annehlie

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Körde ett zumbapass i kväll! Hade glömt hur fruktansvärt KUL och JOBBIGT det var.

Av Annehlie Eriksson - 27 april 2011 20:45

 

Tingeling, tjingeling!


Hoppas er vecka har varit bra hitills. Själv har jag nu jobbat i två dagar och nu är det bara två dagar kvar tills det är HELG igen.

Valborg är det också. Ska faktiskt inte göra något speciellt. Min man och jag ska bara vara hemma och mysa lite på tu man hand. Blir det fint väder så åker nog grillen fram . Vi brukar alltid vara tidiga att grilla men fast det var så fint väder i helgen som var så hann vi inte med någon grillning.

Det blir nog lite "jobba i trädgården" också och någon promenad ska man väl hinna med också och naturligtvis en vända ute i springspåret på Lördag morgon. Har jag bestämt mig så har jag. Ha ha.


Jag körde faktiskt zumba nyss.

  Hade glömt hur sjukt kul och sjukt jobbigt det var. Har ju inte haft möjlighet att köra morgonpass på gymet den här veckan vilket jag ju annars gör åtminstone 2 dagar i veckan. Jag gillar inte kvällspassen på gymet. Dels så har jag inte samma energi då, dels så kommer jag hem så förbaskat sent och middagen blir nästan på natten, ha ha. Nu hann jag äta riktigt god middag innan och fick i mig gott om proteiner innan träningspasset. Så shit vad taggad jag var när zumbarytmerna ekade här inne på vardagsrumsgolvet    

Efter passet är det ju viktigt attt fylla på förrådet igen så då fick det bli en sån här

 

En god och läskande proteindrink med smak av päron och banan och sen en clementine.

Nu blir det vila på träningsfronten till på Lördag morgon då det som sagt var är dax för en vända ute i springspåret igen.


Idag blev det "Linarätt igen". Maträtten idag var nog banne mig en av de godaste rätter jag nånsin ätit. Jag längtar redan till matlådan i morgon   

 

Rosmarinkyckling med paprika och fetaostsallad med bulgur blev det.

Kyckligen stog mestadels i ugnen så den skötte i princip sig själv och kryddnngen var gudomligt god!

   

Till det en grönsaksröra med zuccini och rödlök som stekts mjuka och sen saltats med lite salt.

Den här röran gjord på grillad paprika (finns färdig på burk) och fetaost som man mixar med en stavmixer till en röra och sen smakar av med salt och svartpeppar. Mmmm säger jag bara. Kommer absolut att bli en populär röra till grillningen i sommar också kan jag lova. 

Jag älskar bulgur så jag blev jätteglad när jag såg att det skulle vara bulgur till maten idag.

Nu är det slut på maten från Lina för den här gången men i morgon kommer matlista och recept på den mat som kommer hem till dörren på måndag. Det är lika spännande varje gång   


Vad har jag mer gjort. Jo just ja igår var jag till min härliga vän Pon och fick ljuvlig massage. Det var säkert en månad sen nu och nu var jag tvungen att ta mig tid för i morgon åker hon till Thailand och blir borta i en månad. Hoppas du får en underbar vistelse med barn och barnbarn där nere!


Nu väntar duschen och sen en god natts sömn hoppas jag.


Ha det så gott allihop!


Vickan         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards