annehlie

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Sköna söndag!

Av Annehlie Eriksson - 21 november 2010 14:40

  

Nu har den stora familjen blivit den lilla familjen igen och nu sitter vi här i soffan jag och min man igen och njuter av tystnaden och tittar på gamla repriser på tv:n : )

Om några timmar ska jag hämta dottern vid tåget och sen är vardagen här igen. Ganska skönt med vardagar ändå. Fast som sagt var i morgon är det en liten annorlunda måndag eftersom jag är ledig från jobbet men jag har ändå massor att göra.

 

Som sagt var så spelade vi spel både i fredags och i går. Igår var det dock bara Robin, Vanessa och David och jag här hemma så det blev god mat, slappa lite i soffan och sen ytterligare en spelkväll. Kvinnorna mot männen i det nya spelet och tyvärr så vann ju männen då : (. Ja ja de hade bara tur. Vi tar de nästa gång.

  

Spelet eftersnack vann min son så det blev dubbel mans tur där. Hmmm.

  

 

Förresten så hade Robin med sig sitt wii spel och jag dansade dans spelet för första gången. Gud vad kul det var! men oo så jobbigt. Jag var helt trött och slut efteråt.

  

 

I morgon ska jag börja träna igen har jag bestämt. Det vill säga börja dansa zumba. Om foten är frisk nu? Nej faktiskt inte men den är ändå mycket bättre efter en månads vila. Jag har en röntgen tid och så länge jag fortfarande har ont i foten så tänker jag gå dit. Men det ska bli riktigt kul att börja träna igen. Har verkligen längtat så efter just zumban men ska ändå ta det lite lugnt med träningen. Det blir inga dagliga träningspass.

 

Har ju kört GI nu under några veckor, inte slaviskt. Helgerna har det slarvats en hel del men jag har ändå försökt att tänka till och under veckorna har jag så gott som kört slaviskt. Detta har i allafall resulterat i en nedgång i vikt och mått så jag hoppas på att få fart ordentligt på det nu när jag sätter igång med träningen igen.

 

Nej nu ska jag fortsätta mysa i soffan här innan familj på två blir tre igen.

 

kram Vickan

 
 
Sita

Sita

21 november 2010 15:53

Hejsan. Vi åker snart till Frövi o grattar Evelin som fyller på tisdag. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anniepie

Anniepie

21 november 2010 19:02

Verkar vara ett roligt spel dedär! :D Okej, jaa jag brukar inte heller börja såhär tidigt men fick för mig att baka och å blev det lussekatter! ;) Jaa, jag lovar att rapportera när jag har läst utt en bok! :) Joo, jag hittade lite smått och gott, nää inte jättelångt ifrån ullared men endå inte samma alls. Hittar bättre shopping på ullared!^^ :D Ha en bra kväll nu!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Ingen bild

Fenixmona

22 november 2010 07:03

Visst är vardagen och alldeles vanliga dagar ett underbara dagar!! Kramiz

 
margit

margit

22 november 2010 23:12

Ser och läser att du/ni har haft FULLT UPP under helgen..med barnen..och... Ja dagarna och veckorna GÅR SÅ fort!!
Önskar dej en bra vecka..och hoppas att du hunnit allt du skulle göra IDAG..trots att du var ledig!
Kram på dej!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards