annehlie

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Tankarna snurrar på angående flytt...

Av Annehlie Eriksson - 25 mars 2011 13:16

 

VÅR! Det längtar man efter nu och nu är det ju så att man blir glad för det lilla. När man tittar ut genom fönstret och ser gräset som börjar titta fram, bar asfalt och sol. Ja då blir man glad. Idag är det tyvärr ingen sol men jag hoppas på sol under helgen. Det skulle vara skönt. Men hela gräsmattan är framme här på framsidan så nu känns det inte alltför långt bort innan utemöblerna åker fram : )


Idag är jag LEDIG! Det känns jätteskönt. Som ni vet så har jag ju inte varit riktigt frisk den här veckan heller och jag ska erkänna att det har varit en rätt tung vecka på jobbet att vara så här förkyld.  Nej jag är långt ifrån bra i förkylningen än. Jag snörvlar och hostar som om jag nyss blivit förkyld men jag känner mig piggare så nu ska jag försöka att vila och ta igen mig så gott det går i helgen för nästa vecka är min kollega på fjällsemester och då är det bara jag som håller ställningarna på jobbet så då får inga sjukdomar plats i programmet.



Våra flyttplaner börjar också det bli mer och mer allvar bakom.

 

Lindesberg är en väldigt fin liten stad så det känns absolut inget nedbyte från Nora stad. Det är mer jag som tidigare varit emot att bo i den stad jag jobbar. Som BVC sköterska är man ganska välkänd i stan och det är många gånger svårt att inte vara bvc  sköterska på sin fritid i den stad man jobbar i. Och man behöver verkligen sin fritid och få vara bara Annelie. Så det har väl varit min strörsta anledning till att säga nejtack till Lindesberg. Men nu har jag tänkt om. Som sagt var, Lindesberg är vackert och promenadstråket Lindesjön runt är ju helt oemotståndeligt. Man får både hjärta och hjärna tankat då.

 

Stan är mysig, minst lika mysig som Nora. Många härliga små affärer och fler goda resturanger att välja på än i Nora. Vill man gå ut på krogen en helg så är Linde betydligt roligare att gå ut i än Nora. Dessutom har vi flest vänner i lindesberg och 2,5 mil närmare hem till Avesta där vi har våra barn och föräldrar bor.


Det går dessutom mycket bättre bussförbildelser in till Örebro och det går även tåg så det finns lite mer att välja på då. Avståndet är annars ungefär detsamma som från Nora.

 

De här kostnaderna minimeras radikalt

  

Våra bensinkostnader. Idag åker vi var och en för sig i två bilar för att komma till och från jobbet. Vi kan inte samåka eftersom vi har olika arbetstider. Vi gör av med minst 2500 kr i månaden tillsammans på bensin bara till och från jobbet så om vi bor i Linde kan vi ju cykla eller gå istället vilket blir betydligt billigare.

kanske vi till och med skulle kunna klara oss med en bil då.


Ja ni hör ju själva hur det skulle låta om jag skulle fortsätta att envisas med att jag inte vill bo där jag jobbar   


Gymet där jag gymmar ligger också i Linde vilket skulle göra att jag kunde gymma lite oftare då om jag ville.

 


Problemet när man har ett hus är bara att om man nu hittar ett hus i Linde så måste man ju snabbt bli av med sitt hus i Nora och det där kan vara lite tufft ibland att få affärerna att gå hand i hand. I värsta fall så får man väl sätta sig i en lägenhet så länge men....ja vi får se hur vi löser det där.

Som sagt var, vi fokuserar på Carolines flytt nu i första hand som på sätt och vis sker redan nästa helg. Det vill säga det är då hennes pojkvän flyttar in där och hon tänker också börja flytta in en del grejer då men formelt så flyttar hon inte förrän i Juni då hon tagit studenten.


Nej nu ska jag lägga på ett kol här och stoppa in en maskin tvätt och sen dra igång dammsugaren så jag och min man kan få njuta ordentligt sen av resten av helgen.


Ikväll sen blir det let´s dance. Jag hejjar nog på Jessica.


Ha det så gott.


Vickan


 
 
Sita

Sita

25 mars 2011 16:30

Då får vi hoppas att ni får en bra plats att bo på. Tänker ni köpa hus? Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

25 mars 2011 23:48

ja det är tänkt så.

 
Margit

Margit

26 mars 2011 00:52

Ja det är ett stort steg..att flytta tillen annan plats...Men..nu jobbar du ju redan där..och känner till..och slipper åka...
Kanske pusselbitarna "bara faller på plats"..när ni väl bestämmer er...
Lasse o jag var i Nora...förra lördagen, hälsade på goda vänner...Bilder i min blogg..Vi åkte då via Lindesberg....
Kram och önskar dej/er en trevlig helg!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Aurora

Aurora

26 mars 2011 08:52

Jag bor i vårt upptagningsområde. Och det har aldrig "stört" mig. Det är väl jobbet som kunnat utnyttja min kännedom om vilka familjer som behöver större resurser. Hoppas det går åt rätt håll med hostan. Kram

http://www.metrobloggen.se/oro

Annehlie Eriksson

27 mars 2011 15:26

Tack. Ja kännedomen om vilka familjer som behöver mer stöd än andra känns det som att jag har bra kläm på ändå eftersom jag i princip träffar alla barnfamiljer iallafall. Jag tror det här blir bra för oss i slutänden : ) Vi ser bägge två nu fram emot en framtida flytt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards