annehlie

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Annehlie Eriksson - 6 april 2011 20:49

Hej hej!

 

Åh shit vad trött jag har känt mig den senaste tiden. Jobbet har snurrat på som en levande karussell den senaste tiden och nu börjar den resan att ta ut sin rätt. Det känns inte bra!!! Har nästan lite smått ångest inför den kommande sommaren nu när man blir ensam ansvarig för BVC på jobbet då den andra är på semester. Extrahjälpen som vi har en gång i veckan dras in så det är bara att kämpa på och inte tänka så mycket. Förhoppningsvis så har en pensionär som kan hoppa in och stötta oss någon dag då och då men jag misstänker att hon inte vill jobba mer än nödvändigt under sommaren vilket jag förstår.

Just nu känns 100% alldeles för mycket att jobba. jag skulle i dagsläget kunna tänka mig att ha en fyradagars vecka istället för fem. Då kanske energin skulle räcka och bli över till någonting mer än bara jobb. Men dels så tror jag inte ens att det finns en möjlighet att gå ner i procent och dels så vet jag inte om jag skulle ha råd med det heller. Det kanske blir bättre.  Har haft såna här perioder förut när jag känt att väggen är lite för nära men då har jag tänkt lite extra på att backa på alla måsten både på jobbet och hemma och så har jag tagit ut nån extra semesterdag då och då och sen har livet rättat till sig igen : )

Jag ska nog gå segrande ur den här striden också.


Idag hade vi nationell matfest på vår familjecentral. Det hade varit jättetrevligt att vara med men jag kände att orken bara inte räckte till. Jag hade jordens huvudvärk och det slutade med att jag i princip bara var ner och vände och sen åkte jag hem. Jag tog ett par huvudvärkstabletter och sen sov jag i tre timmar. Jag behövde det och nu känns det mycket bättre.

Nu har jag dessutom bara en arbetsdag kvar och sen är jag långledig i helgen.

SKÖNT!


VÅREN är på väg med stormsteg nu.


  

Om jag inte hade varit så grymt trött så hade jag defenetivt satt mig ute mot husväggen och lapat sol idag kan jag säga. Det var tio plusgrader på eftermiddagen idag och i helgen ska det fina vårvädret hålla i sig.

Vad hittar ni på i helgen?

Vi ska gå på teater på conventum i örebro.

 

Den ska visst vara väldigt kul. Egentligen så var det min bonuspappa som fått den i present av oss men olägligt nog så krockade den med en tid han fått för en stor  undersökning i Uppsala då han dras med en trist cancer så då fick vi ta biljetterna istället. Vi får hitta på något annat åt honom sen istället när allting runtomkring honom lugnat ner sig lite. Så för vår del blir det en busstur in till örebro så vi kan njuta av god mat och ett gott vin till maten innan föreställningen och det känns ju inte helt fel att få skratta lite nu iallafall.


Min svärdotter ringde mig häromdagen och undrade om hon och min son kunde komma i helgen men nu gick ju inte det när  vi ska på teatern. Typiskt att allt ska krocka med varandra. Jag saknar de ju och det skulle vara så kul om de kom men jag hoppas att de kommer i påsk istället. Då är jag långledig också   .

Vi har lite planer för den helgen i så fall men vi får se hur det blir. Jag ska ringa runt och checka läget lite på fredag då jag är ledig.


På söndag fyller den här lilla madonnan 19 år också. Tänk vad tiden går fort.


 

Då hon som jag sagt tidigare teoretiskt sett redan har flyttat till Avesta (permanent i Juni efter studenten) så har hon själv önskat sig en ullaredresa och pengar att shoppa inredningsprylar för så den 28 Maj sätter vi oss på bussen på väg till underbara Ullared.


På fredag är det som sagt var min lediga dag. Dagen kanske inte börjar så bra. Besök till tandhygienisten, ska det defenieras som kul eller???? Nja, sådär skulle jag vilja säga. Fin i munnen blir man ju men också några kronor fattigare förstås.

 

Sen bär det av till gymet. Jag har nu äntligen kommit igång igen efter den här förbaskade sjukdomstiden och i går så stog jag på springbandet igen. 5 km blev det. På fredag blir det 5 km + ett gympass och troligen ett snabbt simpass efteråt också istället för stretching. Jag trodde att kondisen skulle vara borta i princip helt men jag hade sjutton bättre kondis än på länge. Konstigt nog. Så nu är jag riktigt taggad inför fredagen.

 

Efter passet åker jag raka vägen hem till min goda vän Pon och får

 

underbar härlig massage. Vilken underbar fredag! Jag längtar redan. Kvällen blir en välbehövlig avslappning i tv soffan ihop med min goa man.

Så summasummarum. Jag tror den här långlediga helgen blir KUL!


Kom just nu på att det ju snart är

  

12 Maj är det dax här i Örebro. Jag frågade precis min dotter om hon har lust att hänga på och det hade hon så nu ska jag försöka ragga folk till en grupp på sex personer så vi får en picnic i gröngräset efteråt. Det var flera år sen jag sprang vårruset nu så det ska bli kul att testa om fossningarna håller. Fötterna har ju varit ett stort dilemma för mig men nu funkar springbandet 5 km bra så jag hoppas då att även asfalt funkar samma sträcka.


Nej nu blir det nog snart en dusch här.


Ha det så gott


Vickan



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards