annehlie

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Annehlie Eriksson - 27 september 2010 21:44

  

Jaha då var det dax igen då. Vaknade upp igår med en förskräcklig nästäppa och en hosta som jag visserligen delvis levt med ända sen lunginflammationen i somras men nu tog den ny fart minsann. Suck.Jag som precis var på bättringsvägen tyckte jag. Hur som helst. Helgen har varit lugn och skön.

Fredagen blev lite hektisk då jag for runt och försökte städa undan det allra nödvändigaste. Kom sen på att jag skulle ringa och boka den där "fira bröllopshelgen" som jag pratade om och så var då också ladies night med 9 st häftiga brudar klappad och klart. Fan vad kul vi ska ha!!! Maken höll dock på att svimma omkull när han hörde att spektaklet kostade 1000 spänn/person : ) Förstår inte varför man gör en sån stor affär utav det  Jag försökte ju att förklara att man fick både förträff i lounchen och vip platser längst fram vid schen med tvårättersmiddag och ett gott vin till (nja vinet får vi ju såklart bekosta själv då men ändå). Sen får man en skiva och en urhäftig efterträff med killarna. Disco på  Ritz. Ja det här blir en kväll sen att glömma kan jag säga. Både min dotter och hennes svärmor ska med så bara där vet man att det blir party time ; ) Jag läääääängtar! Men det är typ sju veckor dit. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.....eller hur var det nu.

 

Hur som helst. Fredagen fortsatte i hektiskt tecken. När maken kom hem från jobbet så kastade vi oss i bilen och åkte till Örebro och shoppade skor och stövlar för 2000 kr!!! Jag köpte ett par vinterstövlar och ett par svarta högklackade som jag tänkte rocka loss i på ladies night. Jag hittade ett par koftor på Gina tricot också och en ny DVD till våra träningsaktiviteter. Ska lägga upp lite bilder på fynden sen.

Kvällen slutade med en idolkväll framför tv:n.

Lördagen blev lugn...lugn...lugn.

Söndagen åkte vi till Kopparbergs marknad. Där fyndade jag lite fler sport bh:ar, varmfodrade ullsulor till mina nya vinterstövlar och lite annat smått och gott.

 

Nu är den sköna helgen över och det är jobbarvecka igen.

Kom ju på att jag inte visat er bilderna från vår Stockholmsresa som vår familjecentral var iväg på. Det var ju som sagt var en utbildning i hur man på bästa sätt vägleder barn och föräldrar. Den var mycket bra och del två kommer i november då det blir repris av resan med förhoppningsvis ny kunskap i bagaget.

Hur som helst, så här såg hotellet ut som vi bodde på

  

Hotell rival på mariatorget i stockholm. Ett otroligt fint hotell. Ja jag blev nästan kär i stället!

  

Här ska vi bo i november igen. Gissa om jag ser fram emot det : )

  

Så här mysigt hade de fixat till det i baren. Det fanns två barer på hotellet.

Det här var baren på övervåningen där jag och alla mina goa arbetskamrater på familjecentralen bänkade oss med en varsin god drink. Den var dyr men fruktansvärt god!

Efter drinken så begav vi oss till en helt underbart god italiens resturang en liten bit bort. Här sitter Jessica och Barbro

Och Marie och Kerstin. Vi beställde in en flaska rött som bara smälte i munnen kan jag säga. Jag är väldigt kräsen när det gäller rött vin men det här vinet var tametusan det godaste rödvin jag smakat.

Sen kom förrätten. Den var så italienskt god att den bara smälte i munnen kan jag säga.

Sen kom varmrätten. Jag tog torteloni. mmmm säger jag bara.

Efterrätten, hallonsorbet med en god cappucino till. En riktig hit!

 

Ja vad kan man säga. Jag längtar så tills vi ska dit igen och då ska vi gå på samma resturang igen har vi bestämt.

Hotellet har jag förresten bokat till vår "fira bröllopshelg" också så nu får jag bo tre gånger på detta härliga torg där verkligen allt finns. Bra resturanger, ett bra hotell och bra shopping!! Vad mer kan en flicka önska sig ; )

 

Nej nu står det inte på förrän vi tittare har sagt vårt när det gäller idoldeltagarna så det måste jag se. Dotterns stampande i golvet till zumba takterna tar snart slut också och jag ska försöka satsa på en skapligt tidig kväll i kväll och kurera min förkylning. Avstod zumban idag på grund av den men i morgon skiter jag i förkylningen och kör ett pass ändå. Jag klarar mig inte utan dansen, den har kopplat ett fast grepp om mig och den vägrar släppa.

 

Ha det gott allihop så länge!

 

See You!              

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards