annehlie

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Annehlie Eriksson - 1 december 2010 20:43

  

Halloj där ute i kylan allihop. Brrr vad kallt det är ute nu. Ändå är det ju faktiskt lite varmare idag än igår i allafall. I går kväll när jag gick den korta biten från bussen och hem, tog max fem minuter, så höll jag verkligen på att frysa ihjäl om snoken och när jag kom hem och tittade på temperaturmätaren så visade den minus 21. Inte undra på att elementen knappt värmde fast de nästan var på max.

Jag satte igång den här direkt kan jag säga.

  

Den värmde riktigt skönt kan jag säga.

 

Har ni julpyntat nu då förresten. Jag ska vara ärlig och säga att jag har inte hunnit färdigt än. Jag har övervåningen och Carros rum kvar här nere men det beror mest på att hon har bestämt sig för att flytta upp på övervåningen igen men mitt i flytten så blev hon ju sjuk, verkligen jättesjuk så hela övervåningen och hennes rum ser just nu ut som ett stort kaos.  Men för övrigt så har jag pyntat för fullt och jag blev jättenöjd.

  

Så här fint blev mitt köksfönster med mina nynhandlade ljushjärtanen som hänger i fönstren. Inköpta i ullared.

  

Det syns inte så bra här men hjärtanen är gjorda av svart smide och glaskopparna är röda och ljusen brinner så varmt härligt. Tänk att tända ljus kan vara så rofyllt.

För många är tiden innan jul hektisk men för mig är det faktiskt en härligt varm tid mitt i all kyla utomhus. En tid för kärlek, familj och eftertanke. Förr när barnen var små så var tiden mer hektisk. Julklappar skulle inhandlas och det var en massa måsten. Jag handlar klappar nu också men inte på samma nivå och det känns iallafall som att jag låter jul och adventstid vara mer min tid också nuförtiden och det trivs jag med väldigt bra.

I Lördags, efter adventspyntandet, tog jag fram glöggsetet och så drack jag och Carro lite glögg, saftglögg så klart eftersom hon hade hög feber.

  

Vi fick trots att hon var så sjuk en ganska trevlig kväll framför tv:n hon och jag.

Vi såg till och med en rätt bra film som gick på tv:n.

 

Min dotter har verkligen varit jättesjuk den här veckan. I sex dagar hade hon verkligen 40 graders feber. När hon tog tabletter svettades hon som en gris och tvättmaskinen gick i ett kan jag säga med bara lakan och påslakanöverdrag. Två timmar efter att hon tagit tabletterna frös hon igen och då fick hon räkna tiden på klockan tills hon kunde ta nya tabletter. Det var helt klart influensan hon hade. Det var längesen jag såg henne så sjuk. Blev faktiskt lite orolig när febern aldrig gav sig. Senast igår kväll hade hon 39 i feber så då bestämde jag mig för att om hon hade så hög feber idag också så var det dax att åka till vårdcentralen. Men i morse hade hon bara 38,5 och sen blev hon feberfri och nu verkar det faktiskt som att influensan sagt bye bye för gott. Hoppas bara att den inte bara tröttnat på henne nu för huset vill inte ha den objudna gästen här.

Jag är som sagt var skiträdd att bli sjuk själv nu men jag hoppas verkligen att den åtminstone håller sig borta över helgen då jag och min man äntligen ska få till den där romantiska weekenden.

 

Vi ska bo på lyxhotell .Ja hotellet är verkligen lyxigt. Det mesta är faktiskt rätt  dyrt där men servicen är otrolig och rummen är bara wow och sängarna så sköna att man bara vill ta med de hem. Bistro baren har inte bara bland de dyraste drinkarna jag köpt nån gång, de är de vackraste och godaste drinkarna jag druckit nån gång också, toppade med champange. Sittplatserna är sjukt sköna, färgranna och med härlig mysbelysning. Det sägs att kändisar ibland dyker upp där inne på helgerna ; )

Det ska bli kul att bo på något annat hotell än scandic! Sen gillar jag faktiskt södermalm bättre än östermalm måste jag säga.

Hur kan jag veta så mycket om det här hotellet undrar ni nu. Jo för att jag faktiskt bott där vid två tillfällen nu, senast för ett par dagar sen då jag och mina arbetskollegor på familjecentralen var där i krokarna på del två i vår utbildning "att vägleda barn och föräldrar enligt ICDP modellen.

Utbildningen var verkligen jätteintressant och  har gett både mig och min arbetsgrupp massor. Nu ska det bli jätteskoj att utveckla det här tankesättet mer konkret i vardagen också.

Hur som helst. Nu var det hotellet vi skulle prata om. På kvällen innan vi skulle gå till resturangen Il Tempo och äta så smet vi ner i den där häftiga baren och köpte en varsin god drinl. 135 kr! som hittat eller vad säger ni. Ha ha

  

Här sitter Jessica med sin drink. Jag köpte en röd en jag.

Strax kom två till av våra arbetskamrater ner och Kerstin tog en likadan drink som oss medan Marie tog det säkra för det osäkra och satsade på ett glas vin.

Barbro hade missuppfattat tiden när vi beställt bord på resturangen så hon blev lite sen. Så Kerstin och Marie fick sitta kvar med henne där medan jag och Jessica kilade i förväg. Eftersom vi inte visste hur länge vi skulle få sitta där så beställde vi inte ett varsin glas champange

  

 ...för att skåla  för bra kompanjonskap och en vänskap guld värt.

Det här är resturangen vi åt på. De har sjukt god mat där så förmodligen så kommer jag att ta med mig min man dit i helgen också.

 

Förstår ni att jag verkligen LÄNGTAR till helgen nu. Romantiskt hotell, koppla av med den man älskar.

Strosa runt HÄR

  

på götgatan och och gå in i alla mysiga små affärer på södermalm.

Ta en promenad över centralbron och då hamnar vi HÄR

  

I gamla stan. Bara strosa runt och mysa. Det är ro för själen det.

kanske att jag träffar Mollan där, vem vet. Jag vet iallafall att hon och hennes man också ska bo på hotell i Stockholm och strosa runt i gamla stan.

Jag har ju berättat att vi ska se "We will rock you" musicalen en kväll. Sen ska vi mysa lite också. Bland annat HÄR

  

Nej nu ska jag sluta drömma. Snart är drömmen verklighet och då ska jag bara njuta.

 

Nej nu ska jag snart satsa på bingen för i morgon är det jobb igen på agendan och på kvällen sen är det Robinson och packning som gäller.

 

Hej svejs så länge!

 

Vickan

 

    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards