annehlie

Alla inlägg under oktober 2010

Av Annehlie Eriksson - 4 oktober 2010 19:53


HÄR KOMMER DET ETT SUPERDUPER GOTT RECEPT PÅ BLOGGEN!

 

En av mina bloggvänner eftersökte receptet på den goda såsen jag gjorde till laxen i helgen när vi hade besök. jag tänkte att jag slänger ut den på bloggen så kan alla som vill testa den.

 

Jag stekte laxfileér och kryddade som vanligt med salt och svarpeppar enligt eget tycke. Sen lade jag upp de färdiga laxfileérna i en karott. Till det smörstekte jag färska kantareller med rödlök blandat.

Sen gjorde jag såsen och hällde den över laxen.

 

Sås

 

5dl creme fraiche

200 g mozarellaost

1/2 dl fiskfond

1 1/2 dl vatten

några pressade vitlöksklyftor

Oregano

Salt

peppar

Aromat

 

Super duper enkel att göra och fruktansvärd god.

Serveras med en sallad och ett vitt vin till.

Helgkvällen är räddad!

 

Vickan

 

 

Av Annehlie Eriksson - 3 oktober 2010 22:55

  

Den här fina awarden fick jag idag utav min underbara bloggvän Gilla. Det gläder mig verkligen att du tycker om min blogg Gilla och jag kan bara säga att jag gillar din med. En av alla roliga saker med att blogga är ju just att man skaffar sig så otroligt många och härliga nya bekantskaper. Jag bloggar med människor av alla de olika slag. Unga som gamla, med lika intressen som mig själv och med helt andra intressen än mig själv. Man lär sig otroligt mycket om och av varandra här ute på bloggen tycker jag. Jag älskar att blogga och dessutom har jag nånstans där jag kan göra mig av med skrivlusten och alla ord som bara poppar upp i mitt huvud lite då och då.

 

Nu är det meningen att jag ska skriva ner tre saker som ligger mig varmt om hjärtat.

 

Familjen

Klassiskt men jag kan ändå inte undvara den och ingenting betyder så mycket för mig som min närmsta familj. För mig är det otroligt viktigt att stå upp för sin familj och hjälpa varandra och finnas där hela tiden med kärlek, med stöd och några uppmuntrande ord. Familjen är det viktigaste jag har och jag förväntar mig att min närmaste familj ställer upp för mig på samma sätt som jag gör för de. Så är det.

 

Jobbet

Mitt jobb som inkluderar alla de barn och familjer som jag jobbar för. Alla mina underbara arbetskamrater och då naturligtvis främst min närmaste kollega Jessica som gör livet på jobbet ljust och glatt. Att få privilegiet att jobba tillsammans med så otroligt många härliga familjer. Det är viktigt för mig. Jag har sagt det tidigare att jag älskar mitt jobb men jag älskar verkligen just Lindesberg bvc. Jag vill inte byta bvc. Jag vill vara där jag är och jobba med just precis det jag jobbar med idag. Det kanske låter trist men jag har hittat mitt hem på jobbet och där stannar jag. Jag har lärt mig massor om mig själv bara de här sista åren på jobbet, jag utvecklas varje dag och jag träffar otroligt många olika kulturer som öppnar nya dörrar för mig dagligen.

Jag har ett drömjobb. Så enkelt är det!

 

Dansen

Det låter fånigt men dans är för mig glädje. Jag dansar om jag är ledsen och jag dansar om jag är glad. Vilket grundbehovet än är så får dansen mig att göra mig av med den glädje jag känner, den sorg jag känner eller den ilska jag känner. Allt kan speglas i en dans.

Zumba är det som för mig just nu upptar en stor del av min dans här hemma men jag har alltid gillat att dansa. Jag är alltid först uppe på dansgolvet och bjuder på mig själv. Jag är villig att prova de flesta danserna och kan allt från disco, gammeltjoa och bugg och just nu även lite salsa, samba och merenque. När andra hänger i baren då finns jag på dansgolvet. Min partner är aldrig rädd att tappa bort mig.Han behöver bara leta på ett ställe...dansgolvet : )

Jag kan inte leva utan dansen. Så enkelt är det.

 

Min favoritbild blir två för de hänger ihop

 

De här bilderna från när vi gifte oss i Thailand de glömmer jag aldrig. På första bilden när vi kärleksfullt tittar varandra in i ögonen och säger "Ja. Jag älskar dig och jag vill leva med dig i resten av mitt liv" 

   

Vilket ställe kan kännas mer passande på att säga det än här. Vid koh Lantas underbara strand i Thailand. Jag behöver bara titta på bilderna för att veta att allt som hände den här magiska dagen var helt rätt för oss båda.

 

Nu ska jag ge bort den här awarden till fem bloggvänner är det meningen men jag kan inte välja fem så därför säger jag så här. Alla mina bloggvänner får den här awarden av mig. För mig är ni viktiga allesammans. Stjäl den gärna av mig och gör om den till din.

 

Kram Vickan.

 

 

 

Av Annehlie Eriksson - 2 oktober 2010 00:15

Jaha då var idol klart för den här fredag kvällen då. Det mesta stämde nog överens med hur jag trodde att det skulle bli. Tittarnas val  hade jag nog trott att det skulle bli Olle eller Sebastian, det blev Olle.

 

Juryn valde 4 wildcard där både Elin,Sassa och Daniel var ganska självklara val för mig. Däremot så hade jag inte trott att Madde skulle gå vidare men nu gjorde hon det och var dessutom ganska bra tyckte jag så för min del hade gärna Andreas Weisse fått åkt ikväll och Madde blivit kvar. Men men. Man kan inte alltid få som man vill.

Hur som helst. Vilket idolgäng det är i år. Jag har än så länge ingen storfavorit, jag har många och det blir svårt att välja bort i år känner jag.

 

Men Alice, Elin och Sassa toppar nog min tjejtrio tror jag och när det gäller killarna så är nog Geir nr. 1 för mig men alla är så bra så det kan mycket väl ändras under resans gång känner jag. Annars brukar jag vara snabb att skaffa mig en favorit.

 

 Nu till något annat. Jag har varit med på en auktion på tradera ikväll. För ett tag sen så var jag med på en auktion om Redken schampo och vann. Ni som följt min blogg vet att jag är tokig i redken hårprodukter. Jag älskar de! Problemet är bara att det är ett fruktansvärt dyrt märke och kan verka bara vara för den kräsna typen som handlar fast de inte har råd, eller för höginkomsttagarna ; )

Men på tradera, där hittade jag mitt fynd för kvällen

  

En live in flaska som du pumpar ur en pumpning med och kramar in i håret. Håret blir inte slitet i topparna, det blir mjukt som silke och doftar som....ja helt underbart. Jag köpte den hos en hårfrissa en gång i tiden och den var dyr som satan men otroligt dryg och bland det bästa jag ägt i hårvårdsväg. Idag vann jag den på tradera för 195 kr! Yippi säger jag och grattis till mig själv. Jag är supernöjd.

Nej nu är det dax att krypa i säng så man orkar med främmandet i morgon.

 

Dottern ringde nyss och berättade att hon var på väg hem med sin pojkvän och skulle sova där i natt. Svärmor hämtade. Så nu kan man sova gott när alla lammen är i hagen ; )

 

Kram Vickan

Av Annehlie Eriksson - 1 oktober 2010 19:31

Oj vad tyst det blev här hemma. Skjutsade just iväg dottern hem till en kompis. De skulle på 18 års fest ikväll och sen vidare ut på ny krogvända. Att de orkar ungdomarna! Själv måste man vila mellan krogvändorna nuförtiden. men man var ju lika själv i den där åldern. Tids nog kommer familj och ansvar istället. Så mitt råd är att ha kul så länge ni är unga och obundna till familj och ansvar.

 

Hur som helst så var det ingen idé att ens försöka vara sjuk här hemma längre. Det gick ju bra halva dagen att softa i soffhörnet och tycka synd om sig själv. Maken var på begravning (hans moster har gått bort) och Carro var i skolan. Tyckte att jag kände mig bättre idag så det var skönt att vakna med den känslan. Men sen kom dottern hem och började spela "komma i form låtar" och ljudnivån liksom stegrade sig i takt med att makeupen och håret började ta form. Suck. Är det konstigt att jag tackade ja direkt till att skjutsa upp till "slåttermossen" ; ). Jag var ju livrädd att de skulle ändra sig och ta förfesten här hemma. Hi hi.

Hur som helst. Grattis Erika och hoppas du får en trevlig kväll med tjejgänget.

 

Nu kommer snart min man hem och vi laddar inför en idolfinal på tv4. Vilka blir wildcarden???

Jag tror det blir Sebastian, Sassa, Elin, Daniel och Olle men jag hoppas det blir Alicia istället för Sebastian. Men vi får se. Redan klara för finalen finns Linda som kommer från min gamla hemstad Avesta och Alice som är en storasyster till en gammal skolkompis till Caroline när vi bodde i  Vässterås. Bägge tjejerna är grymma på att sjunga tycker jag så vi får se vilken idol jag får under resans gång.

 

I morgon får vi besök också och då åker kortleken fram. Nu är det banne mig vår tur att vinna den här gången. Grejen är den att jag alltid gör bort mig när jag sitter med 47 i poäng och har köpstopp. För då babblar nämligen den där hemska Björn bort mig så jag köper ändå och då åker man ju som bekant ner på noll igen.

Så endera får jag hålla mig helt nykter så jag har 100 % kontroll (det går nog inte ändå) eller så får jag helt enkelt lägga ner korten på bordet och inte ens röra vid de förrän det blir dax att spela. Problemet är när det blir paus mitt i, det är då det glöms bort att man har köpstopp så det får jag försöka se till att det inte blir.

Puh tung uppgift det här som vilar på mina axlar ; )

 

Förutom att jag ikväll ska ha en mysig hemmakväll med min man i idolsoffan och få trevliga vänner på besök i morgon (ja de är trevliga trots att de spelar av oss pengar för det mesta : ) så ska jag försöka fortsätta kurera mig inför nästa vecka som kommer att bestå av

  

Jag saknar zumban. Har inte kunnat träna på hela veckan på grund av den här fördömda förkylningen.

Det andra jag ska kurera mig till händer till helgen. Här kommer en ledtråd.

  

Ja det är iallafall något som jag aldrig gjort nån gång tidigare. Det ska bli jätteskoj.

Nu blir det som sagt var idolsoffan.

 

Kram Vickan

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards