annehlie

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Annehlie Eriksson - 21 mars 2011 19:54

Hej allihop. Väntar på att den här härliga serien snart ska börja

 

så jag tänkte att jag skriver väl ett blogginlägg under tiden då.

Den här serien är verkligen underbar. Tänk att när man ser de där underbara sekvenserna och allt jobb och allt lidande timme efter timme. Ja då kastas man obönhörligen 19-22 år tillbaks i tiden. Att någonting så jobbigt kan vara så helt underbart! Det är facinerande tycker jag. Det som också är så facinerande är att många saker glömmer man under åren men en förlossning kan man beskriva i detalj 20 år senare. Det är facinerande. Mina två förlossningar var bägge helt olika men det är ingen risk att jag skulle blanda ihop detaljerna. Jag vet precis på timmen nästan vad som hände vid de olika förlossningarna.



Här hemma är det mycket flyttplaner som dominerar just nu också. Dottern ska ju snart flytta som jag har berättat och nu är det klart. Hennes pojkvän har fått den där underbara lägenheten mitt i stan och nu ska de bli sambos. Det är med blandade känslor som mamma också ropar hurra. På ett sätt så är det liksom dax. Hon har växt ur huset och behöver stå på egna ben nu samtidigt som det är svårt för mamma Annelie att lossa på mor och dotter bandet. Det känns litegrand som när jag skulle lämna bort henne på dagis för första gången när hon var 1 år gammal.  Lite skrämmande och trevande men med tanken att det här kommer nog att gå bra.

Nu ska vi måla om köksmöblerna som vi tog hem ifrån stugan. De är jättefina men är målade i en hemsk grön färg så de ska vi måla vita så de passar bra i deras ljusa fina kök sen.


Sonen och hans sambo letar hus för fulla muggar och har siktet inställt på ungefär vart de vill bo så snart har jag två vuxna barn med sambos.

Jag tittade på min man idag vid matbordet och sa:

"vad ska det bli av oss nu då".

Det var då min man sa att "vi får väl följa strömmen och flytta vi också då"

Ja inte till Avesta då : ) Vi har ju bägge jobb som vi stortrivs med men bägge jobben ligger i Lindesberg och vi bor två mil därifrån så visst, jag håller med. Vi skulle tjäna en massa pengar och tid på att bo i Lindesberg.

Vi får väl se vad vi hittar på i slutänden. Just nu är det iallafall störst focus på dotterns flytt och den stora omställning som blir för oss i samband med detta.


  Förkylningen då. Jo den är nog lite bättre tror jag. Jag känner mig iallafall piggare och i morogn ska jag jobba igen. Träningen får helt enkelt stå över den här veckan men nästa vecka finns det ingen återvändo igen.

I morgon ska vi dessutom ha undervisning för förskola nr 2 om smitta i förskolan vilket ju passar bra nu när jag uppenbarligen kan beskriva skillnaden mellan virus och bakterier ; )

Jag blev lite full i skratt när min svägerska sa häromdagen när hon ringde och hörde hur jag lät. "Finns det inget penicillin du kan ta?" Folk har en övertro till pc och tror att allt kan botas med pc. För det första så biter inte pc på virus och för det andra om vi nu iallafall tänker använda pc fast det inte hjälper vad ska vi då ta till när pc verkligen behövs men då har bakterierna blivit resistenta mot pc???

Nej man får allt vackert stanna hemma och gilla läget eller göra som jag INTE gjorde....ta flunsasprutan!


För övrigt så ser jag verkligen fram emot kommande weekend och hoppas på en lika solig helg som den som varit. Då ska jag väl vara helt frisk och har inte planerat något alls egentligen mer än storrensning i huset och flera korta och långa promenader och lite tid på tu man hand med älsklingen när dottern far till Avesta för att hämta hem de nyinköpta missarna till sambons lägenhet.


 

Det här drömmer jag om. Jag sa till min man härdomagen att jag vet att vi planerat Thailand till vintern och visst är Thailand härligt och ja, vi ska åka dit i vinter men sen så skulle jag inte bara vilja drömma om andra platser utan även prova andra platser som ex det här drömparadiset. Barbados!

Nu när vi bli ensamma och bara har oss själva att ta hänsyn till så kan vi ju planera och spara till i princip vilka resor som helst. Allt går bara man vill heter det ju : )

Vi får se vad framtiden har att bjuda på. En sak är iallafall säker. Livet tar inte slut för att barnen flyttar hemifrån. Nej det är då som livet börjar   


Kram kram


Vickan



  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards