annehlie

Alla inlägg under juni 2011

Av Annehlie Eriksson - 17 juni 2011 16:32

 


Tillbaks från gymmet!


Vad skönt det kändes att få komma igång igen. Det kändes så himla lätt allting idag. Ja man kan säga att träningen gick som en dans. Konstigt med tanke på de två veckors uppehåll jag haft men det kändes ju skönt att man inte tappat något direkt på de här veckorna.

Jag körde till och med lite hårdare än vanligt. Uppvärmingen på cross trainern, där vred jag på motståndet ett hack och det funkade bra.

Sen när jag körde styrketräningspasset så tänkte jag att nu ska jag banne mig öka på vikterna 2-4 kg och det gjorde jag på alla maskiner. Mitt mål var att klara 10 ggr på varje maskin och det gjorde jag också på nästan alla maskiner. Det var en som jag verkligen bara klarade av 6 ggr på och en 8 ggr men annars så gick det bra även om jag var rätt mör efteråt. Magpasset körde jag 24 st som vanligt fast jag ökade även vikten där.

Ja jag var riktigt nöjd efteråt!   

 

Efter det sprang jag på springbandet i 30 minuter och sen stretchade jag på slutet med 200 m simning. Jag kommer säkert att få en sjujäkla träningsvärk efter det här passet men, men.


Många tar semester från träningen nu i sommartider men inte jag. Då blir jag bara mer taggad att träna då jag har all tid i världen att lägga upp min dag.

Fast sen när vi åker iväg på semester hemifrån då får naturligtvis träningen stå över.


Jag ringde min son också. En del av våra ungar är ju i Göteborg på nån jäkla metal festival den här helgen. Hu då säger jag bara. Jag är inte ett dugg avundsjuk och fattar inte hur man kan längta så otroligt mycket efter att ligga i ett blött tält och bli genomblöt. Jag menar lunginflammation kan man väl skaffa sig på något annat sätt om det nu är det man längtar så mycket efter ; )   

Skavsår i öronen och tinnitus med för den delen. Ha ha.

 

Nej tacka vet jag mitt ombonade varma hem där just nu ljusen värmer oss skönt och kaffet smakar varmt och gott. Snart Lina rätt på köksbordet och något glas rött vin till maten. DET är väl något att vara avundsjuk på!!!!

 

Ja ja. Hoppas ni får en kul helg därborta i allafall och att ni inte regnar bort eller super bort alla era tillhörigheter.

Det är inte lätt att vara en orolig mamma i de här lägena men jag har faktiskt lugnat ner mig de senaste åren och numera tänker jag att de är vuxna (de är ju faktiskt 22 år och nån gång måste man väl släppa taget eller?) och att de får ta hand om sig själva. Men en gång om dagen ringer jag nog gärna och hör så alla lever där borta i allafall. Tur att fb finns också. Ha ha.

Nej nu börjar magen kurra. Dax för att laga lite mat.


ses en annan dag.


Kram.

Av Annehlie Eriksson - 17 juni 2011 11:26


 

Detta är vad jag kommer att syssla med nu några veckor framåt.


ÄNTLIGEN SEMESTER!!!!


Jag behöver verkligen semester i år så tidig semester passar mig utmärkt just i år. Jag har haft en otroligt tuff senhöst och vår på många sätt och vis och känner nog att livet har testat mig litegrand. Jag vet inte om jag klarade testet med bravur direkt men jag står iallafall på marken fortfarande med huvudet upp och fötterna ner och framför allt, jag lever fortfarande och har frotfarande glädjen och livsgnistan kvar så jag tror att jag blev godkänd av livstestet iallafall : )

För första gången på sex år har jag bestämt mig för att verkligen ha semester också så jag avstår Norgejobb i år och tänker bara njuta hela tiden. Det känns så skönt. Det kanske inte blir nån resa i vinter på grund av detta, eller så blir det en liten kanarietripp. Vi får se. Men just nu känns det bra ändå utan den där planerade Thailandsresan som vi pratade om tidigare i våras. Den är i dagsläget avstyrd kan jag säga.


Idag regnar det dock.

Kanske lite trist men jag bryr mig faktiskt inte. det är som sagt var första semesterdagen och det är 30 dagar kvar på semestern och jag hoppas fortfarande att de flesta dagarna ska bli soliga dagar.


Idag började jag med en ordentlig sovmorgon då det igår, sista dagen på jobbet tog lite tid att avsluta allt inför semestern så jag jobbade 12 timmar igår. Jag rasade i säng kan jag säga men idag efter en ordentlig sovmorgon så vaknade jag pigg som en nötkärna.

Min man hade städat och tvättat igår så det behöver jag inte tänka på idag så idag bär det helt enkelt av till gymet. Det var väl typ två veckor sen sist nu så i morgon misstänker jag att jag vaknar med träningsvärk   .

Det är nästan så att jag längtar efter det med. Ha ha.

Vi får väl se vad jag förgyller resten av dagen med men kvällen ska jag tillbringa ihop med min man. Samvaro tiden har det inte blivit mycket av under den senaste tiden så det ska bli underbart att få spendera lite tid tillsammans för en gångs skull.

Sen får vi se vad lördagen har att bjuda på helt enkelt. Ska man tro väderleksrapporterna så ska det iallafall bli en lite bättre dag i morgon så då kanske man iallafall kan spendera dagen utomhus.


Som sagt var, det gäller att FÅNGA DAGEN!

Blir det sämre väder en tid framåt så kan man ju alltid spendera tiden med shopping!! Det var år och dagar sen jag var in till Marieberg och strosade runt i affärerna där så det tänkte jag också att jag skulle göra nån dag.


Nej nu tänker jag hoppa ur morgonrocken och i kläderna. Packa träningsbagen och sen bär det av mot gymet.


Ha en riktigt fin dag allihop!


kram Vickan

Av Annehlie Eriksson - 13 juni 2011 20:57

 

Nedräkningen har startat!


Tre dagar kvar till 31 DAGARS SEMESTER!!!!!

 

Jag ska njuta av varje minut, varje sekund.

Jag tror det är första året som jag har tagit ut fyra veckors semester i följd och det ska bli så skönt. Två av veckorna är planerade resor inbokade men de andra två veckorna ska jag bara ligga i solstolen med en kall pina colada och låta alla sommarhitsen dunka ut från högtalarna när spotify går varm. Ha ha.


Nja jag ska ju träna också. Jag är faktiskt riktigt taggad för att dra igång med träningen igen nu. Det blev ju ett litet ofrivilligt stopp på ett par veckor här nu när tiden inte riktigt räckte till för både studentplaner och sträningsplaner. Man kan säga att det inte riktigt gick ihop sig där. Men på semestern ska jag göra allt som jag inte hinner med annars som att...just det...bara ta det lugnt, sola, bada, parta, träna, åka på semester. Helt enkelt ha det gott!!  


Igår var jag sjukt nära att vinna 3000 kr på bilbingon. Jag trodde inte mina ögon när jag satt med ett enda nummer kvar till full bricka. Två nr till kom men inte mitt. Så nära har jag aldrig varit!! Shit vad surt det kändes att åka hem utan de där 3000 i fickan.


GÄSP!!! Jag vet att klockan bara är typ nio men det känns som om Joh Blund snart säger godnatt här hemma.


Kram på er allihop


Av Annehlie Eriksson - 12 juni 2011 12:16

SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAR..........


 

Ja nu har vi haft studentparty här hemma så det står härliga till. och vilken lyckad och fin dag det blev. Solen sken från en klarblå himmel och det var varmt och skönt ute. Som ni vet så har jag haft hektiska dagar här hemma innan den stora dagen. Herregud så man far runt egentligen men jag vill verkligen att allting ska vara perfekt en sån här dag. Nu har bägge mina barn tagit studenten. Nu kan jag andas ut  och slappna av.

Så här pigg och fin stog min dotter i hallen klockan sex på morgonen på den stora dagen. Hon skulle åka med en studentkompis in till Lindesberg på studentfrukost innan fotograferingen skulle äga rum. Visst är hon vacker!!!!


Sen blev det bråda timmar för mamma Annelie. Fixa studentverandan, pryda med ballonger, hämta smörgåstårtan nere på stan, fixa mig själv och sist men inte minst...se till att allt var med innan vi åkte iväg till den stora händelsen.

Carolines pojkvän och Robins flickvän hade kommit redan dagen innan  så nu åkte den lilla familjen iväg för att möta upp den stora familjen på skolgården.

och till slut kom hon ut och fick ta emot alla sina fina blommor, champangeflaskor och sitt plakat.

och som sagt var, naturligtvis så var sambon med på studentyran också.


Jag tyckte inte det var speciellt länge sen jag stog på den här skolgården och tog emot min son men det var ju faktiskt tre år sen och då fångade jag syskonparet på bild på skolgården och då såg det ut såhär

     

Idag tre år senare på samma skolgård såg det ut såhär

Tänk vad tiden går fort ändå.

 Jag fann några bilder på Caroline och två av hennes klasskompisar också.

Och här kom det med några fler på korten. Alla tjejerna lika glada över att den stora, stora dagen äntligen är här.


Sen tågade hela studenttåget med alla studenter iväg genom hela stan med trumpetarkåren i täten. Champangekorkarna flög och de glada sångerna avlöste varandra. det gick inte att missta sig på att alla var väldigt glada över att den stora dagen var här. Och som sagt var VILKET KANONVÄDER!

 Sen bar det iväg på lastbilsflaket genom stan. Här kommer Carolines klass

BF 08.

Näst längst till vänster står min lilla tös : )

Fler bilder på flaket. Nej jag hoppas verkligen inte att du börjar jobba på LIDL ; (

 

Men det är nog ingen fara för du har ju redan jobb så det räcker till och blir över bland dina små gullungar på förskolorna där kring Avesta. Ta väl vara på det här året nu för sen när du börjar på högskolan så kommer du att tycka att gymnasiet var redan förskolan : )

 Carolines kompis Saga fick lite problem då hon insåg att flak till klassen inte var fixat så de var några tjejer som fixade eget flak och det gick ju lika bra.

Grattis till studenten Saga!


Ja det blev som sagt var en riktigt lyckad dag med lite efterfest här hemma med god smörgåstårta och presentutdelning och kaffe och glasstårta till efterätt.

Du var så vacker Caroline!


Men det hände ju faktiskt en fantastisk sak till. På studentdagens morgon så hände det här.....

Turturduvorna förlovade sig på studentdagen. Nu önskar jag er stort lycka till i livet. Du har haft en sån fruktansvärt jobbig tid bakom dig på alla sätt och vis så det är verkligen en stor bravur att du tagit dig ända hit idag och med de betygen som du kom hem med så kan jag som mamma bara sträcka på mig och tacka änglarna för att de varit med dig hela vägen fram.

Jag är 100 % säker på att du kommer att gå i land med alla dina planer nu för maken till kämparglöd det har jag aldrig sett hos någon annan förut.


Så lycka till nu med de kommande studierna, på jobbet med det du tycker bäst om att jobba med, barn, med sambolivet och med kärleken.


Jag finns alltid här för dig. Det tror jag att du vet.


Kram mamma.   

        

 

Av Annehlie Eriksson - 2 juni 2011 20:51

 

Hej hopp!

Som sagt, det har blivit mer standard än en tillfällighet att skylla på att iden inte räcker till för att blogga längre så nu är det lika bra att jag finna sig i att det är så här det kommer att se ut ett tag framåt. Det kanske blir lite skillnad till semestern sen men just nu har jag tusen järn i elden samtidigt och dygnets timmar är för få!!


Men nu är jag iallafall LEDIG i fem dagar, eller ja, en dag har ju snart gått förstås, men fyra dagar till i allafall. Jag har minsann inte latat mig idag. Det har pågått städning från tidig morgon till sen kväll och än är jag inte färdig. Men nu fick det bli ett kvällsbrake.

 

Här hemma har vi ju STUDENTEN i år så det är bråda dagar med allt som ska fixas och donas. Nu när vuxna damen har flyttat hemifrån så blev det ju plötsligt två rum över (ja hon hade så mycket prylar att hon har huserat i två rum!). Det blev inte bara ett tomrum efter henne. Rummen blev oerhört tomma också. Så nu har jag fixat och donat, möblerat om lite och i och med det så kom lusten att gå steget längre och rensa bort allt eget skit som man ändå inte använder längre. Nu börjar jag bli nöjd med rummen iallafall.


Det var tre år sen vi hade studentfest här hemma senast men det känns som om det var igår. Tänk att det är dax igen nu. Efter studenten så åker hon hem till sig och sitt och sen blir vi helt solokvist här hemma gubben och jag. Då ska hon hem till Avesta igen och fortsätta att jobba med sina barn på förskolan och mysa hemma i lyan med sin gubbe och de små missarna. Det känns lite konstigt och tomt ibland men faktiskt ganska skönt också samtidigt. Helt plötsligt har man ingen mer än oss själva att passa på, tvättstugan är aldrig full av tvätt längre : ) och hemmet ser precis ut som när man gick när man kommer hem : ). Jo nog finns det fördelar allt.


Just ja, i lördags var förresten jag och dottern på bussresa till Ullared. Ullared är verkligen ett ställe som man ÄLSKAR eller HATAR. Vi ÄLSKAR Ullared. Vi tog bussen dit mitt i natten och sen spankulerade vi omkring där inne i 9 timmar. Det blev mest inredningsprylar av naturliga skäl. Ha ha.

Caroline handlade för mer än mig till och med och bara till hemmet nästan.

  

Så här såg det ut i hallen när vi kom hem. Det ligger en massa svarta säckar unde de gula ullaredväskorna också : ) Tyckte det var lite kul att få med den där skurhinken för den vann min dotter i bussen på väg hem. Ha ha. Hon var måttligt glad över den kan jag säga ; )  

Dagen efter fick pojkvännen komma och hämta henne för det var ju omöjligt att få med sig alla dessa grejer på ett tåg hem. Då skulle hon nog fått hyrt en hel tågvagn. Ha ha. Johannes baksäte var fullt med prylar. Känner jag min dotter rätt så blev det en lång natt sen med inrednings stoj.


Själv fick jag också med mig massor av fina prylar. Här kommer ett axplock.

Nya blomkrukor med fejkväxter i. Jag tyckte de var så söta och de blev perfekta i dotterns gamla rum nu. Jag älskar grönväxter men är en urusel blomskötare så fejk passar mig perfekt. Ingen blom vattnare under semestern behöver man heller då.

Pigtittaren köpte jag inte nu men däremot krukan som det står LOVE på och blomväxten med som står i. Det blev så fint i sovrumsfönstret.

  

Fick förresten upp den här på väggen nu också när jag ändå höll på så nu har jag nånstans att hänga alla mina smycken på och mina gulliga "alla hjärtans dag nallar" som jag fått av min gulliga man fick också plats på hyllan där : )

Ny tavla att ha över sängen inhandlades också och sen köpte jag symbolorden KÄRLEK och LYCKA som jag satt över tavlan. Det blev jättefint.

Jag gillar betydelsefulla ord på väggarna. Det gör mig glad!

De här meningsulla orden köpte jag till vardagsrummet att ha över soffan. CARPE DIEM (fånga dagen). Tavlorna köpte min man i ett svagt ögonblick men vi hade ingen plats för de just då men nu gjorde jag om lite och då fick de plats.

 Den här, HOME, har jag tänkt att ha i köket men jag måste köpa en liten hylla till den först.

Ljusprydnaderna med ljusen i köpte jag också i ullared. Passar bra till mitt limegröna vardagsrum.

Så här ser de ut på nära håll. Med små hjärtan på.

Jag köpte massor av fler saker. Ett svart överkast, mattor, en riskokare, en blender, taklampa, en massa saker till studentfirandet, mors dagpresenter mm. Lite nyttoprylar som fryspåsar, mirakel trasor och sånt blev det också. Men det enda klädesplagg jag köpte var 6 par trosor : )


I morgon bär kväll bär det av hem till dottern och se hur hennes hem blev och sen så ska jag hem till min mor och fira mors dag i efterskott också. Min son och hans flickvän kommer också hem till min dotter så då får jag träffa honom också. Det blir ju inte så ofta nuförtiden när man bor en bit ifrån varandra.


Nej nu blir det sista rycket här hemma. Ha det så gott allihop och hoppas ni får en skön och solig och långledig helg ni med.

Jag avslutar mitt blogginlägg idag med den här vackra buketten som jag fick av min goa man. Han är verkligen underbart gullig och kommer ofta hem med såna här fina buketter och säger att han älskar mig. Det tycker jag är gulligt : )

Och visst blir man glad av lite uppskattning.

               

Ha det så gott nu allihop.


CARPE DIEM!!!


Vickan


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards