annehlie

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Annehlie Eriksson - 26 december 2010 18:07

   

Ja julgranen står nu och tindrar utan paket under granen. Alla verkar nu vänta på att mellandagsrean ska dra igång. Själv skulle jag ju ändå inte mellandagshandla förrän på onsdag hade jag tänkt då jag är ledig men nu blir det som sagt var varken jobb eller nån mellandagsrea i morgon.

Sjukdomen vill inte ge sig. Det måste vara influensa jag fått. Jag hostar nästan lungorna ur mig. Tur man har coccelana hemma fast man får begränsa sig med den till max 2 ggr per dag men den hjälper faktiskt lite iallafall. Att en näsa kan innehålla så mycket skrot, det är ju helt otroligt. Inte undra på att man är nästäppt!! Använder min Nasonex flitigt men ibland så måste jag kombinera med vanlig nässpray också trots att doktorn gett mig rådet att aldrig använda nässpray igen.

Febern är värst. I natt när jag vaknade så måste jag ha haft minst 40 graders feber för det var så kallt i rummet att jag hoppade i sängen trots att jag hade två täcken + en filt på mig. kroppen var som en het kamin. Jag nästan brände mig på mig själv och när jag drog upp täcket till näsan så nästan ångade det under täcket fast jag frös samtidigt. Det var nästan lite läskigt.

Nu har jag tagit Alvedon och efter att ha sovit ytterligare en hel eftermiddag så är jag faktiskt uppe på benen lite nu.

Väntar nu på att Arn ska börja på tv om ett par timmar.  

Skulle behöva äta något också för jag har inte ätit på 2 dagar nu. Bara fruktsoppa.

 

Jag ska ju ha nyårsmiddag här hemma i nyår också så jag måste se till att pigga på mig nu så jag kan styra upp den här trerättersmiddagen som jag tänkt bjuda på.

 

Fick ni några julklappar i år då?

Jag fick mycket fina saker. Jag fick ett spel (absolut överens). Jag fick ett vitt linneset med en stor vit duk med bordstabletter till. Jättefint var det. Tänkte använda det på nyår. Jag fick ett spaset, jag fick en parfym.

Jag fick en söt liten neccecär med en massa armband i. Fina julblommor och lite julchoklad.

 

Julen med alla klapparna  är härligt men ju äldre man blir så är det mer att få vara tillsammans som är viktigt än själva klapparna. Det är så otroligt härligt när barnen kommer hem och man får vara tillsammans. Kramas, prata och skratta tillsammans. Visst längtar jag tills den dagen barnbarnen kommer, då får julen ytterligare en ny karaktär men just nu är jag nöjd med att bara få vara tillsammans. Tack Robin och Caroline för att ni finns och för att ni är så varma och goa med er mor. Jag älskar er! Det vet ni.

 

Nu ska jag kika lite på hur den här nya telefonen funkar. Vår hemtelefon verkar tyvärr ha pajjat så nu har vi köpt en ny men måste bara läsa in mig lite på den först.

 

Ha det så gott.

 

Kram Vickan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards