annehlie

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Annehlie Eriksson - 27 mars 2011 15:27

 

Hallå hallå! Vad har ni hittat på i helgen. Vi har hållt oss hemma hela helgen och vårdat kärleken. Mycket mys i tv soffan med popcorn och några goda drinkar till.

Jag hade ju ledig fredag den här veckan så jag startade helgen med en rejäl sovmorgon. Kände att min kropp behövde det efter den här tuffa veckan på jobbet med hemsk förkylning. Är jag nå bättre då undrar ni nu? Nja. Hade hoppas på storslagen förbättring under helgen men hostan och snuvan har mig i ett fast grepp kan man säga så det ser tyvärr ut som att jag får pina mig igenom ytterligare en vecka med hackhosta och droppsnuva/nästäppa. Suck.

Dessutom är min kära kollega uppe i fjällvärlden och åker skidor hela veckan så det är bara att kämpa på för två den här veckan.


Igår eftermiddag tog vi oss en tur till Lindesberg också.  

Vi hade varit ut på hemnet och hittat några olika objekt som ev. kunde vara av intresse. Då jag hittar väldigt bra i området och har en ganska bestämd uppfattning om vart jag vill eller inte vill bo så fick jag köra bilen i stan.  Ja vi hittade några intressanta hus av intresse. Framför allt ett som vi är väldigt intresserad av bägge två men som sagt var, vi har ju ett eget hus som måste säljas också. Vi får väl diskutera ihop oss lite bättre och kanske vi helt enkelt får sälja vårt eget först och i värsta fall flytta in tillfälligt i nån lägenhet så vi kan slå till direkt när rätt objekt dyker upp. Men vi ska nog i allafall gå på visningen och  sen får vi se hur det löser sig med resten.


Vi var även på resturang

  Fenix i Linde och åt världens godaste middag. Jag körde på en fläskfilé på planka och den var supergod.


Resten av kvällen mös vi i soffan framför körslaget med en god drink, rätt nöjda efter kvällens äventyr : )


För övrigt är CYPERN ett hett diskussionsämne också. Ska vi åka eller inte?????


 

Vi vill ju så gärna bägge två men som sagt var, om det måste stå mellan Cypern och Thailand då är valet lätt. Fast Cypern är härligt och det är minsann inget lätt val att välja bort heller fast om man vet att man åker till Thailand i vinter sen så känns det ju helt ok att semestra i Sverige i sommar också. Man kan ju stanna borta lite längre i vinter istället. Kanske tre veckor istället för två. Vi får se hur vi gör. Ingenting är bokat än så vi har tid på oss att fundera.


Jo just det ja. I går morse satt jag väckarklockan på ringning och tog en promenad ner till karlsäng skolan på köp byt och säljdagar. Herregud vad mycket skräp folk släpar dit!!! Varför gör folk så. Det är ju 80 % skräp och sen är det typ 20 % guldkorn. Massor med folk var det i allafall och alla drog och slet i kläderna för att finna guldkornen. Undrar om folk hämtar hem allt skräp sen eller om de skänker kläderna. Många kläder kunde de ha skänkt direkt till välgörande istället kan man tycka.

Hur som helst. Jag trängdes där med allt folk under ca en timme och jag fyndade faktiskt ett par tunikor och ett par sommarskor som såg ut som nya.


Nej nu är det dax att ta sig ut i vårvädret och åka till affären och shoppa lite inför veckans meny. Jag har tre Lina rätter kvar att göra så jag har det mesta hemma men det är lite komplement som ska göras.

Det är så grymt skönt med Linakassen som kommer var 14:e dag. helt plötsligt så är det kul att skriva matmeny och handlingslista. Handlingslistan blir väldigt kort oftast. Idag betalade jag månadens räkningar och så satte jag över 1500 kr direkt på sparkontot som är till Lina kassen. När det sen är dax att betala så finns pengarna där bara att flytta över. Helt perfekt!!


De här maträtterna har jag kvar att göra i veckan:


- spenat och ricottacannelloni med två sorters sallader

-Persiljetoppad nikkalouktasoppa med bröd

- Doro Wat - etiopisk kycklinggryta med kokt ägg.


I morgon blir det potatis och purjolöksoppa och på torsdag är det dax för att gå in på mailen och kolla vad Lina har för överaskningar inför kommande två veckor.

Linakassen är det bästa jag nånsin

införskaffat och där är hela familjen överens verkligen.


Nej ut i solen nu!


Kram Vickan



 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards