annehlie

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

GRATTIS CAROLINE PÅ 19 ÅRSDAGEN! JAG ÄLSKAR DIG!

Av Annehlie Eriksson - 10 april 2011 15:54

  

Hej allihop!


Åh vilket underbart vårväder det är ute idag. Jag och min man har nyss varit ut på en härlig promenad i vårvädret. ÄNTLIGEN!!!

För övrigt så tar jag det mest lugnt idag. Eventuellt kör jag ett litet zumba pass senare idag. Vi får se.

I morgon nalkas ny arbetsvecka igen med nya utmaningar.


Det viktigaste idag!

  

IDAG FYLLER MIN DOTTER 19 ÅR! GRATTIS!


Dagen började inte så bra. Jag vet. Men jag hoppas att det blir en bra dag i slutänden iallafall. kram!

Jag har ju berättat förut att min dotter som liten bäbis fick en stomi på sin mage. Två månader gammal låg hon fem timmar på operationsbordet och opererades akut på en midsommarafton. Oprerationen gick bra och hon fick leva med en tillfällig stomi under några månader. Egentligen så skulle hon ha den tills hon blev ett år men då den började krångla så lade man tillbaks tarmen lite tidigare och det fungerade bra. Men turerna var inte slut där. Under många år var allt frid och fröjd men år 2001 när hon var nio år gammal så började ärret att spöka. Det visade sig att det växt fast en massa trådar i ärret på insidan av buken som drog i huden där stomin suttit. Det visade sig som att hon fick som kramper i magen. Hon fick då operera sig igen och man öppnade magen och karvade bort en del av de där trådarna. sen var allt frid och fröjd igen tills nån gång på högstadiet då besvären sakta men säkert började komma tillbaka. I perioder har det varit riktigt besvärligt. Hur som helst, förra året fick hon ett ordentligt krampanfall så hon fick åka akut in. Hon hade så ont att hon fick morfin mot smärtorna. Efter det fick hon tid till kirurgen och de kollade upp henne mer noggrant med ultraljud och till med en datortomografi på buken. Då såg man att hon hade en försvgning i bukmuskeln just där vid ärret som möjligen kunde orsaka besvären. Man kunde tydligen sätta dit något nät som kunde stötta upp bukväggen men det var 50/50 om det skulle hjälpa enligt den läkaren iallafall. Så vi beslöt oss för att avakta.

Detta hände även denna gång precis i fas med att hon kommit igång med motion och nu igår hände samma sak igen. Hon har varit flitig med motion under några veckor och igår kom det där krampanfallet tillbaks som ett brev på posten. Hon fick åka ambulans in till Falun och få morfin igen och ett ultraljud togs som naturligtvis inte visade något.

Jag är helt säker på att det är de där trådarna som spökar igen. Lika bra att öppna buken och rensa bort skiten en gång för alla. Jag ska hjälpa henne att ta tag i det här nu. Det är inte lätt att baxa sig igenom sjukhussnåren idag. Man måste liksom armbåga sig fram. Det tänker jag göra nu. Det är ju inte meningen att hon inte ska kunna röra på sig utan att få besvär. Hon är ju bara 19 år!


Nog om det.

Vi hade en jättetrevlig kväll igår jag och min man. Vi tog bussen in till Örebro och så gick vi på den grekiska resturangen Hellas

  i örebro och åt supergod mat. Vi köpte en flaska vin och delade på också men det kanske inte var det bästa vinet vi valde. Det var lite för surt till och med för min smak och då gillar jag surt.

Sen begav vi oss mot conventum och såg på den här teatern.

 

 

Man skrattade en hel del och den var kul. Men dock inte den bästa teatern jag sett. Den gick absolut inte att mäta sig med hotelliggaren med Björn Gustavsson som jag såg för många år sen. Så lite blåst på konfekten blev vi men vi var rätt nöjda med kvällen ändå.

Kvällen avslutades i soffan hemma framför ett inspelat körslaget som  blev en besvikelse.

Helt klart bästa körerna är ju team Gabriel och team Kasper och det var ju inget snack igår om vem som skulle ha åkt. Det var ju team Jakob. Så hur kunde det bli så fel??????

Bara att gratulera team Gabriel för nu har de ju inget motstånd alls kvar. Det är bara att rusa rakt emot vinsten nu och krossa de andra för de lär ju inte ha en chans.

 

Hejja team Gabriel!!!!


Nej nu måste jag sluta. Ska tota ihop lite mat snabbt här nu för sen ska jag möta Caroline och hennes pappa på halva vägen. När man inte är frisk då vill man hem till mamsen, oavsett om man är nio eller nitton år   


Då jag misstänker att nästa vecka blir hektisk med jobb, träning och singelvecka då maken jobbar kväll så blir det kanske inte så mycket tid över till bloggen. Men vi ses när vi ses.


Kram på er allihop


Vickan.

 

Ps: Idag får jag hem en nytvättad och nystädad bil. Min snälla man som förbrmat sig över den. Undrar om han valde den nya biltvätten med de "nakna grabbarna" eller om han tog den vanliga vid macken. Ha ha.


 
 
Sita

Sita

10 april 2011 17:08

Hejsan. Här har jag haft mina 2 äldsta barn på mat. Ing-Britt i går o Ingela idag. Igår blev det rårakor o fläsk o idag rotmos o rimmad fläsklägg. Grattis till din dotter. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards