annehlie

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Fortsättningen på min födelsedag!

Av Annehlie Eriksson - 12 december 2010 16:09

  

Hej alla bloggkompisar!

Det var några dagar sedan jag bloggade nu och det är faktiskt så att jag har helt enkelt inte haft tid. Det är så himla mycket att stå i nu så här strax innan jul. Ska försöka att hinna med att berätta om allt som hänt sen sist.

 

Jag hade ju förresten inte hunnit med att berätta färdigt heller om den där helt underbara helgen i Stockholm med min man. När jag avslutade sist så hade vi ju hamnat på spa och eftersom vi ju var där förra året vid samma tidpunkt så visste vi ju vilket underbart ställe som väntade på oss. Önskar verkligen att ett liknande ställe kunde finnas här i närheten i Örebro. Just det där att få vara helt ensamma och bara relaxa. Ja det finns inget ljuvligare.

Ett helt rum för sig själv med bara mys och härlig musik.

  

 Ja musiken blev ju inte så långvarig förstås. Jag var ju tvungen att ge efter för regeringen när travet startade men jag hade förberett mig och spelat en dubbel själv så lite spännande för mig blev det ju då också. Fast totohästarna sprang inte som jag ville så det blev ingen födelsedags utdelning där heller.

 

Förutom bubbelbadet och bastu så fanns det såklart även duschar i sparummet

  

och de var redan laddade med schampo, balsam och duschtvål.

Solarium fanns det också så man kunde sola 20 minuter var om man ville. Det hann vi tyvärr inte med på två timmar. Förra året hade vi spa i tre timmar och det var mer lagomt så nästa gång lägger vi nog på en timme på notan.

Fina ljusdekorationer har de på väggarna också.

 

  

När man tröttnat på att bada och basta så kunde man bara sätta sig ner och relaxa med ett glas cider och frossa i god nötblandning och annan god snacks eller mumsiga vindruvor.

       

Vid ett tillfälle när jag var inne på toaletten så passade älsklingen på att gömma paket på en sån finurlig plats så att när jag satt i bubbelbadet och tittade upp mot en hylla ovanför badet så låg det ett paket där. Jag hade inte en aning om att det var mitt paket utan var helt säker på att det var en juldekoration från Arnalids. Så när David sa "Ja men titta. Öppna det då" då sa jag "är du inte klok. Man kan ju inte öppna en juldkoration och förstöra". Men han var envis och även om det tog lång tid att övertyga mig så förstog jag till sist att paketet faktiskt var mitt.

Det var en stor förpackning av min älsklings parfym Britney Spears Fantasy. Jag verkligen älskar den!

Jag har testat hennes nyaste också men den slår inte den här...tycker jag.

Varje gång jag har den på mig så säger folk "vem är det som har en sån god parfym på sig" så det kan inte bara vara jag som tycker att den luktar så otroligt gott.

 

Jag fick en till present

De här jättevackra örhängena. De ska jag glänsa med på nyårsaftonen tänkte jag. De kommer att passa perfekt till min nya blåsa som jag införskaffat. Tänker inte visa upp den förrän vid nyår. Den enda som sett den är min dotter. Inte ens min man har sett den och vet faktiskt inte ens om att jag köpt den ; ).

Jag har köpt en julklänning också och den är lite vågad men otroligt snygg. Den får bli som en julklapp från mig själv : )

 

Efter den där underbara spa stunden så begav vi oss tillbaks till hotellet för att svira om. Jag hade lånat min dotters lila kortklänning som jag hade till min svarta kavaj och svarta lackleggings med svarta långstövlar till och det blev verkligen skitsnyggt. Så nu vill jag också ha en sån där lila klänning! Om de finns kvar så ska jag defenetivt införskaffa en.

Klockan nio på kvällen hade vi bokat bord på den där italienska resturagnen som jag ju pratat så gott om här på bloggen förut.

  

Il Tempo. Den här bilden är tagen tidigare i veckan då resturangen var tom då jag och mina arbetskamrater gick därifrån men den här kvällen var resturangen verklgen proppfull. Det blev både förrätt och varmrätt och ett glas vitt till förrätten och ett glas rött till varmrätten. Och naturligtvis deras underbara cappuchino som avslutning. David tog en drink istället för kaffe. Cuba libre tror jag minsann det var.

Notan gick på ca 1300 men det var det värt för kvällen var verkligen magisk.

 

Dagen efter checkade vi ut kring tolv men vi fick ha bilen stå kvar i deras garage så då tog vi en sväng in till stan och gick i lite affärer. Jag skulle ju dels hitta en julklapp för 50 kr till julklappsbytet på familjecentralen på måndagen och jag hittade faktiskt ett pepparkaks the. Skulle egentligen hitta några fler klappar också men jag hittade inget. Däremot hittade min man ett jättefint tjockt silverhalsband som han tjatat om länge. Det skulle han promt ha så då tänkte jag att då får han väl handla det då även om han nu stal min julklappsidé. Då får väl jag handla ett matchande armband då tänkte jag. Tror ni inte att karln hittar ett sånt också då! Då börjar han vela om vi har råd eller inte och jag stog i valet och kvalet hur jag skulle göra nu. Han kunde ju defenetivt inte få sno min julklapp nr 2 också så då fick det bli så att jag sa att det var ok att han köpte det om jag fick ge honom det i julkapp och på det villkoret att han inte fick det förrän på julaftonen. Ibland får man hitta medel lösningar. Setet var skitsnyggt så jag förstår att han blev nöjd. Några tusen fattigare blev vi också ; ).

Så helgen blev lyckad på alla håll och kanter. Stockholm är faktiskt en helt underbar stad att gästspela i. Det måste man medge.

 

Väl hemma var det bara att bita ihop och starta upp med en tuff arbetsvecka igen.

Måndagen den 6 december var ju den dagen som jag egentligen fyllde år på. Jag fick några presenter då med. Vi hade som sagt var julklappsbyte på fam. centralen och jag fick den här.

 

  

  En presentpåse med hur goda saffrans skorpor som helst i. Herregud vad jag åt!   Man kunde inte sluta när man väl börjat.

När jag kom hel så fick jag en present av min dotter. Den blev jag jätteglad över.

  

 Floating + massage efteråt. Jag har länge velat testa floating då jag nu känner flera som gått på floating och de säger att det är en underbart avslappnande känsla att flyta runt i det där viktlösa vattnet. Ja det ska bli jätteskönt. Tänk att bara flyta fritt i 45 minuter och bara släppa tankarna.

Tack gumman för en kanonpresent!! Men jag vet att den kostat en del då jag varit in på sidan och kollat priserna och du hade verkligen inte behövt att köpa en sån dyr och fin present till din mamma. Men jag är jättetacksam ska du veta.

 

Nej nu måste jag stoppa det här inläget även om jag har jättemycket mer att berätta. Jag lovar inget men jag ska försöka att skriva ett inlägg senare ikväll igen och berätta lite mer om vad jag sysslat med den senaste veckan.

 

Kramiz Vickan.

 
 
Sita

Sita

12 december 2010 18:26

Hejsan. Jag fick en spa-dag på Loka med mina tjejer. Vi ska dit den 5 feb. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

12 december 2010 19:12

Åh vilken superhärlig present och framförallt när du fick tjejerna med dig också. Det är såna presenter som är som mest uppskattade.

 
Gilla

Gilla

12 december 2010 20:17

Ett sånt fantastiskt födelsedagsfirande du fick. Jag har läst igenom alla inläggen om den nu. Har inte hunnit titta in tidigare.Det är inte utan att jag blev avis på dej.

Svar: Det var verkligen fantastiskt att se alla juldekorationerna i stan. Just den första bilden visar ju en enorm fasadbelysning och den var absolut ljusare i år än andra tidigare år.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

12 december 2010 21:37

Nu måste jag få säga Grattis (i efterskott) Sån härlig resa ni måste ha haft i Stockholm. Såg underbart ut. Kram

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

 
veiken

veiken

13 december 2010 09:22

Det är så härligt att kunna njuta av och i nuet! Vilkan härlig Stockholmstripp ni hade!
Det är bara att ösa på så det ryker - om man har möjlighet! Kramar och grattis i efterskott!

http://veiken.wordpress.com

 
becca

becca

13 december 2010 09:29

oh ja vi har tagit hand om varandra och semestern :D hihi.. tar några dagara att komma tillrätta med dagarna bara :b allt bra med dej??
ska du fira lucia idag?? :D

http://www.myranstankar.blogg.se

 
Ingen bild

vanessa

13 december 2010 12:28

Gud vad mysigt du verkade ha de =) och vilken present du fick av Carro då :D. Hehe va sött att du också hade lagt in bild osv på mig till min födelsedag =)

 
Margit

Margit

14 december 2010 17:10

Får börja med att säga "ETT FÖRSENAT GRATTIS"!!!!!! Och vilken fest..och firande...tittade på alla fina bilderna..och förstod att SPAet..var ebn riktig höjdare!!! Kul!!! Och att ni båda NJÖT!!!
Kul!!!
Kramiz vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ester

Ester

22 december 2010 14:39

Hej!
Jag har en tävling på min blogg om att vinna en mascara. Välkommen att kika in.

Ester

http://www.metrobloggen.se/esters

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards