annehlie

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Annehlie Eriksson - 8 april 2011 22:51

Hej allesammans. Idag är det äntligen


FREDAG


Dagen kanske inte började så bra.

  jag menar vem vill börja dagen med att gå till tandhygienisten och bli 640 kr fattigare på att höra att man skött tänderna ok. Men jag hade faktiskt ett litet, litet hål där karius och Baktus precis börjat hamra och banka så någon valuta för  pengarna fick jag ju iallafall även om nästa besök också nu då lär kosta en slant.

Öm i tänderna och med ordinationen att inte äta eller dricka på en timma ,då jag fått flourlackning, gick jag hem. En timma senare drack jag en god kopp kaffe och drack en mugg godmorgon välling redo för en tuff inbokad dag.


Klockan tio bar det av till gymet med dotra.

 

Just nu är det kondition som prioriteras högst på listan så mitt mål just nu är att kunna springa 5 km i ett stäck på vårruset den 12 Maj. Det är bara en månad dit så det blir en tuff match. För några år sen när jag sprang så klarade jag det på 35 minuter och då sprang jag inte hela tiden så jag har egentligen två mål. Mål nr. 1 att springa hela tiden i 5 km. Mål nr. 2 att klara rundan oavsett om jag soringer hela tiden eller inte på mindre tid än 35 minuter. Vi får se hur det går.

Jag har en strategi och en plan fram till dess men sen om den går att uppfylla det får vi se.

Idag motionerade jag iallafall på bandet i 45 minuter då jag sprang hälften av tiden. Det blev ca 5,4 km så jag ligger fortfarande en bra bit back men som sagt var, jag har en strategi.

Efter springbandet körde jag några magövningar och sen simmade jag i ca en kvart. Världens bästa stretching!!!!


  Efter det åkte jag raka vägen hem till min goda vän Pon och fick underbar massage i två timmar. Så idag har min kropp verkligen fått 100 % uppmärksamhet kan man säga.


Resten av tiden har jag kört min dotter till tåget (då min halvt senila man GLÖMDE att hon också skulle med till Avesta så nu fick vi betala en extra tågbiljett i onödan! MÄN!!!!)


Resten av kvällen har jag ägnat åt tvätt. matlagning och tid framför dumburken. Men i morgon blir det mys i Örebro stad med resturangbesök och teaterbesök.


Jag berättar mer om det sen.


Hej så länge


Kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards