annehlie

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

SOL, Ljusdal nästa och därefter Noradagarna. Kan det bli bättre : )

Av Annehlie Eriksson - 28 juni 2011 10:24

 

ÄNTLIGEN ÄR HON HÄR!!!!


Igår tog jag fram solstolen för första gången på den här semestern och det var så vansinnigt skönt att bara lägga sig där och njuta av de varma strålarna som slickde min hud : )

Jag låg typ 1 1/2 timme i solen och trots att jag smorde in mig med slskyddskräm så brände jag mig. Hmm. Idag har det mesta lagt sig så det blir allt en liten sväng ut i stolen idag också. Annars så får man väl satsa på baksidan idag då.


På semestern är det bokläsar dax också. Jag varken hinner eller orkar med att läsa när jag jobbar så det brukar bli så att jag samlar på mig en del böcker och sen åker de fram på semestern.

Det var de här två böckerna jag stog och valde mellan igår att ta med mig ut i solen. Bägge två är sannberättelser. Jag tycker mest om att läsa sannberättelser även om de är hemska och tragiska i sig.

Det blev "varför gråter inte Emma". Den var så himla bra att jag läste ut den samma dag. Man pendlade verkligen mellan sorg, förtvivlan och ilska i boken. Jag slogs av hur otroligt stark hon är Emma. Bara 24 år och vara med om en sån tragisk sak som att förlora bägge sina små änglar på ett sånt brutalt sätt, ha styrkan att gå vidare i livet och att hela tiden fokusera på att ge sina barn upprättelse. Och den där vidriga tyskan, vilken kall och beräknande markatta. Hur kan man bara göra så mot två små oskyldiga barn. Det är ju faktiskt helt sjukt.


Vi får se om jag orkar med att börja läsa den andra boken idag. Den handlar om en 5 årig flicka och hennes syster som hamnar i händerna på skottlands värsta pedofilring genom tiderna. Det är deras biologiska mamma och styvfar som introducerar de för våldtäkt och misshandel av ett flertal pedofiler.

Boken handlar sen om en av flickornas kamp i vuxen ålder att sätta dit förövarna, alltså sin mor och styvfar.

Tänk att det finns såna människor!!!! Otäckt.


Minns ni det här setet som jag skrev om häromdagen. WOW!


Jag kan erkänna att jag var lite skeptisk till en början men jag tänkte att prova kan man ju göra. Jag har nu kört kitet tre dagar på rad (man ska köra fem dagar och sen vila fem) och det låter helt otroligt men min hy i ansiktet ser mycket mer rosig och frisk ut och den är inte torr och fnasig och kliande längre. Den är mjuk, babylen. Och det efter bara tre gånger. Jag har redan bestämt mig för att fortsätta med att prenumerera på det här så det här är defenetivt dagens tips.

Det är värt varenda krona!


I morgon far vi upp till Ljusdal också

Hoppas jag får hålla mig frisk det här året. Förra året hade jag ju lunginflammation hela vistelsen där och var verkligen skitdålig. Men då var jag sjuk redan när jag åkte upp så det bådar bättre detta år.

Det är våra vänners föräldrar som har stuga där uppe och vi ska bara mysa och umgås hela vistelsen. Det ska bli jättekul. Ska försöka ta så mycket kort det bara går så ni får vara med på ett hörn också : )


Hmm nu försvann solen också. Det är lite molnigt idag men jag tror nog att jag provar lyckan ändå där ute.


Nästa vecka är det Nora dagarna också. Sommarens höjdpunkt. Idag ska jag ner och köpa två dagarsbiljetter till både oss och barnen men i år får alla barnen själva betala sina biljetter nu när de tjänar egna pengar. Det blir för dyrt att bjuda alla barnen och ska man bjuda en så måste man ju bjuda alla och det blir för dyrt. 290 kr har de råd med allihop.

De här artisterna är det som kommer förresten. På fredagen kommer det ett band som heter

   steppin out

De spelar tydligen Rolling stones och Status Quo kavlkader. Kan vara något för örat att lyssna på.

   Nova

För de som vill ha mer dansvänlig musik.


 

Och så mitt favorit band. Pumpbolaget som spelar en massa bra covers av alla mina gamla godingar som jag lyssnade på som ung : )


Lördag


 

Ett coverband som spelar creedens låtar. Jag älskar creedens. De ska visst vara duktiga de här killarna har jag hört.

   Sean Banan

Ja, en festlig prick det där. Han har ju humor som räcker och blir över karln och bägge hit låtarna "skaka rumpa" och "upp med händer i luft" är ju ena riktiga sommarnynnare. Det måste man ju säga. Så jag är given vid chen när Sean Banan står där.

   E-type

Ja vem är inte given vid chen när E-type befinner sig där. Finns det nån dålig låt han gjort? Nej!   


 

Här kommer bandet då min son garanterat står och hoppar framme vid chen och då jag garanterat sitter inne i öltältet och sveper en öl. Ha ha.

Det här är nämligen ett metallica band. Inget för mamma Annelie med andra ord men som ni ser så är utbudet brett denna helg.


Vi ska grilla lite och umgås hemma först och sen bär det av ner på stan i dagarna två. Kul ska det bli. Troligen blir våra vänner Stefan och Johanna med ut också så vi blir ett helt gäng.  Hoppas det fina vädret är med oss också bara.


Men det är som sagt var nästa helg det.

Nu i helgen blir det bara myspys med våra andra vänner. Det gäller att hinna med alla vänner ; ) Ha ha.


Nej nu ska jag ta den där kaffekoppen och sen raka vägen ut i solen.


Ha en fin dag allihop!



 
 
Sita

Sita

28 juni 2011 17:38

Kommer nog till Nora någon av dagarna, men någon musik blir det inte. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Veiken

Veiken

28 juni 2011 20:19

Ja nu är det verkligen njutadags......jag tänker suga ut allt ur den svenska sommaren... Kram

http://veiken.wordpress.com

 
anniepiie

anniepiie

28 juni 2011 21:11

Så lite så, visst är den bra!:D Håller med om att verklighetsbaserade böcker är mer intressanta att läsa! :) Ha en bra kväll nu. Kramis

http://anniepiie.blogg.se

 
Fenixmona

Fenixmona

29 juni 2011 04:49

Ja, nu ska du njuta av solen o värmen! Här blir det inte så långvarigt men jag hoppas du får ha en fortsatt fin sommar! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

5 juli 2011 17:06

Var inne på Margits blogg sedan hon kommenterat min
Vi kanske ses på Nora dagrna vi har ett loppis bord på Torget Hörnet kyrkan & Stora hotellet
Fin blogg du har
Anita L på Axbergshammars Säteri

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 juli 2011 23:50

jag har också kppt boken som Emma skrivit. i vintras så var jg till Köping och lyssnade på henne LIVE!! Mycket starkt!!! och frgan hon fick..om hon hatade "tyskan" så sa hon ungeföär så här: det var SJUKDOMEN..som mördade mina barn..och hon "hatade inte" därför utan kunde ändå gå vidare. Emma gjorde ett stakt intryck på mej.
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards