annehlie

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Barn blir aldrig vuxna i förälderns ögon!

Av Annehlie Eriksson - 19 juni 2011 11:50

 

Mulet ute idag men än så länge inget regn iallafall men det hänger i luften. Fick ett sms av min kompis idag om jag ville hänga med på bingo och det vill jag såklart gärna men inte om det regnar. Det är två timmar kvar innan det börjar så mycket hinner ju hända på två timmar. Vi får se hur det blir.

Annars händer väl just ingenting idag.


Jo idag kommer våra ungdomar hem ifrån festivalen i Göteborg, tack och lov.

De åkte dit med bil i torsdags och skulle sova i tält där hela helgen bland typ

20 000 andra ungdomar vilket ju inte kändes så där jäkla tryggt direkt men man har ju tyvärr inte mandat nog att rå över ett gäng 22 åringar. Hur som helst så fick jag fatt i min son på fredag kring lunch och då stog de i nån kö för att få sina biljetter. Det hade regnat hela natten och de hade vaknat i ett dyngsurt tält. Nice!


Hur som helst igår när jag försökte nå både min son, min svärdotter och min mans brorson så var alla mobiler döda. Inget svar på sms fick jag heller.

Ja ja inget att hetsa upp sig för intalade jag mig själv vilket faktiskt är ovanligt lamt för att vara jag. För några år sen så hade jag nog satt mig i bilen och farit ner till Göteborg och letat upp de, eller iallafall försökt ,ha ha. Men som sagt var. De är ju faktiskt 22 år nu så en fristdag kunde de väl få innan de fick mamma och svärmor i hasorna tänkte jag. Har blivit givmild med åren ; )


Men så i går kväll pratade jag med min svärdotters mamma och det visade sig att hon var lika orolig som jag över att inte fått tag i de. Jag tänkte att de nog inte kunde ladda mobilerna och att det var därför de inte svarade men så sa Maj att hon läst saker om festivalen i aftonbladet och expressen och då blev ju jag också orolig. Och utan mobiler, hur skulle de kunna hålla reda på varandra då! Min man sa att jag skulle lugna ner mig. Han sa att bland 25000 ungdomar om någon blivit knivhuggen ex, varför just de i så fall! Ja så tänker väl alla föräldrar tänkte jag då. Varför inte just de! Hur som helst så försökte jag tänka logiskt. Jag tänkte att det kan ju inte ha hänt alla tre något och om det hänt en av de något så borde ju rimligtvis någon av de andra två ha hört av sig hem.


Men så sent i går kväll fick jag ett sms från min svärdotter att allt var bra och att de låg i bilen eftersom det regnade ute. Jag drog en lättnads suck. Tänkte höra av mig till Maj på en gång men då såg jag i sms:et att Vanessa redan pratat med henne.

Usch. Nej för oss föräldrar så blir nog barnen aldrig tillräckligt stora. Kan ni inte skaffa barn och familj nu så har ni inte tid att ränna ute på sånt där otyg och vi mammor kan få lite ro och vila i våra kroppar ; )


Jaha, nej man får väl ta och göra lite nytta här hemma istället då när solen inte behagar visa sig. Himlen verkar spricka upp i allafall så det lutar skarpt åt bingo sen.


Kram på er allihop


Vickan

 
 
Sita

Sita

19 juni 2011 12:18

Hejsan. Ellie o Simon kom tidigt i morse hem. Allt hade gått bra. Mycket regn bara. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Veiken

Veiken

19 juni 2011 23:16

Här har varit ett skitväder under hela festivalen. Jag har inte varit utanför huset och då är det kris - jag lovar Kram

http://veiken.wordpress.com

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 14:05

Så är det: Barnen är alltid dina barn. Man slutar aldrig att oroa sig. Men oftast har man ingen anledning till att vara orolig för dem.

Jag är med i en fototävling och nu tänker jag röstfiska. Vill du rösta så gå till den här adressen.
http://trebgilla.blogspot.com/2011/06/jag-har-gatt-med-i-en-fototavling.html

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards