annehlie

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Annehlie Eriksson - 22 februari 2011 20:06

   Hej hopp i galoshen!

Ja ungefär så här har den senaste tiden sett ut för mig, ifall ni funderar vad jag har gjort och hur min vardag sett ut den senaste tiden   . Ja det har varit en hel del långa arbetsdagar. Full fart på jobbet. Tyckte att jag hanterat min flexklocka rätt bra den senaste tiden men nu stack den iväg igen. Ja ja. Det brukar alltid rätta till sig i slutänden.

 

Hemma har det inte varit några lugnare stunder direkt. Nej då här hemma har det planerats för 22 års överaskningar och 75 års överaskningar. Tror ni man fått nån hjälp av han man bor med??? Nej då. Han är så van att jag är planeraren så han lutar sig lugnt tillbaka och förväntar sig att frugan ordnar det.

  

Undrar vad som skulle hända egentligen om jag typ dagen innan sa "nej men vadå! Det trodde ju jag att du skulle fixa!" Det ska jag banne mig testa nån gång

Det värsta är nog att jag själv är ett sånt kontrollfreak så det skulle jag aldrig gå i land med att bara sitta och vänta och titta på.

 

Hur som helst. Till slut så hittade jag ju de där ultimata presenterna till allihop. Först hittade jag den perfekta 75 års presenten till min rara bonuspappa. Han har varit med om rätt mycket trist den senaste tiden med cancer och operationer och ändå så har han hållt humöret på topp hela tiden. Nu fick han en weekend i Nora i April med trerättersmiddag hemma hos oss och sen skjuts in till convemtum där han och min mamma ska få gå på teater och skratta. "Liket som visste för mycket" heter farsen.

Sen ska de få sova över här hemma hos oss.

 

Min son och Davids brorson Micke fick ett varsitt äventyrspaket. äventyret går inte att utöva förrän i sommar men då ska de få gå en höghöjdsbana med instruktör där det ingår att åka linbana, gå på hängbroar över stup och balansera på stockar över till olika hinder på 7-15 m höjd. Naturligtvis så sitter de ordentligt fastriggade.

Jag tror det blev en fin och uppskattad present för två äventyrsnissar som de även om min mamma inte gillade idén. Hon sa att det fanns bättre sätt att bli av med sina barn om det var det jag var ute efter   

Jag kan ärligt säga att den presenten inte skulle vara något för mig, även om jag själv hoppat bungyjump (vilket jag inte fattar att jag gjort). Det var iallafall snabbt gjort men det här äventyret tar ju flera timmar. Men som sagt för ett par grabbar som gillar att utmana varandra till det yttersta så var den här presenten perfekt.

    

Grattis pöjkar! Jag tror ni kommer att få en adrenalinkick som heter duga   

 

Vad hände annars i helgen då. Jo vi var som sagt var hem till Avesta och grattade våra nära och kära och när vi ändå var där på plats så passade vi på att ta en vända på krogen tillsammans med Robin och Vanessa. Vi  hade verkligen skitkul. Det är riktigt kul att man kan vara sån vän med sina barn att man kan göra en massa roliga saker tillsammans och det är riktigt kul att han skaffat sig en sån trevlig och härlig tjej som Vanessa. Ja jag måste säga att för mig är hon nästan lika mycket en vän som min svärdotter och vi har otroligt kul tillsammans. Herregud vad vi dansade den kvällen. Ja jag dansade till och med omkull men då kom disco kjelle och plockade upp mig från dansgolvet. ha ha. Sen var det full fart på kärringen igen men idag har jag ont i svanskotan. Ha ha.

Nej nu blir det lugnt, den här helgen iallafall. Det blir mys i soffan. Gubben skulle tydligen ut med jobbet och äta (blir nog inte bara mat om jag känner min gubbe rätt) men för mig blir det iallafall soffmys i tv soffan.

Helgen är ju laddad med godbitar!

 

let´s dance

 

melodifestival

 

solsidan

 

Wallander

 

Big brother

 

Ja inte klagar jag på tv soffan heller. : )

 

  

På torsdag och fredag är jag LEDIG också. Och den här veckan har min dotter sportlov. Just nu befinner hon sig hemma hos sin pojkvän i Avesta men i morgon kommer hon hem och då har jag förberett en liten överaskningsdag till henne då jag tänkte att vi ska umgås hela dagen. Tjejsnack är verkligen undervärderat ; ) ha ha.

 

På fredag ska vi på spahuset i örebro hon och jag. När jag fyllde år så fick jag i present av henne ett spapaket som innehåller floating + massage och det ska vi gå på nu på fredag. Det ska bli spännande för floating har jag aldrig provat förr. Men det ska vara underbart för en stressad själ och kropp så det passar nog mig bra.

 

Nej nu tror jag vi ska rigga upp för Wallanderfilmen som vi spelade in i söndags.

 

See You everybody!

 

Vickan

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards