annehlie

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Psykometrikväll hos Terry Evans

Av Annehlie Eriksson - 5 november 2010 15:34

  

Hej allihop!

Den här veckan har jag inte bloggat mycket och det ser tyvärr ut nu så en period att det blir dåligt med bloggande eftersom jag har extremt mycket på jobbet just nu så det blir en del övertidskvällar och de kvällar jag kommer hem i tid så är jag verkligen helt slut och dimper direkt ner i soffan och sen vidare i säng.

Jag ser tyvärrr ingen ljusning just nu, snarare tvärtom men det brukar ju vända till slut så man får väl hoppas på det även nu. Jag och min kollega har diskuterat vissa lösningar för att lösa problemet innan vi går i väggen bägge två. Framför allt så måste vi nog försöka göra ett riktigt grundschema där den administrativa tiden finns inlagd och sen är det ju faktiskt upp till oss att se till att den blir administrativ så att man inte bokar in någon för att vara snäll. Tyvärr är vi såna bägge två och vill alltid våra föräldrar och barn väl och sen bokar vi på ej tillgänglig tid och sen blir den administrativa tiden på kvällstid efter jobbet eller vid ett eventuellt uteblivet besök. Inte bra! Vi måste börja visa vad vi egentligen gör om dagarna känner jag!

Sen har vi krav och förväntningar på oss från alla håll och kanter, och då menar jag förutom från våra familjer som naturligtvis kommer i första hand, nej det är möten och träffar både från vårdcentralens sida, barnhälsovårdens sida och familjecentralens sida. Vi måste börja bli tuffare och säga nej, nu är det fullt!

Faller en av oss så tar vi absolut med den andra i fallet och då faller hela verksamheten känns det som.

Vi är dock optimister bägge två så det här ska vi nog gå i land med ; )

Har iallafall börjat med att ta en extra ledig dag den här månaden ihop med en långledig helg. Det låter motsägelsefullt men jag känner att jag måste ta ett steg tillbaks nu och pyssla om mig själv lite för att få kraft och ork att kämpa vidare i det kaos som jag lever i just nu.

 

Den här veckan har varit kaotisk privat också och det orkar jag inte med när arbets situationen ser ut som den gör så den här veckan har inte varit mig nådig kan man säga men nu känns det som att det mesta ordnat upp sig igen och jag drar en djup suck och hoppas på lite lugn och ro nu.

 

Om nio timmar är jag iallafall på väg till det här plejset med min dotter

 

  

Det ska bli jättekul! Jag känner redan hur det killar i magen av förväntan. Hi hi. Vi ska åka buss dit så bussen går i natt och allt är laddat och färdigt. Dricka och baguetter och kaffet fixar vi lite senare. Vi får väl se vad jag kommer hem med men det brukar ju bli några tusenlappar som försvinner på de här resorna.

 

  

Den här kursgården besökte jag i onsdags också. Terry Evans har jag ju skrivit om förut. För den som inte vet det så är ju jag väldigt intresserad av den andliga världen och Terry Evans bedriver ju olika kurser i det andliga. Nu var jag inte där för att gå på kurs utan jag var där som en av alla "försökskaniner" då hans elever för första gången skulle agera inför publik. Jag har varit på både storseanser och privata sittningar tidigare men den här gången var det första gången som jag var på en psykometeri kväll. Alla är så otroligt skickliga och duktiga! Jag är verkligen fascinerad måste jag säga.

 

Hur som helst, psykometri har ingenting med andevärlden att göra utan mer med ett utvecklande av sig själv, att utveckla sin intution kan man kanske nästan säga för de elver som lärt sig detta.

Man skulle ta med sig en sak dit, en sak som bara jag har haft, alltså absolut inget arv. Jag tog med en ring som inte är ett arv och som jag vet att ingen annan har haft för ingen har så små fingrar som mig : )

Alla fick gå in i ett rum och där fick man linda in sin sak i hushållspapper och lägga på en valfri siffra som man sen skulle komma ihåg.

Sen kom medium elverna in och gick upp en och en och valde en varsin siffra, tog papperet med saken i handen och kände och sen började de beskriva personen som ägde föremålet. Allt från personlighet till saker man varit med om från 0 år till nu. Ingen framtid alltså.

 

Monica, så hette hon, tjejen som valde mitt nummer, prickade min personlighet klockrent. Den där ringen kändes nästan magisk efteråt att sätta på sig.

Nu har jag bestämt mig, jag ska också gå den där kursen. Jag har till och med varit så nära att jag kommit med som elev och tackat nej. Den gången var kostnaden en stor anledning men det var också en slags rädsla som gjorde att jag hoppade av. Jag är fascinerad men samtidigt lite rädd för det okända eller rättare sagt rädd för att pandoras ask ska öppna sig för mycket eftersom den redan står på glänt och jag har redan upplevt en hel del. Samtidigt också rädd för att jag ska blockeras och inte komma nånstans i min utveckling. Tänk att stå där framme som elev och bli helt blockerad. Vilken mardröm!

Hur som helst nu får det vara slut på fånerierna. Det här har jag velat så länge jag kan minnas nu. Nu har jag dessutom fått Monicas mailadress och hon skulle med glädje hjälpa mig med "läxorna" om jag bestämde mig för att gå och nu har jag bestämt mig. Gick faktiskt in direkt och tänkte anmäla mig när jag kom hem igen medn då var intresselistan stängd : ( (den var öppen förra veckan) så nu måste jag vänta tills den öppnar igen. Den gången lovar jag er allihop att jag inte ska fega ur.

 

Oj nu måste jag rusa. Ska vara hos frissan om en kvart. Hon bor visserligen granne men måste fixa mig lite innan.

 

Ses senare.

 

Kram Vickan

 

 

 

 
 
Sita

Sita

5 november 2010 19:49

Snälla Annelie jag vill med. Ha mej i åtanke iaf. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

5 november 2010 22:14

Du skrev att du skulle till Ullared. Synd att det inte var tidigare, för min dotter är på väg hem igen, efter vad hon rapporterade i FB från bussen till Stockholm . ;-)

Det med det övernaturliga och andliga vågar jag mej inte på. Men det verkade ju konstigt med tjejen som beskrev dej så riktigt.

Svar: Bra att du GILLAde mina små historier. Det kanske gjorde dej gott ett tag, nu när du tydligen är överarbetad.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Fenixmona

6 november 2010 07:12

Mycket på vårt jobb också så här blir det bara blogg på morgonen aldrig på kvällen, då är krafen slut! Ullared by bus ska det bli för oss nästa lördag...första gången för mig så det ska bli spännande! kRAMIZ

 
Ingela

Ingela

6 november 2010 09:25

Lycka till! Tack för titten hos mig.Go helg på Dig!! kram

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

 
Anniepie

Anniepie

6 november 2010 12:23

Joda, har skrivit lite om ugglan nu på bloggen och lagt ut en bild nu så kika gärna in. ;) Åhh va rolig, lyckos dig! Ha en underbar dag nu och hoppas att du tog med dig den STORA plånboken! ;) hihi Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Mollan70

Mollan70

6 november 2010 22:06

Hallå där! Hoppas att du fick mkt med dig hem i från Gekås o att inte alla människor i hela Sverige var där. =) Du får vara rädd om dig så att du orkar med både jobb o familj.Träna på att säga ifrån vilket inte är så lätt, jag vet!
Vad spännande med Terry Evans! Jag brukar följa programmet "Det okända" på måndagarna på tv 4+. Oerhört intressant. Jag var ju med om en hel del oförklariga saker under min uppväxt så jag är så intresserad av programmet.

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

 
Tweety

Tweety

7 november 2010 20:24

Tack för din fina kommentar, blev så glad & peppad! Hoppas ni fyndade mycket i Ullared. kramiz

http://tweety26.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards