annehlie

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Kolla in denna lilla mysiga oas!

Av Annehlie Eriksson - 23 maj 2011 22:02

 

Hej all bloggvänner. Startar upp inlägget idag med den här otroligt vackra vyn som jag vaknade upp till härom morgonen. Vår familjecentral hade en underbar konferans dag i en av mina arbetskamraters vackra sommarvilla.

Återkommer strax till denna dag.


För övrigt så är det så illa att dygnet inte riktigt räcker till för allt jag vill göra. Jag skulle önska att veckan hade åtminstone åtta dagar och den extra dagen skulle naturligtvis vara en ledig dag : ) och sen skulle jag heller inte ha något emot om dygnet hade några fler timmar än 24. Jag förstår bara inte vart tiden tar vägen nånstans????  Jobb, träning och laga mat och sova. Ja det är ungefär vad dagarna består av.


Men som sagt var, i veckan så hade vi ett avbrott i vardagen på jobbet då årets konferansdag var förlagd några mil bort i en otroligt vacker sommarvilla. Ja det är faktiskt ingen sommarstuga utan det är en villa.

 

 

Ja läget är så vackert att man känner lugnet långt innan man når målet.'

 

Hon har verkligen inredningsöga min arbetskamrat också. Att sitta i den här soffgruppen och titta ut över vattnet kan göra vem som helst avslappnad kan jag lova.

 

Och att sen sitta och äta en god middag med utsikt över vatten och klipphällar så långt ögat kan nå. Jag säger bara SUCK! Jag längtar redan tillbaka.

Vi startade morgonen med lite frukost inne i vackra Askersund och sen väntade ett arbetspass då vi jobbade med barnfattigdom och uppdatering av familjecentralens aktivitetsplan.

När det sen var dax för lunch så tog vi en promenad ner till vattnet med picnickorgen med på färden. Till slut kom vi ner till vattnet där det lägligt nog stog en bordsbänk och bara väntade på oss.

 Så är kunde vi slå oss ner och bara njuta av den härliga utsikten ut över

 ...vattnet. Se på de glittrande vågtopparna. WOW!


Vi jobbade vidare under eftermiddagen med många härliga avbrott i Barbros härliga utemöbler ute på den vackra altanen och på kvällen sen hade Barbro gjort världens godaste middag och vi delade på några flaskor gott vin och pratade om livet i stort   . Härligt att få tid att umgås ibland.



Jag har ju tidigare berättat att min lilla flicka nu blivit stor. Ja hon har ju faktiskt till och med flyttat hemifrån. I helgen var jag hos henne och hennes goa pojkvän Johannes och jag måste säga att de har fixat till den nya lilla lyan väldigt fint.

 Japp jag stal en liten bild på de också. Ha ha. Turturduvorna i köket.

Vi skulle ha tjejfest jag, Caroline och min svärdotter och då spelade vi shotspelet och så här vackra blev mina små pärlor på bild då. Ha ha.

Lite senare sen så sprack tjejfesten för då kom gick ryktet att Caroline, hennes mamma och Robins tjej satt ensamma uppe i lägenheten och då dök det upp några trebenta saker också.

Men Carros kompis föräldrar kom också upp och satt en stund med oss och det var verkligen skitkul att träffa Anders och Maud igen efter så många år. Hoppas det blir fler gånger : )

Trapper däremot, stället vi skulle gå ut på sen, det var ett jäkla skitställe rent ut sagt. Nej, nästa gång får det allt bli kingen. Där kan man åtminstone dansa.  Fast det gick ju bra att dansa i carros vardagsrum också.


Dagen efter åkte jag hemåt. Alltid lika skönt att komma hem igen när man varit borta. Men det känns lite konstigt att lämna kvar dottern i Avesta när man åker hem, det måste jag erkänna. Ja ja till helgen kommer hon ju hem igen för då ska vi till Ullared hon och jag. Det ska bli kul. Har egentligen inte råd med någon ullared resa men...man lever ju faktiskt bara en gång och jag ÄLSKAR ju att shoppa loss till min mans stora förtret.

Idag är min dotter på sitt livs första vikariat. Tjänar egna slantar att handla mat för. Det är stort. Jag pratade med henne nyss och kvällspasset hade gått jättebra och hon stormtrivdes. I morgon är det dax för ett nytt ställe. Nu när hon har kommit in med en fot är halva vunnet känner jag. Hon är glad och trevlig och klippt och skuren för att jobba med barn så det blir nog många dagar bland barn här framöver. Och om bara några veckor så tar hon nu STUDENTEN. Så ni förstår att jag har mycket att göra. Men lite bloggande ska jag försöka hinna med också.


Kram på er allihop. 


Vickan 

        


 
 
Aurora

Aurora

24 maj 2011 08:17

Det var en sommarvilla som heter duga. Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

 
Anniepiie

Anniepiie

25 maj 2011 15:11

Många fina bilder! :D SV: ahh precis, dyrt men bra! ;)Jag har inte heller tagit någon medicin eller liknande, idag har jag kunnat andas bra ocå för det regnade här igår! :P Ha de bra! :D Kramis

http://anniepiie.blogg.se

 
charly

charly

25 maj 2011 15:47

hej vännen, länge sen sist! Du dom där bilderna med vatten o allt gör ju att man blir så lycklig över att ha hela sommaren framför sej! Den bästa tid är nu..... Kram >LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
Becca

Becca

25 maj 2011 19:46

sv: just fine :D
allt bra idag??

Vill du ha en länk på min blogg?
Allt du behöver göra är att GILLA min blogg
på Facebook..
http://www.facebook.com/pages/Fucking-Awesome/217754664909489.

förlåt om du inte gillar reklam ;)

http://myranstankar.blogg.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

26 maj 2011 08:27

hej =)
Ser helt underbart ut och precis som du nämnde så har hon verkligen öga för nredning.
Hoppas du har det fint härliga du =)
Kramen

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
browneyedgirl

browneyedgirl

31 maj 2011 07:09

Hej vännen =)
Allt bra med dig? Ville kika och och hälsa och önska dig en super dag. Varm kram

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
Gilla

Gilla

1 juni 2011 11:59

Det var nog en härlig träff ni hade med jobbet.

Du måste känna dig stolt över din dotter eftersom hon är så duktig med studierna och att hon har fått en praktikplats.

Vi har nyss kommit hem från Side i Turkiet, så det är därför jag inte har varit igång. Men nu är jag det igen.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Veiken

Veiken

2 juni 2011 18:31

Underbart! Vilken fantastisk plats att ha en sommarvilla på! En dröm, men det är ju inte gratis förstås! :) Kram

http://veiken.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards