annehlie

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Annehlie Eriksson - 19 mars 2011 12:32

SOL UTE IDAG

  

SJUKDOM INNE

  

Det går inte ihop alls men tyvärr så är läget så att jag idag är JÄTTESJUK!

Värre än vad jag varit de senaste dagarna och nu är jag helt övertygad om att det är influensan jag har. Det är första gången tror jag som jag har åkt på flunsan med 3 månaders mellanrum. Jävla skit att jag hoppade över den där flunsa sprutan. Nästa år ska jag absolut ta den. Har ju tagit den varje år tidigare utom förrförra året då jag tog svinsprutan istället och så i år var jag så dum att jag hoppade över hela kitet. Är huvudet dumt får kroppen lida. Så fort jag är på benen igen så tror jag desssuom att jag ska följa min mammas råd och börja käka long och vital.

 

Igår kväll åt vi tacos innan tv soffan och sen kollade vi på let´s dance. Tyckte ni att det var rätt par som hamnade i finalen? Här hemma satt vi och hoppades bägge två på Jessica och Frank så vi blev nöjda med resultatet.

 

  

Det här är mitt favoritpar men jag tycker även Frank är väldigt bra så det blir helt klart en värdig och kul final att titta på nästa helg. Då ska man väl förhoppningsvis vara 100 % frisk också så man kan njuta lite av det vackra vädret. men då snöar det väl och blåser isvindar förstås

: (

 

Hur som helst, jag tog mig igenom let´s dance liggande i soffhörnet med en filt över mig. Jag frös så in i bomben och min man sa att det var varmt och sänkte elementen men då höll jag på att frysa ihjäl så han fick höja lite igen.

Efter let´s dance så  somnade jag i soffan och det var då som febern tickade på sig utan att jag ens märkte det. Min man hade fått nog av värmeböljan i vardagsrummet och hade flyttat in i köket med travtidningen.

Rätt som det var hamnade jag i en dröm. Jag drömde att vi var på semester i Japan och att jag låg där i hotellsängen ensam när den började att skaka. Jag blev livrädd och tänkte att nu kommer det en till jordbävning så precis när jag var på väg att skrika på min man att vi var tvungna att fly så upptäckte jag att jag låg hemma i soffan. Det var ingen jordbävning, det var min kropp som frös så den hoppade i soffan.  Med 39,8 i feber sprang jag upp ur soffan, drack en hel tillbringare med jouice eftersom halsen höll på att klibba igen av törst. Svalde snabbt två alvedon och lite coccilan etyfin mot den besvärliga hostan och sen kom det stora testet.

Att man är så dum att man när man är sjuk på dagen ger sig in i att bädda ur sängarna och tvätta sängkläder men sen tänker att bädda rent kan jag göra sen. Fråga mig inte hur jag lyckades men med skallrande tänder så stog jag nästan och hoppade bredvid sängen medan jag bäddade rent i min säng och sen dök ner i sängen som en delfin. Min man tittade förvånat på mig och sa "sådär mycket kan man inte frysa!" "Jo det kan man faktiskt" svarade jag.

han var jättegullig och bäddade om mig med filtar och hämtade mer jouice.

  

Mmm vad jouice är gott när man är sjuk och är törstig. Det värsta är bara att man kan få blåsor i munnen av för mycket c-vitamin.

 

Hur som helst sen vågade jag knappt somna för jag var rädd att jag skulle börja svettas av panodilen så att sängkläderna skulle bli blöta av svett så jag låg där vaken och inväntade symtomen ett efter ett.

1) slutat frysa (tänk om det kunde stanna vid den här behagliga punkten)

2) För varmt i rummet. Fick vrida ner värmen på elementet

3) Bort med den mjuka filten som låg över lakanet.

4) Bort med filten som låg över täcket

5) Bort med täcket

&) Av med pyamasbrallorna

 

Sådär. Nu hade det gått typ 1 1/2 timme och nu kunde jag somna. Men i morse vaknade jag och frös igen så då åkte filten på igen och elementet vreds på. Min man hade gett upp och gått upp för att koka kaffe. Blev lite förvånad ändå att jag hade 39,2 i feber i morse för jag frös inte alls som igår men nu har jag tagit tabletter igen och nu svettas jag som en gnu igen. Suck.

Nej det blir defenetivt en dusch idag igen vid något lämpligt tillfälle.

 

Jag hoppas verkligen inte att jag smittar ner min dotter nu för det är ingen bra idé att hon blir sjuk nu. Hon har dålig närvaro i skolan den senaste tiden på grund av en massa olika orsaker och nu när hon har kommit överens med sin fröken om ett bra upplägg på sina studier de sista månaderna som är kvar nu så känns det ju sjukt trist om jag skulle sabba den planen för henne. Tur att hon är hemma hos sin pojkvän nu i helgen. Jag hoppas jag är bättre i morgon för i morgon kväll så måste hon komma hem då hon har skola på måndag igen.

  

Jag håller mer tummarna för att du får hålla dig frisk gumman än att jag blir frisk till på måndag.

 

Nu kommer min kära make hem får travet ser jag också. Ska försöka umgås lite med honom nu när jag känner mig lite piggare efter panodildosen.

 

Kram på er allihop

 

Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards