annehlie

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Annehlie Eriksson - 26 januari 2011 20:00

  

Brr vad kallt det var här hemma när jag kom hem. Rekordkallt skulle jag vilja säga. Bara 8 grader. Vi fick ju världens värsta elräkning förra månaden, 5300 kr!!!! Vi höll på att smälla av både jag och min man. Men då hade vi bägge varit sjuka och ingen av oss orkade hämta ved och elda utan istället vred vi på elementen rejält och månaden efter kom som sagt räkningen och det var inte kul.

Tur att man inte har lätt för att deppa ner sig för såna banala saker i allafall. Man får väl se det som att man lära sig av sina misstag. Och det var just därför det var 8 grader varmt här inne idag men nu eldas det för fullt och vi har +22 igen. Skönt!

 

  

Så var man igång igen också, med träningen. I måndags dansade jag zumba och efter det passet så körde jag ett pass blandat med stretch och yoga. Det passet tog 1 1/2 timme. På tisdagen hämtade jag upp min dotter efter jobbet och så drog vi till gymet för första gången på säkert ett halvår : ). Där körde jag uppvärmning på cykeln 10 min, ett styrkepass och därefter en halvtimmes tur på springbandet. Tyngderna på maskinerna fick jag backa rejält på sen sist  men jag kämpade mig tappert igenom passet. Däremot springbandet gick riktigt bra. Hade tänkt att mjukstarta med snabb gång på bandet så här första gången men jag kände redan efter fem minuter att jag orkade springa så zumban har väl hjälpt min kondition en hel del iallafall kan man säga trots ett litet avbrott med fotfraktur : ) Trodde att jag tappat mycket av kondisen under sjukperioden där men tydligen så gick det lätt att påminna kroppen igen.  

 

Det känns jätteskönt att jag fått med min dotter på tåget igen när det gäller träningen. Hon har haft det lite turbulent i livet det senaste halvåret men nu känns det som att allting bara kommer att vända. För första gången på länge ser jag min dotter glad igen. Hon har verkligen varit ner på botten och vänt och ni som själv är föräldrar kan säkert själv förstå känslan när man ser hur ögonen tindrar igen för första gången på länge, länge. Helt plötsligt finns det framtidsplaner igen och positivitet.

Jag älskar dig gumman!!! Börja klättra nu...och det finns bara en väg och det är uppåt och sen rakt fram och där väntar ditt nya liv och kom ihåg att det är du, bara du som formar din egen framtid. Lycka till!

 

Idag har jag varit på amningsutbildning.

 

  

Den var riktigt bra. Amningen är ju i riskzonen och i örebro har vi sämst amnings statistik i hela landet. Första tiden är ett avgörande moment om amningen ska etableras eller inte och i dagens samhälle med tidiga hemgångar, jämlikhets samhället och ett kravfyllt samhälle så är det inte så lätt att få föräldrarna med på tåget. De flesta tappar tyvärr tron på sig själv när det gäller att producera mjölk, stoppar in ersättningen och sen är det ofta ett faktum att amningen är avslutad inom en månad. Vi får väl se om vi kan vända trenden. Men så länge vi har tidiga hemgångar och inga amningsmottagningar så tror jag personligen att det blir svårt. Familjerna behöver stöd, mycket stöd.

utbildningen var bra och mycket givande iallafall.

 

På Lördag blir det PARTY!

Ska bli så härligt att få släppa loss på dansgolvet. Vi ska ut med våra vänner Åsa och Björn och vi ska bo på det här hotellet

  

Det är husgung där på kvällen sen så det blir att ruska på rumpan. De har tydligen relax på hotellet också

  

Ska bli jättemysigt och kul. Det är ju så härligt när man får umgås med härliga vänner, skratta, tramsa, äta gott, dricka gott och sen dansa och när kvällen är slut så är det bara att hoppa rätt ner i en renbäddad säng på hotellrummet och dagen efter väntar en härlig frukostbuffé. Det behöver jag nu!!!

 

Nästa vecka fyller min älskling år också!

  

Jag har en hel del överaskningar på G. Jag älskar överaskningar om jag är överaskaren : ) men jag hatar att själv vara den som blir överaskad. ha ha.

 

Nej nu är det dax för en god kopp kaffe.

 

Avslutar med ett par älskvärda foton...

     

 

Ifall det är nån som har missat att jag ÄLSKAR mina barn och min familj. Jag är en lyckligt lottad kvinna.   

 

Kram vickan

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards