annehlie

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Nu är den underbara weekenden slut!

Av Annehlie Eriksson - 8 maj 2011 22:28

 

Åh vilken underbar helg det har varit!  SOL SOL SOL!

Jag älskar sol!!! Sol = grillväder så igår åkte grillen fram. Premiär för oss faktiskt.

  Så här smarrigt såg det ut på tallriken när allting var färdigt. Mmm vad sjukt gott det var alltså.

  Potatissalladen är hemmagjord och jag minns inte vem jag fick receptet av en gång i tiden men det är den godaste potatissalladen jag nånsin ätit. Så om ni vill ha en god potatis sallad på grillbordet i sommar så ska ni norpa det här receptet.

Potatisen är gjord på :

tärnad potatis

röd lök

vanlig lök

hackad färsk persilja

citronpeppar

vitlökspeppar

smulad rosmarin

salt

creme fraice

Majonäs


Jag lovar, när ni smakat den vill ni inte ha någon annan : )


Resten av dagen tillbringade jag ännu en lördag i travsoffan. Jo det är ju rätt spännande med trav ändå när man har en egen liten kupong. Ha ha. Den här gången hängde jag med rätt bra också men den slutade med två femmor så jag fick iallafall typ pengarna tillbaka. Ha ha.

Senare på kvällen tittade vi på det nya programmet med Martin Stenmark. Det var ju jättebra!!! Härligt med lite god lördagsunderhållning igen.

Nu har vi haft två hemmahelger på raken. Kan verka trist men nej, gud så skönt det har varit. Nästa helg blir också en hemmahelg och den tänker jag njuta minst lika mycket av för sen händer det grejer varenda helg framöver i nio veckor famöver tror jag. Ja det är faktiskt så illa att almanackan är full av händelser så långt framåt hur det nu är möjligt   

Fylld med roliga saker iallafall. Ha ha.

Ska bli skönt med lite semester efter semestern sen. Hi hi.

skämt åsido. Jag ser verkligen fram emot alla händelser jag har framför mig men det är lite typiskt mig att alltid ha en fullspäckad almanacka liksom.


Idag är det iallafall söndag och den här lata helgen avslutades med en nystart på sommarens bilbingo här i Nora. Det var förra året som jag fann glädjen och avkopplingen med bilbingo och idag bar det iväg upp i skogen igen med förhoppningen om att ta hem storkovan på 5000. Men nejdå, det blev inte ens 1kr i vinst. Ha ha. Men kul var det iallafall och trevligt sällskap hade jag. Min man jobbade extra idag så då passade jag på att ta med hans arbetskamrat upp i skogen istället : ) Vi spelade för lika mycket och kom överens om att dela på vinstpengarna....men nu blev det ju inga såna : (


 


Efter bingon var det bara hem och vända och sen hämta dottern vid tåget. Vi åt en bit mat och sen spenderdes resten av kvällen framför BB. Jag blev faktiskt lite besviken över att Katerina åkte ikväll. Jag hade nog valt Peter om jag hade fått välja.

Hur som helst nu ska jag slänga mig i duschen och sen vidare ner i bingen.

Som sagt var, ny arbetsvecka och ny träningsvecka.


Kram på er allihop


Vickan

 
 
Sita

Sita

9 maj 2011 08:02

God morgon. Jag har ledigt idag oxå som vanligt på måndagar. Skönt med sol idag oxå. Ha det gott. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards