annehlie

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Annehlie Eriksson - 1 januari 2011 22:02

  

Jajamen då var det nya året här.

Har ni avgett något nyårslöfte?

Jag har avgett en massa olika löften, samma löften som man avger år efter år men om man lyckas med de sen det är en annan sak. Jag är glad att jag slipper avge löften som innefattar att "sluta röka" eller "sluta kröka". Sluta röka det har jag redan gjort för många år sen nu och det var en piece of cake. Jag är ju av den naturen att om man bara bestämmer sig så går allt....trodde jag iallafall. Ja eftersom sluta röka absolut inte var något problem så trodde jag verkligen att jag kunde gå i land med allt men det här med att bli sund och träna rätt och äta rätt, ja det är banne mig mycket svårare än att sluta röka.

Så jag vill till att börja med hylla min bloggvän Tweety för att hon med kost och motion lyckats gå ner massor i vikt och inte nog  med det. Hon har ytterligare mål i sikte och drar sig inte för att lyckas med det heller. Nej jag är imponerad.Hon är och förblir min stora idol här ute på bloggen och faller hon så faller jag. Så är det. Så nu vet du det Tweety ; )

 

Jag vill även hylla min egen son Robin som faktiskt lyckats med bravaden att gå upp i vikt. Ja ni hörde rätt. I alla år har han varit smal som en sticka och fråga mig inte vart allt han äter tar vägen men inte ett gram sätter sig på kroppen iallafall. Med rätt träning och ett jäkla anamma så har han lyckats gå upp i vikt och då menar jag upp i vikt på de rätta ställena. Han är fokuserad och duktig när det gäller kost och motion. Om jag bara hade hälften av hans fokusering så vore jag nog i land nu.

 

Jag har faktiskt avgett ett till nyårsflöfte i det tysta. Det är ett löfte som är mitt eget och som ingen annan vet. Men det är det löftet som egentligen är mitt enda löfte som gäller och om jag inte lyckas med det, då kan jag lika gärna sluta med nyårslöften de kommande åren. Om jag lyckas med mitt nyårslöfte, då kommer ni att märka det. Men glöm inte att jag har hela 2011 på mig.

 

2011 ska bli mitt år! Det

har jag bestämt mig för.

 

Såg ni det här nyss

  

Alforna när de klådde

  

nätkatterna.

 

Japp det visste jag, hur skulle ett gäng ungkattor kunna klå de riktigt pumorna ; )

Som jag alltid sagt. Vad står högst på önskelistan en puma eller en kissemiss ; )

Tack alforna för att ni visade vad vi "gammeltanter" går för.

  

Nej ärligt talat så nu börjar jag längta efter lite party. Jag har tröttnat på att gå här hemma innanför fyra väggar med en karl som bara vill titta på tv. Jag vill parta nu!!! Jag är utsvulten!! Finns det inte nån enda snäll liten människa på den här jorden som har en kul fest på gång??????

Jo i slutet på månaden då ska vi på husgung!!! Vi ska bo på hotell och parta loss ordentligt med våra bästisan och det ska bli jäkligt kul. Jag kan lova er alla att jag kommer att bo på dansgolvet.

Nej jag tror jag ska logga ut nu och ringa mina gamla polare Tessan, Annica och Millan och höra om de har nåt kul på gång så länge  ; )

 

Vad sa ni? Om inte jag är sjuk. Host host. Jo men visst hostar lilla damen fortfarande men om några veckor är jag frisk ska ni se. Nu är jag som sagt var trött på att vara sjuk.

 

Kram kram

 

Vickan.

 

PS: Nästa vecka ska jag börja träna också. Zumba på måndag förmiddag och sen blir det gymet lite längre fram i veckan. Ska du med Carro??

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards