annehlie

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Vissa saker får man leva med ibland, som envisa förkylningar exempelvis.

Av Annehlie Eriksson - 19 oktober 2010 20:25

  

Hej!

Jo igår då så hade jag ju en date med unge herr doktor : ) eftersom jag hostat och snorat så länge nu att jag tyckte det fick vara nog. Patrik lyssnade på mina lungor och sa att det lät bra (så länge jag inte talade hela tiden : ) Han sa också de ord som jag hela tiden tänkt men ändå på något sätt behövde få befräftat, att hosta och snuva kan hålla i sig månad ut och månad in i förkylningstider. Nya virus avlöser varandra och ja....allt det där visste jag ju redan men ändå så blir man ju så förbaskat trött på att vara sjuk hela tiden!!!!!!

Hur som helst, nu är CRP:n tagen och den visade att jag inte har någon elak bakterie i kroppen utan bara ett vanligt nog så elakt virus. Men jag fick nasonex utskrivet för trots den kloka sjuksköterska jag är så har jag använt den här alldeles för flitigt

   och den lilla rackaren har gjort mig nästäppt istället för att bota min nästäppa : ( Nu har jag fått en ny liten föreläsning av unge herr doktor om hur man hanterar det här med nässpray (ni vet max 10 dagar). Jag läste fel på förpackningen och läste 100 dagar ; ). Jag får väl skylla på synsam att de inte kunnat ställa in linserna ordentligt. Hmmm.

Hur som helst, i två dagar nu får jag använda nezeril till natten om det behövs tills nasonexen börjat verka men sen är det slut på nässpraysanvändandet för gott sa Patrik. Han sa att såna besvärliga patienter som jag skulle använda nasonex på en gång istället för nezeril   . Jag får väl ta han på orden så idag har jag varit riktigt duktig och inte använt nässprayen en enda gång, bara nasonex två gånger idag som ordinerat : ) men igår kväll skulle ni ha sett mig när jag smög iväg snabbt som attan när mannen min var på toa för att ta en sprayning. Orkade inte med hans tjat om att "du vet väl vad doktorn sa" Ha ha, snacka om beroende.

Nej nu ska jag banne mig bli frisk. Nu ska jag banne mig kurera mig till max. Varma kläder, lagomt med jobb, ingen träning....på ett tag.

 

Vad ska man då roa sig med kan man fråga sig när man inte får träna!!!!

Ja det får väl bli det här då

  

GI metoden. Nu är det dax igen. Shoppade ju byxor i somras och visserligen kan jag ha de fortfarande men det är inte långt ifrån att det inte går att knäppa de så nu eller aldrig ska jag banne mig ner de där förbaskade kilona. Så snart det bara är möjligt så ska jag kombinera kosten med zumban och gymet men en kost start är ju bättre än ingenting i allafall.

 

Nu har jag gjort DET också. Jag har klickat iväg beställningen på

   löshår. Jag har alltid velat ha riktigt långt hår men har aldrig lyckats att komma så långt att jag sparat det så nu har jag beställt clips som man sätter i sitt vanliga hår och så blir håret långt!!

Jag har pratat om det jättelänge men det har aldrig blivit av. Jag vill bara ha det ibland, till fint. Inte i vardagen. Då är det bekvämast med det kortare och lätthanterliga håret men att kunna ha långt hår bara ibland, ja jag längtar verkligen tills det kommer : ). Vi får väl se om jag blir nöjd med resultatet sen.

 

För övrigt så blir resten av veckan skapligt lugn. Utbildningsdagar de två kommande dagarna (på hemmaplan denna gång) och sen har jag ledig fredag. Helgen blir en ren softar helg. Eventuellt så åker jag in till Marieberg och kikar på en varm täckjacka till vintern och en glittrig lila top som jag fått för mig att jag ska ha till mina svarta lackleggings på ladiesnight om några veckor. Nej jag har inte hittat den ännu men i mina drömmar så vet jag precis hur den ska se ut så nu är det bara att ge sig ut på jakt. Ha ha.

Sen blir det tre händelserika helger på rad igen och de helgerna kan man väl sammanfatta så här

Helg 1: Samkväm med ett par goda vänner som det var JÄTTELÄNGE SEN VI TRÄFFADE!

Helg 2: kill i magen när shoppingtarmen får jobba.......

Helg 3: Värsta partyhelgen och BARA BRUDAR är välkomna på festen!!!!

 

Ja som ni hör så måste jag vila upp mig innan så det är väl lika bra att jag startar nu ; )

 

kram på er

 

Vickan

 

 

 

 

 

 

 
 
Aurora

Aurora

19 oktober 2010 21:37

Hoppas du snart blir bättre

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Anniepie

Anniepie

20 oktober 2010 09:32

Precis, då är man nog väldigt glad! :) Usch va trist det är att vara sjuk lng, hoppas verkligen att du blir bättre snart! :) Spännande att du har beställt clips till håret! Ha de bäst och krya på dig nu! Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
becca

becca

20 oktober 2010 14:44

sv: jo då man måste ju våga för att vinna ;) hihi..!! Åh tack så mycket, de är faktiskt inte så svårt att göra sådan headers :) de finns massa bra bildredigerings program att ladda ned på nätet ;)

Hoppas du känner dej bättre snart :)
kram

http://www.myranstankar.blogg.se

 
veiken

veiken

20 oktober 2010 18:33

Virusen har intagit Sverige på bred front nu och är ena riktigt envetna rackare...Det är tröstlöst och tålamod är inte min bästa gren! Krya på dig och låt bli Nezerilen...:) Kram

http://veiken.wordpress.com

Annehlie Eriksson

23 oktober 2010 13:51

Har inte använt nezerilen sen i tisdags nu men använder fortfarande nasonex lite till och från och peppar peppar den hjälper och nu känner jag mig bättre i förkylningen också.

 
Gilla

Gilla

20 oktober 2010 23:00

Så bra att du kom iväg till farbror doktorn. Lyd nu hans råd och bättre på dej kvickt som katten.

Du var ju kvick som katten att kommentera min sista blogg. Jag höll just på att ändra en felstavning, så vips hade du varit där och kommenterat.

Det regnade småspik och jag blev alldeles dyngsur om fötterna, så jag hoppas att jag inte blir smittad av dej här nu. ;-D

Kram/Gilla

http://trebgills.blogspot.com

 
Mollan70

Mollan70

22 oktober 2010 18:26

Det var en envis förkylning du har dragit på dig.
Hoppas att du får nya krafter nu i helgen.
Ha det gott.
Kram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

Annehlie Eriksson

23 oktober 2010 13:43

Tack Mollan! Känner mig faktiskt bättre nu. Det vände den här veckan men det tog baske mig lång lång tid.

 
Gilla

Gilla

23 oktober 2010 15:47

Svar 1: Vi har faktiskt varit ute i förmiddags och tittat vidare på datorer. Jag hittade två stycken stationära också. Men de är utan låda, så det inte mycket plats. Har just skickat mejl till Barnbarnet med de prestanda som gäller för de två och för en Laptop. Får se vad han rekommenderar.

Svar 2: Nog är det hemskt med främlingshetsen. Jag blir inte glad för sånt och begriper inte varför det ska behöva vara så.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
b

b

23 oktober 2010 20:35

sv: ohh yes vist är jag duktig med mina däck jag ;) om du ska till ullared försök att åka dit mitt i veckan.. För faaaan jag trodde jag skulle dö idag när jag kom dit.. såååååå mycket folk och inte en enda parkering och kö långt bort åt helvete... fy fan säger jag bara!! usch!

Hoppas du haft en bra dag? =) Kram

http://www.myranstankar.blogg.se

Annehlie Eriksson

26 oktober 2010 21:59

Det blir tyvärr en lördag men man får väl hoppas på turen. Parkering behöver vi inte tänka på iallafall. Vi åker buss.

 
Anniepie

Anniepie

23 oktober 2010 20:46

Jaa, minnah var sjukt bra igår! :D Haha jag hade oxå shoppat i massor om jag hade tillräckligt med pengar! ;) Trevlig kväll. Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Sita

Sita

23 oktober 2010 20:58

Nu har jag nyss kommit hem från Nora. Snorigt där än oxå. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Mollan70

Mollan70

24 oktober 2010 09:46

Godmorgon denna söndag.
Hoppas att det är en HELFRISK Vickan i dag.
Ha det gott. Kram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

Annehlie Eriksson

26 oktober 2010 21:40

japp nu är det en helfrisk Vickan, iallafall från förkylningen. Härligt!

 
veiken

veiken

24 oktober 2010 18:25

Du har ju inte uppdaterat på ett par dar nu, så jag utgår ifrån att du har skrämt bort din förkylning och mår som du förtjänar - bra! Kram

http://veiken.wordpress.com

Annehlie Eriksson

26 oktober 2010 21:48

Nej det har varit bloggtorka men förkylningen är som bortblåst iallafall så nu mår jag bra!

 
charly

charly

26 oktober 2010 07:58

Hej vännen, nu börjar förkylningstiderna komma krypande i takt med att man får skrapa bilrutor.... Hårförlängning har jag varit inne på. Mitt hår växer inte så fort o det är ett sätt att inte se att det inte växer fort.... du, den där tjejfesten, var är den??? Jag kommer!!!! Kram LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
Margit

Margit

26 oktober 2010 21:35

Oh!! Vad du har hunnit med mycket!!!
Duktig är du också...som kör GI!!!
Lycka till vännen!!!
Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

Annehlie Eriksson

26 oktober 2010 21:58

Tack! Jag hoppas bara att jag snart kan köra zumba också : )

 
mimmi

mimmi

3 november 2010 20:57

Echinea är min räddning mot förkylningar!

http://www.efven.com/forkylningar-och-influensa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards