annehlie

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Annehlie Eriksson - 20 september 2010 19:47

  

Hej allihop!

 

Jo jag vet att jag har varit ganska osynlig men jag har inte glömt att jag lovat er den sista delen på Cypern resan men jag har haft sjukt mycket att göra helt enkelt. Vissa blir deppade och mår inte alls bra när hösten kommer men jag är precis tvärtom. Då får jag massor av energi så nu jobbar jag på som sjutton och träningen (fortfarande zumba som gäller såklart) går verkligen före allting annat nu och det känns helt underbart. Snart på väg upp till ett pass igen. Tänkte dock bjuda er på ett litet axplock först.

Har förresten varit på en ICDP utbildning i Stockholm som var jättebra. Ja jag är bara halvfärdig än. Vi ska in på två dagar till i november. Hur som helst så var det inte bara utbildningen som var bra. Hotellet var super! Och vilket frukostbord! Ja jag ska inte berätta för mycket nu för jag har lite bilder att berätta kring sen i nästa inlägg så ni får vänta på Stockholms trippen.

 

Det händer mycket i höst nu. Förutom utbildningen och en konferans som jag ska iväg på så har jag tackat ja till att hänga med min arbetskamrat och hennes tjejgäng ut på vandring med en avslutande kväll på ett slags spa där vi ska sova i varmbonade kåtor och bada tunna. Visst låter det mysigt : ) Sen ska jag troligtvis på ladies night också i november och i december när jag och min älskling firar vårr bröllopsdag (vilket vi firar varje år) så har vi en härlig helg på lut. Mer om det sen.

 

Nu tillbaks till mitt nya paradis CYPERN!

 

Minns ni, vi satt med våra danska vänner vid det där underbara tacos bordet.

  

Alice. Vi fick först in förätt. Det var typ som tacos hemma med lite grönsaker, chili con carne och bröd, både hårt och mjukt. Sen kom nästa förrätt. Ris och revbensspjäll. Sen kom varmrätten och då var jag redan mätt kan jag säga och den bestod av en STOR tallrik med burritos fyllda med köttfärs och en massa andra godsaker som jag bara fick i mig typ en fjärdedel av eftersom jag var så mätt.

När man sen satt där med magen  stor som en kudde med fyra synliga hörn på så kom den här efterätten in

Det här är bara min tallrik! Jag trodde jag skulle dö.

Det här var en av barkillarna. Han var för övrigt svensk. En riktigt trevlig kille.

   

Den här tjejen var också super. Man bara sa vad man tyckte om till henne så gjorde hon special drinks åt en och de var goda ska ni veta.

  

Hotellet hade lite huskatter som saknade hem och det här var en av filurerna som jag förälskade mig i. Man skulle inte klappa katterna stog det i vings resepärm men jag kunde inte låta bli. Den fick till och med komma upp och kela i knät. Vem kan motstå en sån liten sötnos.

 

Efter denna underbara trerätters middag med underbart sällskap så fortsatte kvartetten ner mot stan för att göra den osäker.

Första puben vi hamnade på hette "Love boat" och där hade de för kvällen en hypnositör. Det var himla kul att se. Fattar inte hur de beter sig. Jag skrattade så jag höll på att dö och framför allt killen vars sällskap satt i närheten av oss höll på att dö sen när hans vänner visade honom videokameran vad han gjort. Jag skulle aldrig våga ställa upp!

     

Man kunde se spektaklet på en filmduk om man satt långt ifrån som vi gjorde.

Sov sa han och då somnade hela gänget bums.

Här dansar de på stolarna.

  

 Den stackars killen blev ilurad att han var gay och när en viss musik började spela så sprang han fram till en kille i rosa t-shirt och såg helt förälskad ut : )

Här luras han att ha sex med en stol. Han såg för härlig ut när han juckade mot stolen i takt med musiken.

     

sen gick vi vidare till en kariokebar som Steen och Alice snokat rätt på nån kväll innan. Det blev ingen karioke (även om det var nära - väldigt nära) men många drinkar blev det och kvällen blev sen eller snarare natten. Det fanns flera discon också men det hann vi inte med den här vändan. Det tar vi nästa år för då blir det garanterat två veckor i detta underbara paradis.

 

Sista dagen låg vi länge på stranden. Trots att vi var ute till sent på natten så var vi uppe med tuppen söndag morgon.

  

Mycket folk var det redan klockan tio. Det var nästan omöjligt att hitta en plats.

  

Men till slut så fann vi en

  

  på en perfekt plats mitt i solen. Här gällde det att brassa på den sista brännan.

 

På kvällen så var det dags för en riktig avskedsfest och naturligtvis så firade vi den med våra nyfunna vänner. Först var vi och åt på vår favoritresturang, en italiensk och sen var vi och spelade bowling och det var en upplevelse kan jag säga för bowlingkloten såg helt annorlunda ut med två hål i klotet och endast två olika tyngder och en mycket kortare bana. Det här blir lätt tänkte jag när jag såg banan med pytt vad jag bedrog mig. Den var mycket svårare än våra banor. nte ens min man som ändå brukar få in en del strikar fick till en enda första vändan.

  Steen svingade iväg sitt klot med en otrolig fart och ibland gick det vägen.  

Män är ju alltid så tävlingsinriktade så de körde nog mest mot varandra medan Alice och jag hade fullt sjå med att få bollen att gå rakt.

Här har Alice precis kastat.

 

Efter ett tag så kom jag dock i mitt äss. De började spela nån bra musik som jag gick igång på och vips så hade jag fått två strikar på rad. Min man bara gapade. Snacka om att jag myste ; ) Det var tydligen svårt att få två strikar för killen som jobbade där stog vid banan bredvid oss ett tag och skulle impa men det gick visst inte så bra.

Nu kom han fram till mig och sa att om jag fick en tredje strike på rad så skulle han bjuda mig på en öl. Ok, sa jag. Jag ska göra mitt bästa. David log och sa att det skulle jag aldrig klara. Då for fan i mig. Det här skulle jag klara. Jag siktade och siktade och....nej jag fick ingen strike men killens min när jag fick ner alla utom en var oslagbar kan jag säga : )

Sen gick det sämre men det är en annan historia.

Utsikten ner mot gatan från bowlingen.

   

Ja som sagt var. Kul var det och denna kväll blev om möjligt ännu längre, barerna blev fler och JAG VILLE INTE ÅKA HEM NÄSTA DAG!!!!

Jag längtar redan till nästa år men nu ska jag gå och dansa ZUMBA.

Det är nästan lika kul som att dansa häcken av sig på Cypern : )

 

Ha det så gott så länge allihop!

 

Kram Vickan                 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards