annehlie

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Annehlie Eriksson - 6 maj 2011 21:44

HEJ!

   Japp! Jag lever. Fast så osynlig som jag är i veckorna så kan man ju tro att jag försvunnit för gott. Men så är läget alltså icke. Vad är felet då? Lugn, inget fel alls. Det är bara vår och snart sommar och jag har bara inte alls tid med bloggen just nu.


I veckorna så tar mitt jobb just nu ut stor del av all min tid. Det verkar rätt och slätt som att alla människor i den kommunen som jag jobbar i hittade någon slags öde ö där mitt i sommaren förra året och bestämde sig för att det var ett perfekt ställe att producera barn på   . Resultatet kommer nu med andra ord. Ha ha.

Det är naturligtvis jättekul. Det är ju dessutom ni som gör att jag och Jessica aldrig ens behöver tänka tanken att vi skulle bli avskedade på grund av för lite befolkning på BVC. Men det är som sagt var lite körigt nu vilket resulterar i många hembesök och sena kvällar vid skrivbordet (för det administrativa jobbet måste ju också göras tyvärr). Det i sin tur resulterar i att jag inte hinner med bloggen när jag sen kommer hem. Men det ser ut som en lugnare Maj månad (vad hände när hösten kom??? Tappade folk sexlusten då eller? ) Ha ha. Skämt åsido.


Jag jobbar inte bara. När jag inte jobbar så tränar jag. Jodå. Träningslusten är fortfarande på topp och jag mår gudomligt bra av att träna!!!

 Zumba fick det bli den här veckan igen. Förra veckan gav mersmak så i onsdags efter en underbar konferans dag på Hults säteri så var det dax att banta ner allt gott man vräkt i sig under dagen.

Zumba är HÄRLIGT, ROLIGT, GÖR EN GLAD, MAN BLIR SVETTIG, MAN FÅR DANSA, MAN TRÄNAR MUSKLERNA OCH SNACKA OM ATT MAN TRÄNAR MAGEN!

Nej ingen träning går nog upp mot zumban så nu finns den i mitt tighta träningsprogram igen.


Idag hade jag en ledig dag som började med en tandläkartid. Shofs! Så snabbt gick det att göra av med 1040 kr på 20 minuter. Bara att le och se glad ut. Jag fick ju iallafall min tand lagad.

Hämtade dotra som sovit hos sin kompis och sen for vi vidare till Lindesberg och till gymet.

Där körde vi båda ett springpass. I med lurarna i öronen och sen var det bara att springa för livet i 45 minuter. Riktigt skönt när passet var över vill jag lova. Vi kände oss duktiga.


Sen åkte vi vidare till Avesta. Min dotter har/ska ju flytta dit nu om bara några veckor och nu hade vi hela bilen full med köksmöbler när vi åkte vidare. Hon och hennes pojkvän har fått våra gamla köksmöbler som stått i stugan. De har visserligen just nu en hiskelig grön färg men möblerna i sig är jättefina så nu ska de måla de vita och då tror jag de kommer att bli jättefina.

Jag måste verkligen säga att deras lägenhet var toppenfin och balkongen, ja det där det gjorde du bra Johannes. Det blev skitsnyggt med trägolv ute på balkongen. Där kommer ni att trivas bra. Ta nu bara väl hand om varandra också. Missarna verkade också ha installerat sig väl : )

Carolines pappa kom och hjälpte oss upp med möblerna och sen fick dotra vackert bjuda oss på kaffe och glass. Mmm vad gott det var.

Sen var jag och Caroline hem till min mamma och fick en bit mat i oss också innan det var dax för mig att vända hemåt till Nora igen.


  Helgen blir lugn med en springtur i skogen och sen en massa måsten som ska göras här hemma. Blir förmodligen en grillkväll i morgon också och såklart en kall god öl till köttbiten då. Sen blir det tv kväll i soffan framför det nya programmet med Martin Stenmark.


Vi har rätt mycket hemmahelger framför oss nu vilket jag tycker känns rätt skönt eftersom vi är ute och flänger och far rätt mycket.


HIT var vi förra sommaren

Det var en stad som vi verkligen fastnade för direkt. Vi var egentligen först på en ort strax ovanför Järvsö med ett par vänner till oss i deras stuga men en dag åkte vi till Hudiksvall och vi föll pladask allihop. Så nu i år så kommer vi att åka med våra vänner till deras sommarstuga igen och bo där de flesta dagarna men en dag så tänkte vi åka till Hudiksvall och shoppa loss igen och sen ta in på hotell där vid vattnet och gå ut och roa oss i den vackra staden på kvällen. Det ska bli skitkul!

Visserligen missar vi året händelse här i Nora, det vill säga Noradagarna som äger rum precis den helgen men som vi sa, so what. Det går ju ändå inte att jämföra Noradagarna med glada huddik : )


Sen kommer vi bara hem och vänder så åker vi till nästa paradis

 

Ronneby.

Ronneby ska ju  vara hemskt vackert säger alla.

  Här ska vi bo på Ronneby brunn. Stor pool occh en massa vattenrutschkanor för den som gillar det (gissar att jag får åka de själv då min man är lite kinkig när det gäller farter och att få vatten i ögeonen ha ha). Det finns ett spa där också som vi har fritt inträde till så det blir nog allt att boka nån behandling där nån dag och testa utomhusjacozin också!

  Parkerna däromkring ska ju vara helt underbara att knalla omkring i så kameran ska givetvis med och motionen lär ju knappast utebli i dessa vackra omgivningar.

  Det här är KARÖN. Det är Blekinges skärgård. Där ska tydligen sandstranden vara vit och långgrund. Dit går det färja en gång i halvtimmen och ön är helt bilfri. blir det soligt så kommer nog de flesta av veckans dagar att tillbringas där misstänker jag.

Kul ska det bli! Och en liten annorlunda semester kanske. Iallafall för oss.


LÄNGTAR!   Och hoppas nu på en riktigt solig och fin sommar.


I Thailand just nu så är det tydligen 50 grader varmt och åska. Hu då! Tänk vilket åskväder 50 plusgrader kan ge. Är inte avundsjuk på min vän som är där nu. Men längtar såklart förskräckligt mycket till februari då det är vår tur att resa dit.

Det är också anledningen till att det blir sommarsemester i Sverige i år.


Nu blir det att hälla upp en god och varm kaffekopp.


Ha det gott


Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards