annehlie

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Söndagsångest när helgen är slut.

Av Annehlie Eriksson - 9 januari 2011 17:25

Vilken trevlig kväll vi hade igår. Det är så kul med oväntat besök. Vi hade förberett oss på en helt vanlig lördagkväll i soffan framför fångarna på fortet och sen gick det några bra filmer också hade vi kollat upp men då pep det till i makens mobil och det visade sig att Stefan och Johanna också satt hemma själva och då kom vi överens om att de skulle ta bussen hem till oss så vi kunde mysa tillsammans alla fyra istället.

Det var ett tag sen vi träffades nu, sist var vi ju hembjudna till de på god mat och ja det var i halloween tider faktiskt. De är nyligen hemkomna från Gran Canaria   och hade massor att berätta om sin resa så tiden gick fort där i tv soffan.

Sen plockade vi fram det nya spelet som vi fick av Robin och Vanessa i julklapp "absolut överens". Det var riktigt kul spel faktiskt. Klockan blev mycket, kring tre, när Johanna och Stefan begav sig hemåt. De hade ju voffsingen ensam hemma. Annars hade de kunnat sova kvar om de ville. Nu fick de gå istället för den planerade nattbussen hem hade gått för länge sen. Så är det, tiden går fort när man har trevligt.

Nästa gång vi ses blir en liten rolig överaskning som Johanna och jag planerar tillsammans eftersom både David och Stefan fyller år vid ungefär samma tid. Det ska bli kul att hitta på något tillsammans   .

 

Min man ligger för övrigt däckad med huvudvärk i dag så hur han ska kunna somna i natt är en gåta. Tänk att karlar inte tål nånting!!!   Riktiga veklingar dagen efter.

Själv har jag varit uppe och kört oändligt många maskiner tvätt och ändå så är tvättstugan fortfarande full så det är bara att fortsätta här i veckan.

 

Snart blir det att sätta sig i bilen och hämta dotra vid tåget

  

Bara att hoppas på att det inte fastnat i Fagersta eller nåt sånt så man får sitta och åka dit. Det snöar ju tack och lov inte idag iallafall så det ska väl förhoppningsvis gå som det ska får man hoppas. Nu börjar skolan i morgon igen för hennes del och för min del känns det också bra att det blir ordning och reda på torpet igen efter den här långa ledigheten. Känns skönt med lite ordentliga rutiner igen.

Det blir direkt att åka till grillen sen och köpa oss en god

pizza. Mmmm jag är så sugen och så hungrig att jag skulle kunna dö för en pizza nu känns det som.

 

Nu har min vän Pon kommit hem igen också och på onsdag ska jag hem till henne efter jobbet och fika och titta på kort. Kanske vi hinner med lite massage också. Det har jag längtat efter. I morgon däremot blir det en lång dag på jobbet då jag har föräldragrupp efter arbetstid.

 

Nix nu är det snart dax att åka. Hu då vill helst inte ut i det här skitvädret men som sagt var. Pizzan hägrar och dottern måste ju hem.

 

Kram Vickan.  

 
 
Sita

Sita

9 januari 2011 18:15

Jag köper pizza nere hod Santos i källaren på väg mot dej, där räcker det med barnpizza till mej o gubben. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

9 januari 2011 20:20

Har aldrig köpt pizza där men ska absolut prova det nån gång. Annars så tycker jag att bergslags grillen har sjukt goa pizzor.

 
browneyedgirl

browneyedgirl

10 januari 2011 07:20

Hej =)
Det var ett tag sen. Skönt att se att allt är okej. Ja karlar tål visst mindre, dom jätte få gångerna vi festar så är det han som är sämst *skrattar* Ha en skön måndag. Kramen

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

 
Fenixmona

Fenixmona

10 januari 2011 07:47

Godmorgon! Hoppas det gick bra och du fick din pizza! Här är det ishalt även denna dag! Kramiz

http://htpp://fenixmonasliv.blogspot.com

 
charly

charly

12 januari 2011 09:02

Kära vän, önskar dej en god fortsättning på det nya året! Den där ångesten av att alla helger o ledigheter är slut, urrrrr! Jag var ledig mellan nyår o trettonhelgen. Ledigheten avslutades med rejäl förkylning. Han jag delar möbler med har varit hemma sen i måndags o bäddat ner sej, jag kämpar på på jobbet utan röst. Det är inte helt enklet när jag pratar i telefon 8-15 varje vardag... Svårt göra sej hörd... Alla utom min chef tycker jag ska vara hemma o kurera mej då jag troligen även har bihåleinflamation... Kunderna hör inte vad jag säger, det kan leda till missförstånd. Men chefen har noll förståelse. Har jobbat här 5 år o det har never hänt att han sagt åt mej att gå hem, däremot hade jag en hög med 10 påsar halstabletter förra vintern... så snäll han är.... Stor kram / LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
browneyedgirl

browneyedgirl

17 januari 2011 08:28

Den där pizzan ser så god ut så det vattnas i munnen =) Ska kika in och läsa mer sen, just nu har jag en liten nyfiken tjej som gärna vill vara med och trycka på tangenterna *skrattar* Kram vännen

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards