annehlie

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

En underbar kväll på det lilla blå spa!

Av Annehlie Eriksson - 11 oktober 2010 21:57

Hejsan svejsan!

 

Är lite avundsjuk på min dotter idag som just nu befinner sig där uppe på övervåningen och rör sig till härliga zumba rytmer. Jag önskar att jag också kunde zumba loss idag men om ni vet vad en rejäl träningsvärk i vristerna är så förstår ni nog att häftiga höftgung och reggaton moves inte är nånting för mig idag, inte knäböj heller för den delen. Är mycket tveksam till att det skulle kunna vara någon större skillnad till morgondagen : )

 

Nej får nog sikta in mig på spa och njutvecka istället då jag åker på konferans på onsdag och där finns ett spa som vi tänkte husera i på kvällen. På fredag har jag bokat tid för massage hos min goa vän Pon.

 

  

Idag kom de, mina nya Ecco gortex kängor som jag köpt på tradera för 411 kr. Snacka om kap. Helt oanvända och så jäkla sköna att jag skulle kunna använda de inne som tofflor ; ) De skulle jag ha haft i helgen på vandringen! Ja ja de kommer väl till användning under nästa vandringsfärd.

 

Hur som helst, tillbaks till lördagen, så var det helt underbart skönt att sätta sig i bilen efter den där långa vandringsfärden och åka tillbaks till det lilla blå spat. Vi var så fikasugna att vi höll på att dö. Jessica tjatade efter chips. Hon sa att det var Camilla som ville ha det (lätt att säga när Camilla satt i den andra bilen ; ) men nu var i allafall affären stängd så chips fick vi klara oss utan.

  

Men det var riktigt gott med fika. Kaffe och nån hemlagad gobit fick vi. Mmmm.

Efter det var det dax för en underbart efterlängtad dusch och sen fick vi krypa in i härligt sammetslena badrockar.

Se så fint värdinnan hade gjort i badrummet med levande ljus och en massa mys.

Sen fick vi bada fotbad med döda havs salt i och fila fötterna mjuka och sköna. När man satt där i badrocken och med fötterna i baljan så kunde man faktiskt inte låta bli att gäspa lite....

Men det var ju inte läge att somna nu precis : )

Hur som helst. Sen kom middagen

  

Två olika sorters potatisgratänger, lax och kött, en matig och god sallad och färska groddar och hembakt bröd. Med oss hade vi rött vin som vi drack till maten. Det var verkligen mysigt.

Det bästa av alltihopa var att få sitta där i de där badrockarna, med håret på ända och utan smink och alla såg likadana ut. Trötta, rosiga kinder, rufsig kalufs med ett och annat granbarr i och om någon satt på sig mascara innan så var den garanterat borta nu. så himla avkopplande och skönt.

Efter maten satt vi och pratade ett tag men sen var det dax för myspys på riktigt.

  

 In i kåtan för att svira om till...........

  

baddräkt för att sen krypa ner i den underbart varma badtunnan. Där satt vi länge och skrattade och filosoferade. Men till sist fick vi nog och började sukta efter det där goda kaffet som värdinnan gjort i ordning till oss inne i stugan.

  

 Till kaffet kunde man köpa en slags klubba i olika smaker som man doppade i kaffet som man sen drack. Det fanns mörk choklad, whiskey eller baileys som alternativ. Jag valde baileys.

Sen öppnade vi jordgubbsvinet och hade lite frågesport där i stugan.

En del av oss tog ett bad till men när klockan var halv tolv var vi så trötta allihop att vi bara inte orkade mer hur gärna vi än ville.

Då var det dax att stänga dörren om oss in till kåtan. det var varmt och skönt där inne eftersom värdinnan varit in och eldat i kaminen när vi badade tunna.

Sängarna var väl sådär men vem sjutton brydde sig om det. Vi sov som klubbade oxar hela bunten (utom Jessica då som sa sig vara uppe halva natten och nypa mig och camilla i tårna för att vi snarkade!!   Kan jag väl aldrig tro!!!!! Hi hi.

Karin hade kommit in i andra andningen och hade hittat någon tidning med roliga berättelser i som hon glatt läste för oss andra sömniga skaran. men till slut somnade även hon. Först uppe med tuppen var hon dock ändå halv åtta på morgonen och stal värdinnans vovve med sig ut på skogspromenad!!!!!! Ja ni hörde rätt. Men nu ska jag berätta en hemlis, hon är orienterare så hon är van att springa bland stock och sten så den här strapatsen var en peace of cake för henne kan jag tro. Tänk om hon kunde överta min träningsvärk ; )

  

 Efter en minst lika supergod frukost så var det dax för oss att tacka för gästvänligheten, betala och åka hem till familjen.

Här är hon värdinnan Katarina för det lilla blå spat. Jag kommer absolut att återvända hit igen.

Tack tjejer för en helt underbar Lördag!!!!

 

Vickan         

 
 
Sita

Sita

12 oktober 2010 05:22

God morgon. Det verkar härligt. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anniepie

Anniepie

12 oktober 2010 09:47

Ahh, det var verkligen tur de för då ska man inte vara ute i skogen och vandra! Visst är det, på morgonen är det ju jättekallt och på dagen är det ganska varmt! :P Snygga kängor och bra märke med kvalieté! :D ha en bra dag nu. Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Annehlie Eriksson

16 oktober 2010 15:22

Japp jag hade nog lite flyt där som vann auktionen. Kängorna var super sköna. Jag älskar de!

 
Becca

Becca

12 oktober 2010 10:59

sv: åhh tack ;) jag är väldigt nöjd faktisk :b allt bra med dej denna vackra höst dag? =)

http://myranstankar.blogg.se

Annehlie Eriksson

16 oktober 2010 15:11

Ganska förkyld men annars är allt ok här hemma!

 
Ingela

Ingela

12 oktober 2010 22:29

Så härligt det där såg ut, och vilken belöning som väntade på slutet efter den där vandringen. Kram

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Annehlie Eriksson

16 oktober 2010 14:46

Ja belöningen var halva grejen men utan vandringen så skulle inte belöningen vara så underbar som den blev. Paketet var outstanding kan jag säga.

 
Mollan70

Mollan70

17 oktober 2010 08:43

Hej Vickan!
Jättekul att du tittade in hos mig. =)
Hoppas att nästäppan har släppt i dag. Även här dras vi med förkylningar som vinte vill släppa. jag har vait förkyld i över två veckor o dessutom har jag haft världens fulaste munsår på läppen. =(
Jättefina bilder bjuder du på i bloggen. ha det gott o så hoppas jag att det inte ska dröja allt för länge innan vi hörs.
Kram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards