annehlie

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Annehlie Eriksson - 15 maj 2011 21:02

 

Hej alla underbara vänner här ute. Det märks att det ligger vår och sommar i luften nu för jag har verkligen minimalt med tid just nu och det känns som att jag helt plötsligt blivit allergis mot datorer för tillfället. Ha ha. Smämt åsido, Det jag menar är att man ju vill passa på att ta vara på det vackra vädret istället för att sitta framför datorn. Men nu började det att regna så då åkte den fram igen : )


Annars har helgen varit helt underbar. Har bara myst och haft det bra. Grillen åkte fram för andra helgen i rad och sen bänkades det framför eurovision song contest. Den kan man ju bara inte missa!! Det här året har jag dessutom följt alla kvalificeringar minituöst så jag hade riktigt bra koll på bidragen i år faktiskt. Måste säga att det var ett ovanligt starkt startfält i år.

Allas vår Eric Saade skötte sig ju grymt tyckte jag och det var ju så sjukt spännande att han låg i topp hela tiden.

 

Halkade ner några placeringar i sluttampen men vad gjorde det. Han hade redan visat hela världen att han var en av de bästa. Grattis Eric!


Naturligtvis så hoppades jag förskräckligt mycket på att Eric skulle vinna alltihop men jag sa redan från början att om inte Eric vinner det här så kommer Azerbaijan att ta hem vinsten.

  

Och det gjorde de ju också. Min man skrattade åt mig när jag sa det och ringde upp sin expertkompis (som nästan alltid har rätt vinnare). Vad sa Hasse då, jo just det, att Azerbaijan var ett land med toppchans. Hi hi då blev han tyst!

Jag tycker den låten var så sjukt vacker alltså.


Jag och min man bestämde att vi skulle välja ut tre varsina tänkbara vinnare och förutom de här två så valde jag faktiskt den här helgalna duon.


  Grabbarna De var mer eller mindre hysteriska, ja helt enkelt bara för mycket som personer men låten var ju en riktig popdänga och fast jag egentligen från början inte ens var säker på om jag gillade låten eller inte så har den fastnat i mitt huvud. Jag går och nynnar "lipstick" hela dagen nu. Väldigt irriterande faktiskt.

Låten som jag valde mellan som nr 3 var verkligen en helt annan låt än denna.

Ukrainas låt 

Den var så himla skön och herregud vad skicklig hon var att rita i sand den där kvinnan. Jo jag hade nog ganska tidigt mina fyra i topp färdiga.


Och just nu spelar Sverige hockeyfinal mot Finland. Törs man hoppas på GULD den här helgen måntro! Min man sitter iallfall bänkad framför tv rutan och när tredje perioden drar igång så tänker jag också bänka mig där.

 

 

Helgerna är ju för härliga men nu kommer alla mina inplanerade helger så nu blir det inga lugna helger i tv soffan längre. Veckorna är späckade av jobb och träning som vanligt. I Lördags morse förresten så åkte jag till gymet. Jag körde uppvärmning på crosstrainern och sen blev det ett styrketräningspass (det känns i alla muskler jag har idag kan jag lova. Aj aj aj) och efter det sprang jag på springbandet 30 minuter och sen avslutade jag hela passet med att simma 200 m.

Idag har jag vilat musklerna och tränat hjärnan på bilbingot istället. Det var jag och alla pensionärer där. Ha ha. Nej då det var några som var yngre än mig där också men jag älskar bilbingo. Det är så sjukt spännande och avkopplande och mysigt. Men jag blev bara fattigare på kuppen även den här helgen. Fan att det ska vara så förbaskat svårt att få till det. Hur gör ni som får bingo och vinner flera tusen!!!!!!


Nästa helg blir det inget bingo för då ska jag ut och parta med min dotter och min svärdotter och troligen så ska min kompis Tessan med ut då också (min dotters faster) så så ska vi väl hålla reda på småtjejerna    eller om jag känner mig och min kompis rätt så blir det de som får hålla reda på oss   

Jäkligt kul ska det bli iallafall. Vi får väl se vilka som håller ut längst småbrudarna eller tanterna. Ha ha.

Eftersom jag ska sova hos min dotter så blir det nog dock att vackert hänga på hem när kvällen nått sitt slut. Ingen skön efterfest som på den gamla goda tiden eller?  Ha ha.


Nej nu ska jag som sagt var också bänka mig framför hockeyn. Det börjar sväras där inne nu så det känns som att tv soffan behöver lite extra stöd nu.


Vi ses snart igen. Ha det så gott!


Vickan 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards