annehlie

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Här hemma har vi GI vecka nu : )

Av Annehlie Eriksson - 26 oktober 2010 20:24

  

Hej bloggen!

 

Jag vet att jag varit osynlig LÄNGE nu, ja faktiskt en hel vecka. Det var länge sen jag hade en sån lång bloggpaus. Har nog egentligen haft tid att blogga men har ärligt talat inte haft någon lust. Ibland  infinner det sig nån sån här bloggtorka och nu blev det en sån fas i livet.

 

Vad har jag sysslat med då?? Jo jag är idag inne på dag tre med GI. Dag tre är verkligen värst. Det är då ketosen infaller och man känner sig trött och har lite huvudvärk. Sötsugen är man också så just nu så håller jag som bäst på att knapra i mig en morot istället för godispåsen som jag suktar efter. Skulle absolut välja chokladbiten om någon sträckte fram den och äppet nu kan jag säga. Men  som den envisa person jag är så har jag bestämt mig för att köra strikt GI nu i tre veckor förutom....ha ha ja nu vet jag att ni drar lite på munnen men lördagarna tre veckor framföver går det bara inte att köra GI så det får bli tre slarvdagar på tre veckor. De tre Lördagarna är vi bjudna till vänner, vi åker till Ullared och jag ska på tjejfest på ladies night.

 

Hur som helst nu är jag.................................

 

  

från den här fördömda förkylningen. Använder varken nezeril eller nasonex och hostan är också så gott som botad. Helt otroligt. Kan knappt tro det är sant. Hoppas man får hålla sig frisk nu. Vet banne mig inte hur jag ska göra med influensa sprutan i år. Hade först tänkt att hoppa över den i år men nu sägs det att värsta influensan på år befaras så vi får se hur man gör.

Hur ska ni göra?

 

 

 

  

 

Gladde mig jättemycket åt att börja dansa zumba igen nu när förkylningen äntligen gett med sig men vad händer då!!!! Jo jag har fått en slemsäcks inflammation i ena foten. Det gör ont när jag går på foten och när jag tar på ovansidan av fotryggen. Nu har jag smort med voltaren gel sen i Lördags och har bestämt mig för att fortsätta att lägga träningen på is den här veckan också. Men sen jäklar!!! Det här är ju fan depremerande!! Inte vet jag vad jag har gjort heller. Det bara kom liksom.

Samtidigt fick jag skitont i svanken men då utnyttjade jag livlinan 

 

RING EN VÄN!

 

Det blev min vän Pon som fick rycka in och ge mig ljuvlig massage. Hon är helt underbar. Jag ringer henne en lördag eftermiddag och frågar om hon har tid NU och hon säger JA. Jag tar bilen och åker de två milen hem till henne. Hon är värsta doktorn verkligen. Hon vet precis hur och vart hon ska klämma. Två timmar senare kände jag mig mycket bättre och dagen efter var värken i princip borta och då hade jag knappt kunnat böja  mig innan. På fredag ska jag dit igen. Pon säger att det är viktigt med tät massage när man har ont. Däremellan kan det dröja ett par veckor. det verkar logiskt.

 

Just ja! Jag har ju fått min hårförlängning nu också. Men jag måste fixa till mitt eget hår först med klippning och färgning och kanske jag måste klippa till löshåret lite också men så här såg det ut iallafall

  

 

  

 Mitt eget hår är ljusare än löshåret så jag måste nog förmodligen färga löshåret en gång. Väldigt ovant kändes det med långt hår men kul med variation. Kommer ny bild sen när allt hår är fixat. Ska absolut vara fixat till ladies night för då har jag tänkt att ha premiär för den nya looken : )

Annars så trivs jag rätt bra med mitt halvlånga hår också, det är praktiskt till vardags.

 

Förutom ont i foten och ond-skön massage så blev helgen trevlig och lugn och avkopplande. Långa och härliga sovmornar och kvalitetstid med älsklingen.

Vi hade tänkt att gå på bio men när lördagen väl infann sig så var det ingen av oss som orkade med nån bio.

 

För övrigt så händer inget speciellt förrän till helgen då vi ska hem till våra vänner Stefan och Johanna som äntligen talat om för hela Nora att de älskar varandra. Det har de gjort genom att förlova sig och och bli sambo!!!

Så nu har vi mycket att fira i helgen. Fram till dess hinner jag inte med så mycket mer än att jobba, jobba och åter jobba....och laga god och nyttig GI mat då förstås ; )

 

See you Later!

 

Nu ska jag kika runt lite på era bloggar innan det är dax för en ljuvlig dusch innan sovdax.

 

kram Vickan

 

 
 
Gilla

Gilla

27 oktober 2010 00:05

Du behövde visst lite bloggvila, för idag kom du igång ordentligt. Bra i alla fall att du känner dej bättrefrån förkylningen, men mindre bra att du inte mår bra i foten. Är det månne förkylningen som har flyttat ner lite grann. Jaghar varit uta och frågat efter en DVD med Zumba, för det låter så mysigt med lite latinsk musik. Men jag har inte hittat nån.

Jag kände inte igen dej på bilden med ditt långa hår. Jag har ju fått en ungefärlig uppfattning om hur du ser ut efter dina bilder.

Svar: Det ärriktiga sk-tstövlar, som skriver anonymt och inte vågar stå för sina åsikter. Jag kunde ha nekat kommentaren, men jag blev så himla arg, att jag ville visa för andra så dumt folk det finns. Annars håller jag med dej helt och hållet.

Datorn är bara så mumsig! ;-D

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
b

b

27 oktober 2010 07:24

sv: sådär, då va nattens blogg vinnare dragen :D
blev du den lyckliga vinnaren? kika in och se efter :b
annars kommer ny chans i ef mellan 4-5 ;)
hoppas du får en bra dag..

http://www.myranstankar.blogg.se

 
Tweety

Tweety

27 oktober 2010 08:35

Kämpa på med GI maten, du klarar det. Kramen

http://tweety26.wordpress.com

Annehlie Eriksson

31 oktober 2010 14:55

Tack vännen. Jag ska kämpa på!

 
Anniepie

Anniepie

27 oktober 2010 08:54

Jaa, den är verkligen läsvärd! Jaa, det verkar vara en bra bok, berätta gärna vad du tyckte om den sen så kanske jag köper den nästa gång! ;)Fin du var i löshåret, får visa en ny bild sen när du har fixat till det...Ha en bra dag nu! :) Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
veiken

veiken

27 oktober 2010 15:48

Skönt att du är på G och frisk från din envisa förkylning. Vi ska INTE ta någon spruta alls. Nyss var det en FARLIG pandemi och ALLA skulle minsann vaccineras annars skulle man nästan dö om man nu inte gjorde det! Se hur det blev.
Dom ropar på vargen alltför ofta och
när det värsta av allt värsta kommer, då stryker jag med, för jag trodde inte på dom den gången heller! ;) Kram

http://veiken.wordpress.com

Annehlie Eriksson

31 oktober 2010 14:54

Känner mig lite orolig över att hoppa sprutan nu när det pratas om stora hong kong influensan igen. Har som sagt var inte bestämt mig än men väntar nog ett tag till med sprutan i allafall.

 
Sita

Sita

27 oktober 2010 17:11

Oj så långt hår. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

29 oktober 2010 21:21

Hej Vickan, sån otur du har med förkylningar och elände, hoppas du kommer igång med Zumban snart. Själv går jag tre gånger i veckan på Zumba jag har nog blivit Zumbaberoende, men jag hoppas du förstår mig?!?!! Krya på Dig ordentligt nu Kram Ingela

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Annehlie Eriksson

31 oktober 2010 14:52

Förstår dig precis! Det finns ingenting som jag längtar så mycket efter just nu som mitt zumba!!! Kul att du också blev biten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards