annehlie

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Idag är det kallt och blåsigt ute!

Av Annehlie Eriksson - 1 maj 2011 13:27

 

Brr vad kallt det är ute idag. Annars måste jag säga att helgen har varit helt ok trots att det inte har varit något solstolsväder som förra helgen. Det var ändå väldigt skönt att åka hem på fredag kvällen och ha en myshelg hemma bara jag och David. Det känns som om det var rätt länge sen det bara var vi nu så det var välbehövligt.


Arbetsveckan var visserligen kort, bara fyra dagar lång men den har varit otroligt hektisk. Jag har farit som en skottspole mellan olika platser och barnen de har ploppat ut som potatisar som växer upp ur jorden så där bara över en natt. Trots att jag varit på flera hembesök i veckan så är det flera st som är hemma och väntar på besök de kommande veckorna.

Det är väl kanske inte optimalt och inte det man direkt strävar efter men jag bestämde mig iallafall för att jobba över i fredags kväll då skrivbordet såg ut som ett bombnedslag och det administrativa arbetet låg som ett shok över mig. Maken jobbade ändå till sex, så då stannade jag kvar till halv sju och kände mig rätt så nöjd när jag lämnade ett skrivbord i någolunda ordning.

Jag är i grund och botten knappast nån pedant men jag klarar bara inte av röra på mitt skrivbord. Jag måste ha koll på läget. Annars blir jag tokig. Och då jobbar jag hellre över nån gång ibland och går hem nöjd och kan då njuta resten av helgen utan att se det där röriga skrivbordet framför mig.

Alla är vi olika. Sån är jag   


Helg blev det iallafall och på fredag kvällen så unnade vi oss en varsin pizza och så kollade vi på talang. Det blev en kall och god öl också TROTS att jag sagt att fredagkvällarna ska vara alkoholfria men det var så fruktansvärt avkopplande att slå ner ändan i soffan och sen smutta på den där kalla och goda ölen en fredagkväll. Det blev bara en så det tyckte jag att jag var värd. Ha ha. För övrigt så blev det en tidig fredagkväll då fru Eriksson drabbades av fruktansvärda fredagsgäspningar i soffhörnet. Nej det var inte ens nån idé att försöka hålla sig vaken.


Lördag morgon började med en rejäl sovmorgon. Jag brukar vara pigg på lördagarna om jag kommit i säng i bra tid på fredagen men inte den här lördagen. Men jag vaknade fyra på natten pigg som en nötkärna och trodde det var morgon och tänkte gå upp. Som tur var somnade jag om. Sen vaknade jag halv nio och då var jag så trött att jag nästan vinglade in på toaletten och sen rätt ner i sängen igen. Klockan elva kom jag upp, fortfarande trött!


Efter en god frukost åkte träningskläderna på

  och det blev en härlig runda i mortionsspåret.

5 km. Nöjd och belåten åkte jag hem där jag satte på zumba dvd:n och körde ett zumba magpass innan duschen. Sen fortsatte dagen med tvätt och trav.

Ja ni hörde rätt. Jag hade bett min man att köpa en Harry Boy åt mig för jag tänkte att om jag nu skulle umgås med min man den här helgen så insåg jag ju att det i så fall lärde bli framför travet. Nu vann jag inget på min Harry Boy men det var mycket spännande ändå då jag satt och kikade på min mans kuponger lika mycket och för honom gick det bättre även om han hade lite otur då han var väldigt nära stora pengar.


När travet var slut så tog vi oss en promenad ner till Nora världshus och jag åt en sån här god middag. En plankstek. Jag älskar plankstek!


 

Till det så köpte jag the best bear ever!

 

Jag bara älskar den ölen! När jag satt där och smuttade på den iskalla och goda limeölen så tänkte jag "varför tvinga i sig annan öl för när det finns så god öl!!

Nej härdanefter ska jag  banne mig alltid köpa corona   


Resten av kvällen blev en tv kväll i soffan. Lugn och skön valborg.

Ringde såklart barnen också och checkade så att de skötte  sig ; ) ha ha. En gång morsa alltid morsa. Eller hur. Det spelar ingen roll att ni är vuxna nu.


Idag kommer dotra hem igen också. Hon har nu befunnit sig "hemma" får man väl säga nu då då hemma för henne nuförtiden är i pojkvännens lägenhet i Avesta. Där har hon varit i 10 dagar nu så det ska bli kul att hon kommer hem nu.

Vi har fått ett litet smakprov på hur det är att bara vara två i familjen och med facit i handen....det är inte så farligt. Jag säger som min mamma sa när jag flyttade. Vi pratar ju i telefonen varje dag så det känns bra ändå. Ja precis så är det för mig och Caroline med.


Nu ska jag ta hand om tvätten som tutade klar och sen ska jag städa, renbädda och skriva handlingslista och matlista för kommande vecka.


Vi ses snart igen.




 
 
Sita

Sita

1 maj 2011 14:41

Här i Stråssa kommer det snöbyar. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

1 maj 2011 15:23

Ja här har vi också kyligt nu idag...jämfört med tidigare varmare dagar...Men det är ju "bara" 1:a maj..så man kan väl inte vänta så mycket annat...
Läst o bläddrat i tidigare inlägg också..och förstår att du har "FULL RULLE"..hela tiden..även du...
Önksar dej vännen en fin fortsättning på 1:a maj....
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Gilla

Gilla

1 maj 2011 17:42

Vi har också haft det riktigt kallt och blåsigt idag. Det kändes inte bra efter värmen och solen. Men man måste ju vänta sej ett bakslag så här års.

Ordningsam? Nej det är jag i alla fall inte på mitt skrivbord. Men jag vet vad som ligger i högarna, så jag hittar ändå.

Svar: Han måste ju vänja sej tills vi reser bort.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Fenixmona

2 maj 2011 05:57

Jag är nästan aldrig stressad men...har jag inte full koll på läget då blir jag det! Vilken underbar plankatek! Kramiz

 
Anniepiie

Anniepiie

2 maj 2011 08:20

Haha vilken rolig bild! Här är det oxå kallt och trist väder idag! :P XD SV: Visst är det så, jag trivs jättebra i de nya skorna som sagt! :) Ahh tacos är inte helt fel, men plankstek som du har ätit är ju grymt gott! ;) Ha en bra dag nu. Kramis

http://anniepiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards