annehlie

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Kul när hagel stora som snöbollar slår sönder hela altantaket! Nej men precis!

Av Annehlie Eriksson - 20 juni 2011 17:46

   Hade tänkt att starta dagens blogginlägg lite hurtigt med vad jag åstadkommit idag på min första RIKTIGA semesterdag (då långhelgen egentligen var mina lediga dagar, det vill säga en liten tjuvstart på semester) men när jag kom hem ifrån mina aktiviteter idag så blev det minst sagt ett dråpslag.

När jag svängde in på gården så såg jag ju att det regnat alldeles förskräckligt. Hela bron på framsidan var blöt trots att vi har tak över så det måste ju ha varit en skyfall tänkte jag.

Jag satte mig lugnt ner vid köksbordet och åt maten som jag hade handlat med mig från Bellas i Lindesberg då det plingade på dörren. Det var grannen. " Har du tittat ut på altanen" sa hon. Vaaa??? sa jag. Nej det hade jag ju inte gjort men när hon sa sådär så sprang jag ut på altan direkt och det här var det jag fann

 

Små och stora hål i hela taket och en alldeles genomblöt altan. Tur vi inte hade dynorna framme! Det hade nämligen haglat hagel stora som snöbollar. De hade slagit sönder granntantens krukor och allting. Suck! Nu får gubben åka in och köpa nytt tak i morgon. Vi kan ju inte ha en altan som det regnar in på. Typiskt nu när vi har tänkt sälja huset och allting.

Ja ja man får väl vara glad över att ingen av oss var hemma för då hade ju bilarna varit hemma också och om man ska tro på granntantens beskrivning så hade det funnits många bucklor på bilarna då.

Snacka om naturkatastrof!!!


Hur som helst. Förutom denna incidens så har dagen varit okey. Vädret har varit lite up and downs. Sol i ena sekunden och regn i nästa.

Startade dagen med att kliva upp ur sängen nio eftersom jag hade lite att pyssla med på morgonen. Skulle ringa några telefonsamtal som jag inte blev mycket klokare av. Gav mig bara mer huvudbry kan man säga.


Vid lunchtid styrde jag kosan mot Lindesberg och när jag med träningsbagen i högsta hugg och med bestämda steg gick mot entré dörren till gymet och med gassande sol i nacken så tänkte jag "du måste vara komplett galen som går till gymet nu när du kan sitta ute i solskenet med en god glass istället."

Men två timmar senare efter ett 45 minuterspass på springbandet och lite magövningar och om man ska tro maskinen rätt nästan 500 kalorier fattigare så kände jag mig rätt nöjd när jag klev ut igen genom samma entrédörr och såg att det regnat. Då hade ändå inte passet varit förgäves. Ha ha.


Åkte sen hem till min goda vän och fick sköööön skööööön massage vilket var extra skönt efter det där springpasset. Jag somande nästan under massagepasset. Sen fick jag en god kopp kaffe också   


Nej nu ska jag göra ett sista ryck och dra fram dammsugaren för att sen ta ett skutt upp i tv. soffan och njuta av Lotta på Liseberg och de artister hon har att bjuda på idag.


Ha en fortsatt trevlig kväll


Vickan 

 
 
Sita

Sita

20 juni 2011 18:26

Var ju till Nora idag. När jag fick se den svarta himlen då åkte jag hem. Tur det när jag ser ditt tak. Här mullrar åskan nu. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 19:39

Ja, som vanligt så kan jag ju inte påstå att jag GILLAr träning. Men du är ju fantastisk.

Sådana hagelbollar har jag fått genom ett likadant uterumstak en gång. De största bollarna sparade jag i frysen. Det blev till och med så att man skrev om det i lokaltidningen. Visst kunde man bli sur för mindre.

Svar: Tack söta du, att du röstade på mina bilder. Inslaget ser lite mysko ut, för när jag skulle kopiera adresserna så blev det färg bakom och adresserna var ju dessutom fel. Men jag har ju reparerat det i alla fall.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

20 juni 2011 19:52

Nä men fy hur ert tak blev!!
Min pappas verandatak ser likadant ut då de i Degerfors fick en sån skur i fjol. Tyckte att han sa att försäkringen tar det...

http://lngela.wordpress.com

 
aurora

aurora

20 juni 2011 21:29

Vilken kraft de måste ha haft.Så tråkigt. Hoppas ni får upp nytt tak snabbt. Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneh

21 juni 2011 05:49

Det låter som värsta skräckfilmen ju!! Vilka hagelbollar! Skönt med semester, och starkt av dej att träna!! Själv jobbar jag en vecka till efter denna, sen sem!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards