annehlie

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Mycket funderinga i det lilla huvudet nu!

Av Annehlie Eriksson - 20 mars 2011 15:55

Fortfarande sol ute (fast det blåser lite i dag)


 

Här inne har dock förkylningen mig i ett fast grepp

  Febern är puts väck iallafall (man får vara glad för det lilla) men förkylningen är verkligen hemsk! Jag har hostat så jag har som små sår i halsen och det gör för jäkla ont och så fort jag öppnar munnen och försöker att prata så hostar jag. Hu då! Snuvan är nästan värre. Vi går snart bankrutt på allt toapapper jag har snytit upp nu och näsan både känns och ser ut som en stor röd lysknapp. Jag får gå och smörja in den med vaselin med jämna mellanrum.

Hade och har fortfarande mina funderingar på att gå till jobbet i morgon nu när febern är borta men egentligen så säger förnuftet mig att stanna hemma en dag till. Vad ska jag egentligen där att göra. Tala i telefonen går ju knappast. Efter en timmes telefontid kommer jag att hosta så jag spyr om jag känner mig rätt. Vägmottagningen känns inte aktuellt att beblanda mig i och föräldragruppen på kvällen sen, nej den känns det ändå som att Barbro får ta hand om själv. Så just nu i nuet så lutar det nog åt att jag lyssnar på kroppen och stannar hemma en dag till. Om det inte skulle vända katastrofalt mot kvällningen då förstås.


Om tre veckor fyller min dotter 19 år också. Herregud jag tyckte hon nyss fyllde 18! Funderar så det knakar på vad jag ska hitta på för present. Har ju såklart som alltid några små ideér. Vi får väl se vart idéerna landar nånstans. Hon tar ju dessutom studenten i år också så det är inte bara en sak att tänka på.

 

Så här vacker såg min son ut när han tog studenten för tre år sen. Idag är han vuxna karln med go sambo och två katter på språng efter radhus nu när han fått fast jobb. Herregud! Så mycket har hänt på tre år. Carro var bara 16 år då. Det känns ju jättelängesen medans det här ögonblicket känns som igår.


 

Jag kan inte låta bli att tänka på hur allt ser ut om tre år till för bägge barnen!


Nej ni kära vänner. Önskar att jag orkade skriva lite till men nu säger kroppen att den måste vila lite. Dax att bädda ner sig i soffan en stund under goa filten.

Om jag orkar så kommer det ett till blogginlägg lite senare.


Kram Vickan




 
 
Sita

Sita

20 mars 2011 16:47

Krya på dej nu. Idag har jag varit i Nora igen. Tycker jag är där varje helg. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards