annehlie

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Jag ser ljuset i tunneln : )

Av Annehlie Eriksson - 28 december 2010 15:07

  

Ja ni kära bloggvänner. Det finns inte så mycket nytt under himlen att skriva om i skrivandets stund. Sjukdomarna har fortfarande ett fast tag i familjen Eriksson även om det har börjat att ge sig något för min del. Har fortfararande lite feber men den är så beskedlig att jag kan leva med den. Hostan börjar också ge med sig lite och det är jag väldigt glad för för den har nästan tagit livet av mig kan jag säga. Vid varje hostning så håller magmusklerna på att få kramp och smärtan strålar ända ut i ryggen. Var tvungen att ta en Iprén idag för ryggvärken som kommit på grund av hostan. Snuvan och nästäppan är också bättre så om allt går vägen nu så ska väl iallafall jag vara frisk till nyår hoppas jag.

 

Nu är det värre med min man. Och nu har han till och med erkänt att han är sjuk så då är han riktigt sjuk. Han var het som en kamin i pannan för ett par timmar sen och alldeles blank på ögonen. Jag fick i han ett par panodil och nu har han faktiskt varit upp i duschen och vänt till och med.

Ja det var ju inte riktigt så här vi hade tänkt oss att rå om varandra i mellandagarna!

Men vi får ju iallafall vara tillsamammans. Ha ha.

 

Caroline flydde fältet och stack till Avesta. Hon hade visserligen något liknande i början på månaden med skithög feber och sen kom hosta men det verkar mysko om hon skulle ha smittat oss då och sen kom inte sjukdomen förrän en månad senare.

Hur som helst så låg ju Robin och Vanessa i magsjuka innan jul och förmodligen så var det de som smittade Caroline för nu har hon legat i magsjuka i Avesta så nu får vi se om hennes pappa också åker dit.

 

Sen pratade jag med Robin idag. Han och Vanessa har åkt till Gotland och överaskat svärföräldrarna med resturangbesök som julklapp och vad tror ni händer då. Jo Vanessa blir sjuk i feber och hosta. Mitt fel gumman : (

Sorry! Hoppas nu att alla hinner bli friska till nyår så vi slipper fira in det nya året sjuka på varsitt håll.

 

Nej nu ska jag gå och sätta på lite kaffe. Det är ett gott teckan när kaffehurran börjar gå varm igen. Nu är Annelie Eriksson på tillfriskningsvägen.

 

Kram Vickan.

 
 
Sita

Sita

28 december 2010 15:50

Hejsan. Nu har jag köpt mej en mössa. Det är toppenskön. Hoppas du blir frisk snart. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

28 december 2010 16:12

såg den på din blogg. Den såg riktigt varm och skön ut.

 
Gilla

Gilla

28 december 2010 16:15

Sicket elände med förkylningarna ni har. Det låter inte bra. Jag hoppas verkligen att ni blir friska till nyårsafton i alla fall.

Svar: Svarade jag inte på din fråga förut. Jag känner igen den, men kommer inte ihåg om jag har skrivit nåt om hotellet.

Det ligger i alla fall rätt centralt och har fina rum. Det kommer jag ihåg, sen jag praktiserade där 1992 ungefär. Jag skulle visa att jag kunde det där med rumsbokning m.m Men då var jag helt ny på datorer, så jag fick vara med och kolla rummen och fylla på i kylarna och lägga choklad på sängarna istället. Rummen var jättefina då i alla fall. Som sagt ligger det rätt centralt också. Hoppas att det kan räknas som tillräckligt svar. Det blev ingen karriär i den riktningen.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards