annehlie

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Influensa tider. Hu då!

Av Annehlie Eriksson - 17 mars 2011 13:45

  

Jaha då var man sjuk igen då. Kul! Verkligen dålig timing må jag säga med tanke på vilken fullspäckad dag jag har på jobbet i morgon med en massa tolkbesök inbokade. Hoppades in i det sista att jag kanske skulle friskna på mig till i morgon men det ser mörkt ut. Just nu mår jag lite bättre, det vill säga jag orkar sitta upprätt iallafall men det är med panodilens hjälp.

 

I måndags  kväll när jag satt med min dotter och hennes pokvän framför tv:n så började jag känna det där oroväckande killet i halsen och lite hosta som började poppa upp. Under tisdagen hann jag utveckla en förkylning med rinnsnuva och hosta. Knaprade halstabletter hela dagen.

Igår var jag på en suverän föreläsning (ska berätta mer om den sen) och när jag kom hem därifrån så sken solen så fint så då passade jag på att ta en promenad ner till stan för att hämta mitt paket med

  2 st flaskor av det här suveräna schampot.  Nu var det reapris, bara 169 kr/flaskan så då fick det bli två st på en gång. Har varit helt utan favvo shampot ett tag nu och tro mig, det märks på håret att jag använt vanligt skitschampo från affären. Balsamet däremot fungerar inte alls. Där funkar vanlligt barnängens balsam bäst.

Sen köpte jag 2 såna här flaskor också

  

REF torrshampo. Det är egentligen inget schampo utan mer ett sprayshampo. Funkar jättebra att använda i håret varannan dag, alltså de dagar man inte tvättar håret. Håret blir fräsht och ser snyggt ut fast det inte är nytvättat. Det var min dotter som tipsade mig om det en gång i tiden och sen dess kan jag inte leva utan det : )

 

Hur som helst. När jag kom hem från den där promenaden ner till stan och skulle börja laga lite mat (fruktspäckad fläskkarré. Linas matkasse recept) så började jag verkligen känna mig tvärdålig. Jag frös och kände mig febrig. jag lyckades ta mig igenom matpasset iallafall men sen däckade jag i soffan och sov bort resten av kvällen. I natt vaknade jag och var helt yr i mössan med hög feber.

Nej det var bara att stanna hemma idag och tyvärr så ser det ut att bli en repris i morgon. Kan ju inte gå iväg till jobbet så här och smitta ner alla föräldrar och barn. Bara att gilla läget tyvärr. Det måste vara någon slags influensa jag fått för innan jag tog tabletterna idag så hade jag sån huvudvärk så det värkte i varenda tand och en sån ledvärk så det kändes som om vartenda ben i kroppen skulle gå sönder. Hu då. Hoppas eländet inte kommer tillbaks om några timmar när tabletterna gått ur kroppen.

 

Föreläsningen igår då

  

Lisbeth Pipping. Vilken kvinna! Hon berättade helt öppet ur sitt liv hur det var att växa upp med en gravt alkoholiserad far och en utvecklingstörd mor. Hon blandade tunga stunder med mycket humor och ena stunden torkade man tårarna och i nästa stund så skrattade man så tårarna rann. Det var en massa folk där och lyssnade från bvc, mvc,socialtjänsten, förskolor mm och jag tror att vi allihop fick oss en tankeställare efteråt. Att vi måste samarbeta mer, inte vara så förbaskat rädda för att förstöra relationen till föräldrarna när det vi egentligen gör är att svika barnet genom att vara så förbaskat fega och höja det som fungerar bra i familjen till skyarna och bagatellisera det som inte fungerar bra. Att faktiskt se det som en hjälp till hela familjen att man lägger sig i och framför allt att man ser det ur ett barns perspektiv och inte ur ett föräldraperpektiv som nog de allra flesta av oss ser det idag.

Nu får man inte glömma bort att det i de allra flesta familjer fungerar alldeles utmärkt men jag tror vi vet allihopa just vilka familjer vi oroar oss lite extra för och det är där vi måste lägga krutet och bli mer lyhörda.

Jag hoppas verkligen att den där eftermiddagen blir en vändpunkt för hur vi alla professionella tänker och agerar i fortsättningen.

  

Den här boken har Lisbeth skrivit om sitt liv. Den ska jag köpa och läsa sen absolut.

 

Nu väntar jag bara ivrigt på att mailet från Linas matkasse ska dimpa ner i mailkorgen för på måndag är det dax för en ny matkasse att anlända till familjen Eriksson. Det ska bli spännande att se de kommande veckornas menyer.

 

Nej nu blir det soffläge igen. Känner hur krafterna börjar ta slut att sitta uppe.

 

Ha det så gott allihop och hoppas ni slipper undan alla hemska sjukdomar som går just nu.

 

Vickan

 

 

 

 
 
becca

becca

17 mars 2011 16:21

stackare.. krya på dej.. kramar

http://myranstankar.blogg.se

 
Sita

Sita

17 mars 2011 17:09

Hejsan. Är du sjuk nu igen. Ta en lite varje kväll före sänggående så ska du se att du klarar dej. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

17 mars 2011 17:45

Det var ju tråkigt att du fick influensan. Hoppas att du mår bättre nu. Jag fick ju en släng av nåt jag inte kan veta vad det var. Men idag känner jag mej ju OK igen.

Det måste har varit en bra föreläsning. Sånt kommer jag ju inte på, men den verkade ju intressant efter vad du beskrev.

Svar: Det var ju roligt att du tyckte om vad jag hade gjort.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
mollan70

mollan70

17 mars 2011 21:59

Hej Skrev just ett långt meddelande till dig som försvann pågrund av felaktig säkerhetskod. =( Hoppas att du snart mår bättre. Föreläsningen du skrev om verkar superintressant. Jag hoppas att hon kommer hit till Norrköping någon gång i framtiden så att jag får chans att gå på den. Tack för tipset. Torrschampoo har jag inte provat ännu. Det har inte blivit av trots att jag har tänkt tanken många ggr. Det låter väldigt smidigt att slippa tvätta håret var eviga dag.Mat leveranser till dörren hör man mycket om. Har det varit fräscha råvaror? Kram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards