annehlie

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Annehlie Eriksson - 16 januari 2011 20:41

  

Ja med denna inledning på bloggen idag så vill jag bara förmedla mitt sinne just nu som bara osar FÖRVIRRING! Den senaste tiden har varit en karusell utan dess like. Det enda som känns stabilt just nu är mitt äktenskap och det får man ju tacka gudarna för.

Mammarollen den vill jag helst sälja bort på blocket just nu. För första gången i mitt liv så önskar jag att jag var en egotrippad mamma som bara tänkte på mig själv, som inte hela tiden satte barnens bästa framför mitt eget bästa. En mamma som kunde rycka på axlarna och säga "än sen då." De är ju vuxna att fatta sina egna beslut".

Men i nästa stund så inser jag att jag aldrig kommer att bli den mamman för egentligen så vill jag inte alls vara den mamman heller. Jag vill vara den kärleksfulla mamma jag är och då innebär det att jag gärna vill ha koll på att mina barn mår bra så att förutsättningarna för att utvecklas i livet finns. Jag vill att mina barn ska vara lika lyckliga som mig och inte hamna i en massa konstiga konflikter. Men ibland så blir det inte riktigt så och när mina barn inte mår bra så mår inte jag heller bra. Så är det nu och just nu känns allting bara förvirrat.

 

Vad förväntas av en mamma egentligen?

Man ska vara snäll, helst inte tjata, finnas där alltid och komma med bra råd när det behövs men råden måste passa det som barnet förväntar sig för annars blir det stormvarning.

Man förväntas att köpa alla förklaringar i världen och helst inte ifrågasätta de även om de låter långt bort från sanningen. Man får inte fråga efter sanningen heller utan man förväntas vänta och se vad som händer och sen ska man köpa allt rakt av för husfridens skull.

 

Jag vet inte om det är sanningen om vad som förväntas av en mamma men just nu känns det så iallafall och ingen brys sig om att jag är ledsen och förvirrad och står här lämnad med alla frågetecken. Men jag köper det just nu. Jag väntar snällt på utgången och ber till de högre makterna att allting ordnar sig i slutänden. Det är allt jag kan göra just nu. Jag sparar på råden nu. Det är dax att stå på egna ben och fatta egna beslut. Hur det än blir så kommer jag alltid att älska mina barn och jag kommer alltid att finnas där när de behöver mig. Det vet jag iallafall. Och det är väl kanske de en förälder är till för. Att finnas där när man behövs.

 

Imorgon är det annars dax för kneg igen. Det känns faktiskt skönt. Ingenting är så befriande som att jobba med de här små knytena.

 

  

(bild lånad från internet)

De är för härliga. Förutom jobb i veckan blir det dans (nu är man igång igen), jag ska till Terry Evans igen på en psykometri kväll och på fredag ska jag på taktilia massage. Hoppas på en härlig vecka och en avkopplande helg framför tv:n i soffan.

 

Kram på er allihop!

 

Vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards