annehlie

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Det blir nyår här hemma också men kanske ingen champange direkt ; )

Av Annehlie Eriksson - 30 december 2010 18:12

  

Så här skulle tolvslaget på nyårsaftonen se ut. Det var förutbestämt. Innan dess så skulle bordet vara dukat med mitt nya vita linneset. Menyn var redan bestämt, vinerna, fördrinkarna. Festblåsan var inhandlad. Nu är allting inställt   på obestämd tid.

Men vad är väl en bal på slottet! Suck.

 

Nej nu ska vi inte vara såna. Måste försöka att se lite ljusare på tillvaron nu. Det blir en helg på tu man hand med min underbara man och det är inte fy skam det heller ; )

 

Ärligt talat så börjar vi må lite bättre nu bägge två. Jag ligger lite steget före eftersom jag blev sjuk först så jag har ju faktiskt varit feberfri i ett par dagar nu men frisk kan jag inte säga att jag känner mig. Så fort jag anstränger mig det minsta känner jag mig svimfärdig och hostan kommer som stora attacker emellanåt. Men jag tog min första promenad i dag. I täckbyxor, varm sjal lindad ända upp till näsan och en varm mössa spatserade jag iväg till affären i värsta snöfallet. Det tog väl en 10 minuter att gå dit. När jag väl kom in i affären höll jag verkligen på att svimma på riktigt så jag förstog att det kanske inte var helt sunt att utsätta kroppen för det riktigt än men det var riktigt skönt att få lite luft i allafall när man inte satt sin fot utanför dörren på en vecka.

Ikväll tog jag bilen ner på stan och köpte oss en varsin bingolott. Vi är som pensionärerna. Glad åt det lilla. Ha ha.

 

Träffade ett par vänner till oss nere på stan. De var bruna och fina, nyss hemkomna från Gran Canaria. De hade köpt en påse godis att snaska i sig så här i slutet av året. Nästa år skulle det hälsosamma året börja sa de. Ha ha. Tänk hur många som säger så just den här dagen på året. Jag är inget undantag. Jag har lovat mig själv att återuppta träning och åter igen, för 100:e gången i ordningen tänka på det här med kosten.

Det blir att ta fram zumba paketet igen och sen blir det att ta ett krafttag med gymet igen. Det ser jag faktiskt fram emot. Faktum är att man mår så himla mycket bättre när man tränar och då blir man sällan sjuk heller. Så nu jävlar får det vara bra med alla de här sjukdomarna som cirkulerat i familjen under hela hösten.

 

Jag känner nu att jag har varit så nere ett tag så jag måste börja fokusera på alla de roliga saker jag har framför mig nu. Det är en hel del grejer faktiskt och nu har jag även hittat den perfekta presenten till min man. Det får bli en kompensation för den här ödesdigra nyårsaftonen som vi verkligen inte hade räknat med.

 

Ha det gott allihop nu och rå om varandra i nyår!

 

Kram Vickan

 

 

 

 
 
Sita

Sita

30 december 2010 18:59

Ha det gott på slutet av året nu. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

30 december 2010 19:02

Detsamma vännen. kram!

 
Ingen bild

Pillerill

30 december 2010 19:20

Gott slut och gott nytt år på er sjuklingarna. Krya på er nu så År 2011 blir ett bättre år. Och vännen du har över 300 dagar på dig att börja ett nytt hälsosammare år, bara du börjar innan år 2012. Kram på er och lycka till på Bingo Lotto i kväll. Här ska vi också spela, vann en Bingolott.
Hälsa din mor ett gott nytt år från mig och snart är det dax för en träff.
Många kramar från lilla pillerill (Milla)<3

Annehlie Eriksson

30 december 2010 22:34

Tack Millan. Ett gott nytt år till er också och snart är det verkligen dax för en träff. Det måste bli en hejdundrande fest så länge sen det var nu vi träffades vännen. Ok jag köper inte det riktigt att det kan vänta tills slutet av nästa år, alltså träningen, men det räcker som tröst ett tag i allafall.
Jag vann också en ny lott,eller två för jag hade en dubbellott, men det känns inte direkt som en vinst då David satt med typ 20 drag kvar och chans en halv miljon. Både vr 56 ovh 58 gick men inte 57 och på slutet hade han till och med chans på 1 miljon och då gick 47 men inte 46. Det var då jag vann ny lott. Han hade också dubbel lott. Snacka om otursfamiljen. kram.

 
Aurora

Aurora

30 december 2010 21:52

Ta det lugnt. det tar tid innan du är tillbaka i rätt form. Kram

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Ingela

Ingela

31 december 2010 17:42

Hej Vickan!! vill bara hälsa Dig ett riktigt Gott Nytt År. Tråkigt att läsa att ni är sjuka, rejält sjuka också. Nu får ni krya på er och låt det ta tid. Kram å Gott Nytt År!!!

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards