annehlie

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Annehlie Eriksson - 14 september 2010 22:12

Fredag. Femte dagen på Cypern. Inte klokt vad tiden går fort. Vi älskar ju verkligen havet både jag och David men vår pool såg ju också sjukt inbjudande och svalkande ut och efter att på torsdagen faktiskt legat en stund vid polen och tyckt att det var riktigt mysigt så bestämde vi oss för en lat dag på hotellet vid poolen.

 

Min man trivdes  i det svala vattnet.

Det gjorde våra danska vänner också!

 

David och Steen hade date i poolen och planerade inför en helkväll lördag kväll : )

 

Fredag kväll hade vi bestämt med våra norska vänner att hänga på in till Aiya Napa så klockan sex på fredag kväll när vi kom ner till baren där vi stämt träff så satt Marianne och Olaf där vid ett bord och gissa vad de hade beställt in.

  

Ja just det...god champange! Vilken början på en ljummen fredagkväll.

Sen begav vi oss till bussen in till Ayia Napa som kostade ynka 1 euro per person. Marianne och Olaf hade varit där inne förut så de visste vart vi skulle gå av och kunde sen visa oss runt där lite.

   Vi hamnade såklart ganska omgående vid en bar där vi kunde svalka oss lite med en god drink.

Sen gick vi vidare ned mot hamnen och därnere fann vi en jättehärlig resturang som enligt Marianne och Olaf också hade god mat men vi tog bara en varsin drink där också.

  

 Här sitter vi med utsikt mot havet vilket tyvärr inte syns så bra på det här mörka kortet men vackert var det. Där ute låg även den berömda partybåten som alla ungdomar åker med. Inget för oss då : )

Så här såg det ut in mot resturangen.

 

Varför vi inte åt där för var för att vi nämligen redan bestämt oss på vägen ner att vi skulle gå till en annan resturang som tydligen också skulle vara bra. Så dit banade vi väg nu för nu var vi hungriga som vargar.

  

Resturangen var såååååå vacker och mysig med alla blommor.

Och maten var gudomligt god också. Jag tog en plankstek och så delade jag och Marienne på en karaff rött.

Här sitter vi och myser jag och Marianne. En riktigt trevlig kväll hade vi.

 

Dagen efter gick vi till stranden igen. Lördag kväll och vi skulle på taco buffé med våra danska vänner på kvällen så vi tog en riktig pressar dag på stranden under dagen.

  

 Min man hade bränt hårbotten så han fick lov att införskaffa sig en keps : )

 

Så blev det då Lördag kväll. Dags att ta sig ner till buffén. Dax att ta på sig den här festblåsan som jag köpte på rea i Örebro. Hade kostat 499 kr men sänkts till 99 kr. Nu fanns det bara en enda kvar och kan ni tänka er att det var min storlek och den var sänkt till 49 kr!!!!! Snacka om flyt. Jag bara älskar den!!!

 

   

Här är vi samlade hela gänget. Nu kör vi!!! : )

 

Mer om buffén och den underbart härliga kväll vi hade tillsammans med Alice och Steen får ni veta mer om en annan kväll.

 

Jag hoppas på att hinna skriva några rader i morgon kväll men jag lovar inget. Ska nämligen åka på utbildning i Stockholm torsdag och fredag och kommer hem fredag kväll. Åker hemifrån typ halv sex på morgonen så jag lär nog försöka komma i säng i tid i morgon kväll.

 

Ha det så jättegott så länge!!!

 

Vickan                  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards