annehlie

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Myspyshelg och magsjuka är ingen bra kombination men det fick funka för mig den här helgen

Av Annehlie Eriksson - 26 februari 2011 21:51

Hej allesammens!

 

Ja som ni såg sist jag bloggade så såg jag fram emot en lång och skön weekend. Det är ju inte varje helg man är låååång ledig torsdag - söndag men nu blev jag det i och med att jag tog semester i torsdags och hade en ledig fredag.

Det här var iallafall vad jag hann med under ledigheten.

  

....med dottern på gustavsviks spaavdelning och....

  

Magsjuka! Ja som ni ser en mindre angenäm grej än det andra.

Jag ska börja från början.

 

 

Jag hade ju överaskat min dotter den här dagen med att ta semester för att gå på spa med henne. Meningen var att vi skulle ta bussen in men då hon är så fruktansvärt nykär ,och killen hon dejtar verkar sannerligen inte mindre kär, för han erbjöd sig att skjutsa henne hela vägen hem från Avesta fast han hade kört lastbil ända ner till Värmland och tillbaks till Avesta igen. Så sent på onsdag kväll anlände paret hem hit och på morgonen skjutsade Johannes mig och Caroline till Gustavsvik. Tack snälla Johannes för sjkutsen! Det var såå skönt att slippa ta bussen i -29 grader. Och det var fruktansvärt skönt att kliva in i en varm relax och ner i ett hett hett bubbelbad.

Ja jag tror minsann att min dotter var riktigt nöjd med torsdagsöveraskningen.

Vi fick en hel del tid över till att bara softa i de sköna stolarna och när vi behagade så beställde vi in något gott att dricka från den här trevliga baren

Det blev någon cider fast det var mitt i veckan och en skitgod café latte och en god glassbakelse fick det bli också.

Dottern lyckades fånga mig på bild också. Snygg frilla där men om ni visste vad jag vart med om innan så skulle ni förstå att frillan här var ganska så snygg mot för några minuter sen. Jodå, hon lyckades lura med mig ner bland vattenattraktionerna. Först lurade hon upp mig i

 

space bowl

  

Den har jag åkt förut på skara sommarland men benen skakade ändå lite när jag skulle rutcha utför den där kanan och rätt ner i tratten och ut ur det lilla hålet. pustade ut när det var gjort och tänkte att "puh. Jag fixade utmaningen". Nej men då förstår ni upptäckte Carro den där nya attraktionen "Thunder storm". Den har fått ganska mycket kritik för att de hade nån snäv kurva i den som gjorde att folk gjorde illa sig men nu var den tydligen ombyggd. Hur som helst, jag klättrade snällt med uppåt höjderna och höjdrädd som jag är, och vattenrädd så tänkte jag tyst för mig själv

 

"vad i helvete gör jag här!!!!"

 

Hur som helst. Det stog ju små knattar runt omkring mig och Carro sa "mamma! Den är från sju år!" . Ja ja fräste jag men du får åka först. Först var det tyst och sen hörde jag ett illvrål som lät som ett avgrundsvrål typ. Tror ni jag fick tuppskinn eller!!! På banderollen där man startar stog det "ligg ner på rygg för allas säkerhet" och "kliv upp direkt när du kommer ner". Det lät olycksbådande tyckte jag när jag satt mig ner och lite försiktigt gled fram i kanan. Det kändes som en rätt behaglig söndagspromenad och jag trotsade banderollen och satt upp. Men sen såg jag helt plötsligt hur kanan brakade tvärt neråt. Hjälp tänkte jag, dax att lyda de som bestämmer så jag lade mig snällt ner på rygg och shit vad det bar iväg rätt ner och en jädra massa kurvor och sen ytterligare rätt ner i badet. Plums sa det.

Carro sa att jag helt chockat satt kvar i badet innan jag steg upp och när jag steg upp så hade mina bikinibrallor blivit string brallor och frisyren var typ Dagobert, ni vet luggen rakt fram.

   

Hu då ja vilken otäcking. Nej efter den resan var det skönt att återvända till relaxen och ett varmt skönt bubbelbad.

Vi började bli lite hungriga också så vi beställde in någon sorts diptallrik. Den var god men jag blev lite besviken på dipsåserna. Jag hade hellere velat ha salsadip eller någon typ tacodip.

 

Vi hann med ett 20 minuterspass i solariet också vilket var en skön återhämting efter den där fasansfulla forsfärden.

 

Vi avslutade dagen med att gå på Örebros bästa matställe om man vill ha någonting snabbt, gott och billigt. La baguette. Carro köpte bakad potatis medan jag körde på en pasta ost och skink sallad.

Sen tog vi bussen hem, trötta och nöjda efter en härlig dag men totalt utmattade.

 

Under kvällen sen började jag känna mig lite uppblåst i magen men tänkte att det nog var efter dagens alla festligheter av alla de slag. Lite senare under kvällen så pratade jag i telefonen med min bonusdotters mamma och då kom vi osökt in på ämnet magsjuka eftersom hon nyligen hade magsjuka. " Ja sa jag. Jag törs knappt säga det men jag vet inte när jag hade magsjuka sist. Det är nästan så jag börjar undra om jag blivit immun mot magsjuka" sa jag " Ja men jag brukar heller aldrig få magsjuka men nu blev bara jag i familjen magsjuk" sa hon.

 

Tro det eller ej men en timme senare så låg jag där

   min dotter skrattade åt mig. Hon tyckte det var komiskt att jag sagt sådär till Anna och en timme senare så sprang jag på toa och spydde som en gris. Fruktansvärt var det! Hu då! Nu minns jag helt plötsligt hur magsjuka känns igen. Till fyra på morgonen sprang jag. Till sist låg jag som en trasa på golvet och nästan bad om att få dö, bara för en stund. Jag sov oroligt timmarna mellan fyra och sju men slapp spy något mer. Då började den andra änden!!!!! Ja ni förstår min förtvivlan hoppas jag. Mitt i allt fick jag ringa tanläkaren och berätta att jag inte kunde komma på den där tandläkartiden jag hade om typ en timme. Jag hoppas verkligen att jag slipper straffavgiften (ni vet de där 350 kr) som man får böta om man avbokar samma dag. Jag tror inte att de skulle vilja ha dit mig iallafall.

 

Hela dagen igår sen så sov jag. Carro hade en kompis här men de huserade uppe på hennes rum hela dagen. Ja de for iväg till örebro en sväng också och gjorde något som mamma Annelie inte gillade precis

  

Ja ni ser ju eländet. Som sagt var. Man hade ju hoppats på att något vett skulle ha fastnat i den unga damens lilla hjärna vid snart 19 års ålder men det verkar snarare tvärtom. Som sagt var, nu är det bara att hoppas på att storebror behåller sitt vett : ) Ja då, du är gullig och go ändå gumman och ja...jag älskar dig ändå men JAG GILLAR DET INTE!!! Och det vet du. Och över min döda kropp tänker jag säga att det är snyggt. Det är fult och äckligt!!!! Tänk att gå med ett stort hål i tungan sen den dagen du tröttnar. Usch då!

 

Nu går vi vidare i inlägget innan jag blir alldeles för upprörd.

Vart var vi....jo jag låg ju där på soffan då och sov (medan du var i ÖREBRO) och till och med på kvällen under let´s dance så kände jag mig dålig. Ja nästan lite som att kräksjukan var på väg tillbaka och en djävulsk huvudvärk hade jag också.

Hur som helst. I morse när jag vaknade kände jag mig som en ny människa igen. Skönt! maginfluensan har lämnat huset...hoppas vi.

 

Idag har familjen skaffat sig en tjej som fixar recept och shoppar åt en och dessutom kör hem varorna åt en. Mmmm

  

Det är den här tjejen. Hon heter Lina och är dietist. Varannan vecka så fixar hon fräsha recept, shoppar alla matvaror och sen kör hon de hem till dörren. 5 måltider för 749 kr men första gången fick man prova för 499 kr. Vi har pratat om det jättelänge. Tänk att få nyttiga recept med matvarorna hem till dörren och sen ändå de andra dagarna kunna kombinera med det man vill. Jag tror att vardagsmatlagningen blir en dröm nu. Det ska bli kul att prova iallafall. Vecka 10 kommer första leveransen.

  

Jag längtar!!!!!

 

Nej nu ska jag glassa runt lite på era bloggar och se vad nytt som hänt under himlen. Jag är helt solo hemma ikväll. Carolines pojkvän kom och hämtade upp henne och hon kommer hem i morgon igen och David är ute med sina arbetskamrater och slår runt. Hoppas han blir borta läääääääänge!!! Ha ha. Nej då jag bara skojar men ärligt talat så är han förbaskat dryg när han kommer hem onykter en lördagkväll efter att ha varit ute på vift och röjt hela haket. Framför allt när man själv sitter här hemma med lite passionssoda och en godispåse, ja då vill man fortsätta att ha lugn och ro. Ja ni förstår vad jag menar ; )

 

Så det är väl bäst att njuta av lugnet så länge det varar som man brukar säga.

 

    

Puss och kram och godnatt.      

 
 
browneyedgirl

browneyedgirl

27 februari 2011 06:01

Ush nej det låter inte som en bra kombination det där. Krya på dig och som sagt vad härligt att få vara lite själv ibland med =) Det behöver man. Kram fina du <3

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

 
Fenixmona

Fenixmona

27 februari 2011 07:51

Ett elände med all skit som grasserar just nu...får väl ta mig till en läkare i morgon...Hoppas du är helt kurant igen! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

27 februari 2011 11:26

Hoppas att du känner dej bättre nu. Det är verkligen inte kul med magsjuka. Jag trodde ett tag i går morse att jag hade råkat ut för nåt sånt. Men jag mår i alla fall bra idag.

Svar: Om du vill kopiera över dina Metrobloggar kan du ju gå in på den här adressen: http://www.tedvalentin.com/2011/02/radda-din-doende-metroblogg.html
och sen på FlyttaMetroblogg.se Sen har du ju en backup även om inte Metro lägger ner.

Det fungerade hur bra som helst. Men det tog ett tag innan jag fick till det. Jag är väl inte så smart förstås.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Sita

Sita

27 februari 2011 15:06

Hejsan. Magsjuka är inget kul. Jag hade det efter trettondagen. I lördags var jag barnvakt i Nora. Tänkt gå ut en sväng men hann det inte. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Aurora

Aurora

28 februari 2011 06:22

Det är bara att gilla läget. Kram

http://www.metrobloggen.se/oro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards