annehlie

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Annehlie Eriksson - 2 april 2011 14:23

 

Hej svejs!

Sitter här med en kall och god öl framför datorn och väntar på att våra goda vänner från Borlänge ska dyka upp. Middagen är planerad. Det blir fläskfilé och potatisgratäng med bea sås och sallad och till efterätt lite senare blir det paj med marsansås. Mmmm.  Ikväll blir det kortspel. Vi spelar alltid chicago när vi träffas och ikväll är jag laddad som bara den. Ha ha. Det var längesen vi träffades nu och Åsa och björn är det enda paret som vi brukar träffa och spela kort med. Åsa är dock en jäkel på chicago så det blir som alltid en tuff match att ta henne.


För övrigt så har ceckan varit rätt tuff. Jag har hållt ställningarna på BVC på egen hand under veckan som gått då min kollega haft semester uppe i fjällvärlden. Det ska bli skönt att hon kommer tillbaks på måndag igen : ) Har saknat henne på jobbet. ha ha.


För övrigt så har det stora samtalsämnet på jobbet nu varit Eva.

 

Hennes älskare har ju tagit livet av sig nu och det fanns ju så många bevis mot honom så att det var han som var den skyldiga är det väl knappast något tvivel om nu. Det känns ju fruktansvärt olustigt att det var precis på de platserna som Evas kroppsdelar hittades, som vi tjejer bara några månader innan var på dagsvandring. Skulle nästan kännas konstigt att vandra där nu. Tänk om man skulle hitta något mer. Allt är ju inte funnet än om jag förstår rätt.

Iallafall så är det en stor tragedi för alla anhöriga och framförallt för Evas närmaste såklart. Jag lider med de.

Vila i frid Eva!


 

Jo de fortsätter men den här veckan har vi haft en sån här vecka när vi knappt ses. Min man jobbar kväll då och jag dag så den kontakt vi har då är via telefonen. Det är både för och nackdelar med att ha det så. Min man tycker det känns skönt med sovmorgon varannan vecka vilket jag kan förstå och jag tycker det är rätt så skönt att få lite egentid här hemma också då han är på jobbet. Men det blir på min lott att städa och laga mat efter jobbet och det känns lite som att vara singel varannan vecka. Nja, sådär skulle jag vilja betygsätta de veckorna.

Men nu är det som sagt var helg och nästa vecka jobbar min man dagtid igen. Yippi!!! Men som sagt flyttplanerna får vila lite på is just nu även om vi bestämt oss vad vi vill. Men nu får dotterns flytt prioriteras. Bara ett par månader kvar innan hon flyttar permanent.

Det är också både bu och bä med det.

  Positivt:

Linas matkasse kommer då att räcka precis till fyra middagar. Det vill säga en middag till mig och min man och två matlådor till dagen efter.


Äntligen kommer hela huset att se ok ut och man slipper blunda när man tittar in i hennes rent ut sagt skitstökiga rum. Du får nog allt uppfostra henne lite bättre än vad jag lyckats med Johannes. En av anledningarna till att vi väntar med att sätta ut huset till hennes flytt ägt rum.


Vi kan åka vart och när vi vill utan att tänka på att dottern blir ensam hemma.


Jag får ha mitt smink ifred : ) (å andra sidan så får hon ha sina kläder ifred!)


Det blir en slags nystart på det mesta kan man säga.


  Negativt:

Vi är så fruktansvärt tighta så jag kommer att sakna henne massor. Att komma hem om dagarna och inte ha någon att "tjejsnacka " med. Ja det kommer att kännas tomt.


Hon ska bo i Avesta vilket gör att jag inte bara kan svira förbi och säga hej eller ta en kopp kaffe. Nej jag måste planera att endera åka dit över en dag eller en helg om vi vill ha lite mer tid tillsammans. Jag har funderat över hur jag ska lägga upp alla besök. Åka över en helg och vara en natt hos Carro och en natt hos Robin kanske. Lägga in det i almanackan så det blir av. Föräldrarna får bli en annan helg och då över dagen som vi brukar göra. Sen har vi Davids brorson som vi måste hinna med att besöka lite oftare också. Ibland kanske man kan göra en mix. Ja tid kommer råd brukar man ju säga.


Mer negativt. Jag kommer inte att kunna gå en trappa upp och låna hennes snygga kläder : (


Ingen som fixar mitt hår när jag ska ut på vift.


INGEN kan nu fixa datorn när den krånglar nu när både hon och Robin blir Avestabor.


Får jag barnbarn en gång i tiden blir det tufft. Jag får bli nån slags Nanny som åker runt på heltid istället för att jobba på BVC för det har jag inte tid med då. Ha ha. Tycker det känns tufft redan nu att få till det att träffa alla missarna som införskaffats den senste tiden.


Men positiv som jag är så DET BLIR SÄKERT BRA I SLUTÄNDEN!

kram på er ungar. Jag älskar er!   


Resplanerna då.


 

Jo nu har vi bestämt oss. Vi hoppar över Cypern i augusti och spar slantarna till ev. en liten längre Thailandsvistelse  i vinter. Thailand blir det hur som helst. Just nu vill man ju inte åka till Thailand. Monsunregnet har kommit lite för tidigt. Vi hade tänkt åka i mars nästa år men jag börjar tveka och det blir nog att ta det säkra för det osäkra och köra på februari istället.

Vi funderar på att resa runt lite den här gången. Kanske starta i Bangkok ett par dagar och shoppa loss. Förhoppningsvis så befinner sig Pon och Veijo i samma område då så vi kan hänga med de till Pons föräldrar och se byn lite. En önskan jag har är också att få följa med Pon upp till Buddha och se den stora ceremonin där och deltaga i det som är stort och viktigt för min vän Pon. Det skulle kännas som en stor heder att få deltaga där. Sen vill vi naturligtvis även se hur Pons och Veijos hus ser ut också men där bor just nu Pons son med familj så vi får se hur vi löser det.


Min önskan sen är att tillbringa ett par dagar i thailandsparadiset kohsamu och sen vill vi iallafall avsluta vistelsen i Phuket där det är fart och fläkt och härlig atmosfär. Förhoppningsvis kan vi även avsluta vistelsen med Pon och Veijo där då det mest är där de är eftersom Pons dotter och dotterfotter bor där.


Det blir långt att vänta på en utlandsresa ända tills dess, det vet jag men å andra sidan så blir det en ny drömresa så då kan jag vänta. Vi har naturligtvis semesterplaner inför sommaren också men de består av olika vistelser i Sverige och sverige är ju också fint på sommaren.


Nej nu ska jag avsluta det här inlägget och börja förbereda lite inför middagen för snart är de nog här.

Avslutar inlägget med att lägga upp en söt bild som jag snott från min dotters blogg på en av deras goa missar. Hon heter Lillan

  Visst är hon sööööt!!!!


Ha det så gott nu allihop och hoppas ni också får en riktigt trevlig Lördag kväll.


Vickan





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards