annehlie

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Annehlie Eriksson - 7 december 2010 21:28

  

Jaha då har man fyllt år också då, 44 år. Det är ju inte riktigt klokt! Vart tog åren vägen egentligen. Måste börja med att tacka alla er som grattat mig ute på facebook. Jag blev verkligen jätteglad : )

Idag är det ny födelsedag i släkten. Hon fyller nästan hälften av mina år, 21 år blir hon idag.

  

VANESSA, min svärdotter. Visst är hon söööööt : )))))

 

GRATTIS!!

 

 

Hoppas du har haft en fin födelsedag. Själv firade jag födelsedag och bröllopsdag hela helgen och den var helt underbar kan jag säga.

Varje år vid den här tiden så brukar vi åka iväg just för att slå två flugor i en smäll. I år blev det Stockholm. Jag gillar faktiskt Stockholm väldigt mycket och den här helgen hade vi planerat långt i förväg. så på fredagen efter lunch någon gång så stack vi iväg i halkan för halt var det ute på vägarna. Vi invigde vår GPS också för första gången så det var inga problem att hitta fram till hotell Rival på mariatorget.

  

De kom till och med och tog hand om bilen och körde in den i garaget åt en, ja man kände sig nästan kunglig. Ha ha. Men det är klart, för 395 kr/natt för ett garage så är det väl lätt logiskt att det ingår.

 

Vi var ganska hungriga så vi gick direkt bakom hörnet och där fann vi en fin liten resturang med mycket god mat.

  

Söderkisen hette resturangen. Jag tog en pastarätt och den var helt klart godkänd.

Sen var det bara att dra tillbaks till hotellet och svira om för nu skulle vi på musical.

  

Vi tog en taxi till cirkus ute på djupgården och sen hade vi en perfekt fredag kväll framför we will rock you! Vilken otroligt bra musical säger jag bara. Där fanns mystik, kärlek,revolution, skitbra musik och otroliga sångare och sångerskor. wow säger jag bara. Har ni inte sett den så bara måste ni gå och se den.

 

När vi kom tillbaks till hotellet kände vi oss som två pensionärer. Vi var så trötta men vi gick ändå ner i baren och jag köpte den där goda röda drinken som jag köpte sist med champangetopp på och sen satt vi där och myste en stund men när klockan var halv ett gav vi upp. Sängen lockade alltför mycket och det tog inte lång stund innan vi somnade gott.

 

Lördag morgon vaknade vi upp till den helt otroligt goda hotellfrukosten. Har nog faktiskt aldrig varit med om en sån perfekt frukostbuffé nån gång. Så många olika frallor att välja på och massor av olika pålägg. Vitamin shotsen var helt enormt goda och sååå fruktiga och goda. Youghurten var krämig och god med färska bär i och sen kunde man beställa in pannkakor, fattiga riddare mm utan extra kostnad. Deras café latte var också helt outstanding. Jag har het klart fått ett nytt favorithotell.

  

Sen kom det stora bekymret, nämligen att slita min man ifrån travtidningen. Suck. Men till slut så kom vi iallafall ut på stan, ja med en mellanlandning på ATG då.

Vi gick upp på Götgatan men det var verkligen skitkallt i Lördags så jag kan inte påstå att det var någon höjdare att vara ute på stan så gamla stan hoppade vi över. Det fick bli en annan gång.

Det första jag inhandlade var en sjal och en mössa. Ha ha.

Sen blev det paus......

  

på den här mysiga baren mitt på Götgatan.

  

Och jag fick min älsklingsdrink, en margherita och den var verkligen perfekt!!

 

Sen traskade vi vidare ut och in i affärer upp efter Götgatan men då klockan bara rann iväg så bytte vi håll och gick andra sidan tillbaks och även där fann vi en rätt mysig bar.

alldeles vid medborgarplatsen.

  

De hade jättegoda baileys coffe där, kanske för att jag tog en åtta : )

  

Min älskling tog en irish coffe han!

Visst är han söt ; ) fast jag tyckte att han kunde ha stoppat undan den där förbaskade "travtelefonen" på vår dag. Till sist så gjorde han faktiskt det också, efter lite tjat från min sida.

Efter den där varma godis drinken var vi lite hungriga så då gick vi rätt över gatan till pizza hut.  

Mmm vilka goda pizzor de hade där och riktigt mysigt var det också.

 

Sen fick det bli tunnelbana hem till hotellet, ladda om för spa och sen tunnelbana vidare till st.eriksplan och till sist var vi på spa, det jag längtat så efter.

  

Här har älsklingen redan krypit ner i bubbelbadet.

  

Där fanns champange! Såklart!

Snacks, frukt, öl och cider.

God juice!

 

Jag har massor kvar att berätta om min underbara födelsedag men just nu känner jag hur kylan börjar ta över här inne i huset och klockan bara går och går så....jag berättar helt enkelt mer i morgon för nu måste jag elda lite innan sängen kallar.

 

Kram på er allihop så länge.

 

Vickan

           

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards