 7 juli 2011 21:08

 


Hej svejs!

Det var ett tag sen jag bloggade nu. ärligt talat så har jag inte haft lust men gott om tid har jag haft egentligen. ja, ärlighet varar ju längst sägs det    

Hur som helst så är det växlande molnighet som gäller i den här delen av landet. Det innebär VARMT men moln så långt ögat kan se och de ger sannerligen inte solen en chans att tränga igenom. Men på eftermiddags kvisten, framåt fyra snåret. Jo då behagar fröken klara titta fram minsann. Man kan ju nästan tro att det är en tonåring till sol vi har i Sverige som sover så länge om dagarna!!

Jodå, jag har utnyttjat solen maximalt. Varje minut hon varit framme har jag DYKT ner i solstolen. Det är nästan som dagens motion att kasta sig i och ur shortsen och linnet och upp och ner i solstolen (ja mellan klockan fyra och sex vill säga för innan dess så var det ju molnigt)

JAG VILL HA SOL , STRÅLANDE SOL

 

Vet inte hur jag ska kunna flirta med fröken solstråle för att hon nu ska ge mig lite respons min sista semestervecka nästa vecka.

Jag måste säga att det känns lite tungt att gå tillbaks till jobbet efter fyra veckors semester med mest molnighet. Ingen semestervecka på Cypern har man att se fram emot nu heller. Dum som man var så skippade vi den i år och nu känns det inte som att vi varken har semesterdagar så det räcker eller råd att dra iväg på en sista minuten. Min man har semester de kommande tre veckorna men då jobbar ju jag och då är det noll % chans för mig att få semester och sen när jag skulle kunna ta semester igen, ja då kan inte han ta semester. Bara att gilla läget med andra ord. Men nästa år ser det bättre ut. Då har jag sen semester och gubben med och då  tänker jag starta med att åka till Norge och jobba ihop lite slantar och sen avsluta med en utlandsresa. That`s it! 

Får försöka njuta så gott det går nu av de lediga dagarna resten av sommaren och sen fokusera på andra saker under hösten. Sen blir det en solresa efter jul istället och då blir det nog en allinclusive till Teneriffa och bara koppla av. Det är jag fanemej värd efter det här jävla skitåret   


Nu tror ni förstås att den här semestern bara har varit skit men så är det naturligtvis inte. Det har ju mestadels varit varmt och skönt iallafall och väldigt lite regn. det är bara solen som fattas.

Förra veckan var vi på en liten semestertripp upp till ljusdal med våra vänner och det var riktiga gulddagar. Vi åkte på onsdagen (då var det minsann sol i hela landet förresten när vi satt i bilen hela dagen )

Hit anlände vi sent på kvällen och kan ni tänka er att solen stog högt på himlen fast klockan var över tio. Det blev inte alltför sent denna kväll. Alla var trötta.

Nästa dag såg det ut såhär

Strålande sol!!!! Anna och jag drog direkt ut på gräsmattan för att lapa lite sol.

      

Några timmar senare hade vi flyttat lite närmare skuggan men tillräckligt nära solen för att kunna flytta fram och tillbaks som vi ville.


På kvällskvisten sen flyttade vi bort till hörnan av tomten för att grilla gott kött som grabbarna varit iväg och handlat under dagen när vi kvinns solat och latat oss ; ) Har man semester så har man sa jag och Anna.

Det är så vackert och underbart lantligt i stugan där vi var.

Här är förrsten en fin bild på vårt goa värdpar.

 

René gillar inte att vara med på bild vilket framgår här

      

Med Anna gick det bättre

 D

Det är inte sådär superofta vi ses Anna och jag vilket är väldigt trist för Anna är defenetivt en av mina bästa vänner jag känner. Hon är så himla go och trevlig och dessutom en riktig super vän.


På fredagen när vi vaknade så var det molnigt men det är ju det väder man räknar med nuförtiden, ha ha. Vi lät oss inte nedslås för det. Vi åt frukost och sen drog vi iväg upp till Hudiksvall. Gossarna gick sin lilla shoppingvända och sen blev det travtaktik över en bit mat och några kalla på något uteställe. Anna och jag gick den stora vändan, det vill säga in och ut ur så många affärer vi hann med, helst två gånger också. Under värsta regnskuren så gick vi på en idisk resturang och åt och sen shoppade vi vidare.


På kvällen drog vi till Ljusdals kryddhylla "järnvägs" där vi åt en god nattmeny och partade loss. Det blev faktiskt jeans den här kvällen för er som har mig på facebook och vet vilket bestyr jag hade med de där kläderna ; )

Men på lördagen när vi var där så blev det klänning, jeansklänning med bara armar och min nyinköpta vita kavaj.

Vi åt världens godaste hop plock meny där. Jag tror det var det godaste jag ätit nån gång. Sen var det ett band där som spelade sjukt bra coverlåtar också. Synd att man var lite mör efter fredagen för det var MYCKET bättre musik på lördagen men man var mer på G på fredagen. Inte så konstigt kanske.

Man kan ju inte tro att man ska åka upp till Ljusdal för att träffa på kändisar (ja förutom Lillbabs då) men ute på krogen var både

  sportkommentatorn Patrick Ekwall i släptåg med något fotbollsproffs ffrån NHL och

 

Rickard Herrey. Andra gången nu som man är ute på samma place som denna man. Sist var i Stockholm och då kom han fram till vårt bord och gav mig en kram för att jag fyllde år (vilket min man naturligtvis hade sett till att alla på golden hits visste om innan kvällen var slut).


Vad gjorde vi mer i ljusdal då. Jo vi var ju på den här underbara affären!!!!!


 

Det här är Dolar Store i Borlänge men den fanns i Ljusdal också. en sån där krims krams affär med en massa billigt. Jag älskar såna affärer : )


Nog om ljusdal. Men som ni ser så hade vi verkligen en toppenweekend trots alla flugor och mygg. ha ha.


Nu ska här bara laddas om till helgen. Jag har varit lite down i veckan men det är mest vädret som har spelat in och sen har jag känt mig lite ensam också när gubben jobbat kväll. Ingen bil har jag haft heller eftersom vi tillfälligt bara har en bil nu och den har ju han haft till jobbet.


Men jag har iallafall hållt igång träningen. Både med zumban och gymet så där känner jag mig oerhört stolt över mig själv.


I morgon kommer ALLA mina älskade barn hem också och det hör inte till vanligheterna numera, att alla kommer samtidigt. Men i morgon eftermiddag är hela familjen Eriksson, Zetterlind, Björk, Larsson och Nilsson samlad här hemma.

Sju i familjen blir vi här hemma. Härligt!!!!!

Och sen kommer våra vänner stefan och Johanna hit och grillar med oss i morgon också innan vi drar ner och lyssnar på pumpbolaget.

Jag misstänker att jag inte kommer att hinna med att blogga något i helgen men jag säger bara....ha en underbar helg allihop för jag tänker njuta så mycket det bara går av sol(förhoppningsvis), god mat, gott sällskap (tänker pussa på er allihopa barn för jag har saknat er så mycket) och bra musik HELA HELGEN!


CIAO!

 

 
 
Sita

Sita

8 juli 2011 06:41

God morgon. En tripp till Nora o Stickboa på agendan idag. I helgen far vi till Skåne. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anniepiie

Anniepiie

11 juli 2011 14:54

Ibland har man inte lust att blogga, så är det! :P Jag vill ha lite regn nu för har varit så kvavt och varmt nu länge, en skur kan komma sen får sola komma igen! ;) hihi Åhh dollarstore skulle jag oxå vilja besöka, gillar oxå att fynda! :) SV: taaack, jaa vasen kostade bara 30 spänn med dessutom så ett riktigt fynd! :D Jaa, på öland ska man vara när det är varmt och soligt annars blir det mindre kul som sagt. hehe Så ett nytt fösök skadar inte! :) Ha de bra...Kramis

http://anniepiie.blogg.se

 
sus

sus

20 juli 2011 21:34

De är samma lika här..;) Ingen riktig lust till att blogga ;) Man passar ju på å göra annat under sommaren än å sitta vid data ;) Låter härligt med en Teneriffa tripp ;)

http://dusisus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards