annehlie

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Annehlie Eriksson - 15 december 2010 21:19

  


Här hemma nalkas det jul nu. Snart bara en vecka kvar. Julklapparna är så gott som inhandlade och på fredag blir det lite "sista rycket" då man är ledig.

Hur kommer er jul att se ut?

Vi kommer att ha alla barnen här i jul så det blir en riktig familjekväll. Jag hoppas att alla barnen kommer redan kvällen innan julaftonen så vi hinner få lite tid tillsammans. Självaste julaftonen sen blir traditionell med julmat, kalle anka, julklappsutdelning och varm glögg på kvällen.

Sen är det bara att hoppas att alla blir nöjda med sina klappar.

 

På juldagen far hela familjen till Avesta där barnens andra föräldrar bor och även min och Davids föräldrar så då blir det en heldag att fara runt hos våra föräldrar tillsammans med barnen och sedan bör väl barnen också få komma hem till sina andra föräldrar i skaplig tid för att hinna fira julafton nr. 2.

Själva far vi hem till hemmets lugna vrå och myser lite med varandra. Det brukar vara rätt så skönt med lite "egentid" då faktiskt.

 

Vad händer för övrigt idag då. Jo den här lilla bruttan fyller 17 år idag.

GRATTIS EMELIE!!!

 

  

Min söta bonusdotter.

 

Mindre roligt är att jag har blivit förkyld...IGEN! Ja ja jag är glad att jag, åtminstone hittills, sluppit influensan som min dotter låg i häromveckan. Jag var verkligen helt inställd på att jag också skulle få den. Så jag får väl stå ut med lite hosta, kill i halsen och nästäppa utan gnäll antar jag.

 

Kommer ni ihåg min fot som jag hade besvär med förut? Det var ju några veckor sen jag skrev om den nu men jag hade ju verkligen SKITONT i den i två - tre veckor innan jag masade mig in till doktorn på arbetstid.

 

Under de där veckorna så plågades jag till en början. Sen körde jag en kur med zon gel som inte hjälpte ett dyft. jag avstod till och med från min favoritsport zumba bara för att ge den jäkla foten en rimlig chans att bli bra. Visst var det besvärligt att gå (det blev ju inga långpromenader dirket) och när jag vred foten i ett visst läge så var det som om nån stack en kniv i sidan av foten. När jag klämde på fotryggen så gjorde det ont ända ner i fotsulan ibland. En rejäl stukning, tänkte jag ; )

 

Efter två - tre veckor hade jag visserligen blivit "lite" bättre" tyckte jag men hade fortfarande så pass ont ibland att jag tänkte att det kanske ändå var bra om en doktor kollade på foten. Så efter en hektisk arbetsdag knackade jag på min kollegas dörr och bad henne kolla på min fot. Hon klämde och frågade frågor och sa sen att jag skulle linda foten, slopa zon gel och inta Iprén och Alvedon istället. Sen skulle hon för säkerhets skull skicka en röntgen remiss också.

 

Sagt och gjort. Jag lindade foten. Mmm kändes genast lite bätte. Alvedon och Iprén hjälpte skitbra...första gången. Sen var smärtan tillbaks. Så efter en veckas medicinerande så sket jag i all behandling och lät smärtan läka ut av sig självt.

 

Sakta men säkert så blev jag bättre. En gång provade jag till och med att köra ett danspass men det var inte så bra kände jag så det lade jag ner igen.

 

3-4 veckor senare, alltså för några dagar sen så gick jag iväg på den där röntgen. Jag kände mig nästan dum att gå dit eftersom jag inte alls upplevde att jag hade ont på samma sätt längre. Kändes nästan löjligt att gå dit med en stukning! Så jag bad nog nästan om ursäkt att jag var där.

 

"ska du träffa läkaren nu" frågade rtg personalen.

"Jag jobbar på vårdcentralen så jag träffar doktorn varje dag" svarade jag.

"Bra då träffar du henne nu" sa de.

 "Ja" svarade jag och minns att jag tänkte att värst vad på de verkar.

 

Sen gick jag tillbaks till mitt jobb och forsatte jobba. Då kom sekreteraren till mig och sa

"har du varit på röntgen Annelie"

"Ja" svarade jag

"Du ska gå till akuten" sa hon då.

"Va! sa jag. Få se på röntgen svaret!"

 

Jodå, då har jag haft en fraktur!!! Jag har alltså fått en spontanfratur, förmodligen för att jag dansat för intensivt utan skor!

Inte  undra på att jag haft ont i foten!!!

 

Ortopeddoktorn förstog inte hur jag klarat mig på zon gel och Alvedon under värsta perioden. Nu är den nästan läkt och ser fin ut.

Helt otroligt men man får väl kalla sig för tålig då, på tal om att man nästan ska vara dödsjuk för att komma till doktorn om man har en sjuksköterska i familjen (som min dotter brukar påstå ganska ofta). Kanske får ta det här som en lärdom verkar det som   

 

Hur som helst så väntar jag bara på utläkningen nu så jag kan komma igång med träningen igen nu här efter nyår. Kanske inte blir att sätta igång med zumba så där direkt men kan ju mjukstarta med lite annan träning först tänkte jag.

 

Förresten så har jag ju faktiskt mjukstartat lite redan. Jag var och bowlade häromdagen med jobbet. Vi var uppdelade i lag och vi var tre i varje lag. Mitt lag vann!!!!!! Det gick faktiskt riktigt bra för mig och jag lyckades kamma in nästan 400 poäng på tre serier. Jag var jättenöjd och det var en riktigt trevlig kväll med härligt umgänge och god mat.

 

Nej nu är det John blund dax mina vänner

  

Natti natti!

Dröm sött.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards